Site icon IAS

הנוסע העסקי ישלם השנה יותר עבור טיסות, מלונות והשכרת רכב

הנוסע העסקי ישלם השנה יותר עבור טיסות, מלונות והשכרת רכב. צילום freepik

פלטפורמת ניהול הנסיעות העסקיות (CWT) פרסמה את הדו"ח של איגוד הנסיעות העסקיות הגלובלי (GBTA) ממנו עולה כי הנוסעים העסקיים השנה יחוו עלייה של  48.5% במחיר הטיסות, 18.5% בתעריפי המלונות ו-7.3% בתעריפי השכרת הרכב. עליית המחירים תגלוש גם לשנה הבאה (2023) עם עלייה של 8.4% במחירי הטיסות, 8.2% בתעריפי בתי המלון ו-6.8% בתעריפי השכרת הרכב. עליות המחירים לנוסעים העסקיים נובעות ממחירי הדלק, מחסור בכוח אדם וממחירי חומרי הגלם שהתייקרו.

"הביקוש הגבוה לנסיעות עסקיות והפגישות הפרונטליות חזרו, בכך אין שום ספק", אמר פטריק אנדרסן (Patrick Andersen), מנכ"ל CWT. "מחסור בכח אדם בכל תעשיית הנסיעות והאירוח, ועליית מחירי חומרי הגלם משפיעות על השירותים, אבל התמחור החזוי הוא, בסך הכל, שווה לזה של 2019".

"מה שאנחנו רואים עכשיו הם גורמים רבים שנכנסים לפעולה כאשר רוכשי נסיעות ארגוניים וקציני רכש מדגמים את תוכניות הנסיעות שלהם. התחזית השנתית המשותפת הזו משלבת נתוני נסיעות סטטיסטיים וניתוח מגמות עם השפעות מאקרו-כלכליות כדי לספק אבן יסוד לתכנון הנסיעות העסקיות הארגוניות שלהם קדימה", אמרה סוזן נויפאנג (Suzanne Neufang), מנכ"לית GBTA.

השפעות מאקרו כלכליות

הכלכלה העולמית התכווצה ב-3.4% בשנת 2020 באחת התקופות הקשות מאז מלחמת העולם השנייה. מגזרי השירותים, לרבות נסיעות ואירוח, נפגעו קשות במיוחד, אך הכלכלה העולמית התאוששה במהירות, עלתה מהשפל של 2020 ב-5.8% בשנת 2021. הצמיחה הכלכלית מתמתנת ככל שההתאוששות מתארכת, אם כי מיתון נוסף מהווה דאגה גוברת. תרחיש הבסיס הנוכחי לשנת 2022 הוא צמיחה של 3%, ואחריה צמיחה של 2.8% ב-2023.

הערות האזהרה המודגשות גם בתחזית הנסיעות העסקיות העולמיות לשנת 2023, מדגישות את שלושת הכוחות העיקריים המפעילים לחץ על הכלכלה ותעשיית הנסיעות העסקיות. אלה כוללים את הפלישה של רוסיה לאוקראינה יחד עם אי ודאויות גיאופוליטיות אחרות, לחצים אינפלציוניים שדוחפים לעלויות גבוהות יותר, והסיכון להתפרצויות נוספות של נגיף הקורונה שעלולות להגביל את הנסיעות העסקיות.

לעומת זאת, כאשר עסקים מדרגים את הקיימות בראש סדר העדיפויות שלהם ומשקפים את החשיבות המואצת של המאבק בשינויי האקלים, הדו"ח מדגיש נראות רבה יותר בנקודת המכירה עבור אפשרויות נסיעה ירוקות יותר, כמו גם טביעת רגל פחמנית, והערכת השפעה סביבתית היא הזדמנות לתעשיית הנסיעות לסייע באופן פעיל בבחירה אחראית.

האירועים העסקיים חזרו. צילום freepik

פגישות ואירועים

המחירים עלו בכל האזורים ברוב קטגוריות, מונעים מהביקושים, רצון לבנות תרבות חברה ותחזית כלכלית לא ודאית. העלות למשתתף לפגישות ואירועים בשנת 2022 צפויה להיות גבוהה בכ-25% בהשוואה ל-2019, והיא צפויה לעלות ב-7% נוספים בשנת 2023.

לצד הביקוש הגדול, אירועי חברה מתחרים כעת בסוגים רבים אחרים של אירועים שבוטלו בשנת 2020. ומאחר שחברות רבות ויתרו על שטחי משרד במהלך המגיפה לטובת עבודה מרחוק, הן מזמינות כעת חללי ישיבות מה שמעורר עוד יותר את הביקוש.

זמני אספקה ​​קצרים יותר לאירועים, הנעים בין חודש לשלושה חודשים לעומת שישה עד 12 חודשים, תורמים גם הם לסערה הזו,  המודגשת על ידי חששות תאגידים שהמצב העומד בפניהם כיום עשוי להשתנות במהירות רבה. זה בולט במיוחד באסיה פסיפיק, שהייתה איטית יותר מאזורים אחרים להיפתח מחדש לאחר המגפה, עם הגבלות מתמשכות בסין המניעות לקוחות לוודא שהאירועים שלהם יכולים להתקיים, וכמה שיותר מהר.

נוסע עסקי בנמל התעופה של בריסל. צילום Depositphotos

טיסות

מחירי הטיסות העסקיות ירדו ב-2020 ביותר מ-12% לעומת 2019 ואחריה ירידה נוספת של 26% ב-2021. מחירי כרטיסי הטיסה באקונומי ירדו ב-24% בהשוואה ל-2019 עד 2021, בעוד שכרטיסי הפרימיום ירדו ב-33%. המחירים צפויים לעלות ב-48.5% ב-2022, אך גם עם עליית המחירים התלולה הזו, המחירים צפויים להישאר מתחת לרמות שלפני המגפה עד 2023. בעקבות עלייה של 48.5% ב-2022, ו-8.4% ב-2023.

עליית הביקושים והמשך עליית מחירי הדלק הסילוני, בשווקים מסוימים ביותר מ-160 דולר לחבית לפי S&P Global, מפעילים לחץ לעליית מחירי כרטיסי הטיסה.

כרטיסי מחלקת פרימיום היוו למעלה מ-7% מכלל הכרטיסים שנרכשו בשנת 2019. חלקם של כרטיסי מחלקת הפרימיום ירד ל-6.5% בשנת 2020 ול-4.5% בשנת 2021, אך החלו לעלות בשנת 2022. במהלך המחצית הראשונה של השנה, כרטיסי פרימיום היוו 6.2% מכלל הכרטיסים שנרכשו. נתח עלייה של כרטיסים במחלקת הפרימיום יביא לתעריפים ממוצעים גבוהים יותר שכן מחיר כרטיס ממוצע כולל אקונומי ופרימיום.

הזמנות בינלאומיות וחוצות גבולות מתאוששות ברוב האזורים, מה שיגרום לנתח גבוה יותר של הזמנות כרטיסים בינלאומיות ומחיר כרטיס ממוצע גבוה יותר, למרות אי הוודאות שנגרמה על ידי המלחמה באוקראינה. לאחר שנתיים של הוצאה מינימלית עד ללא הוצאות, סביר להניח שנוסעים עסקיים יהיו מוכנים להוציא יותר על כרטיסי טיסה, במיוחד כשהזמינות פוחתת עקב מחסור בכוח אדם. מגמת עלייה זו נובעת בעיקר מהחיסונים ופתיחת הגבולות מחדש.

מגמת עלייה במחירי בתי המלון צילום Depositphotos

בתי מלון

מחירי בתי המלון ירדו ב-13.3% בשנת 2020 לעומת שנת 2019 ו-9.5% נוספים בשנת 2021, אולם הדו"ח צופה שהם יעלו ב-18.5% בשנת 2022 ולאחר מכן עלייה של 8.2% בשנת 2023. מחירי המלונות כבר חצו את רמות 2019 באזורים מסוימים כמו אירופה, המזרח התיכון, אפריקה וצפון אמריקה, וצפויים לעשות זאת ברחבי העולם עד 2023.

תעריפי המלונות עלו בחדות בחלקים מהעולם, כולל עלייה של 22% בצפון אמריקה – ותחזית של 31.8% ברחבי אירופה, המזרח התיכון ואפריקה – מונעת מהתאוששות מואצת יחד עם מגבלות קיבולת מתמשכות.

עליית התעריפים בבתי מלון נבעו תחילה על ידי נסיעות פנאי חזקות בשנת 2021, אך נסיעות קבוצתיות לפגישות ואירועים ארגוניים משתפרת והנסיעות העסקיות צוברות באופן דומה קצב מהיר, מה שמפעיל לחץ נוסף על תעריפי המלונות היומיים הממוצעים.

תעריפי השכרת הרכב יתייקרו השנה ב-7.3%. צילום freepik

השכרת רכב

מחירי השכרת הרכב העולמיים ירדו ב-2.5% ב-2020 לעומת 2019, לפני שהם עלו ב-5.1% ב-2021. המחירים צפויים לעלות ב-7.3% ב-2022, להגיע לשיאים חדשים ולעלות ב-6.8% נוספים ב-2023.

תעשיית הרכב נותרה מוגבלת בקיבולת וסוכנויות השכרת הרכב שהקטינו את נפחי הצי בעקבות המגיפה, עדיין לא התאוששו במלואה – בין השאר בגלל מחסור ברכיבים ושיבושים בשרשרת האספקה ​​שהפחיתו את ייצור הרכב העולמי.

סוכנויות השכרת הרכב חזרו לקנות כלי רכב משומשים כדי להגדיל את נפחי הצי ושומרות על כלי הרכב שלהם זמן רב יותר. סוכנויות מסוימות גם קונות כלי רכב מיצרניות רכב מחוץ למותגים הנתמכים היסטורית.

מחירים מרקיעי שחקים, מחסור בכלי רכב והצורך בפתרון פליטת פחמן דוחפים את מנהלי הנסיעות הארגוניים להכניס את התחבורה הקרקעית לתכנון הנסיעה. זה נכון במיוחד כאשר מביאים בחשבון את הכללת כלי הרכב החשמליים, ובעוד שהאימוץ הנרחב עשוי להיות בעוד כמה שנים, אין להמעיט בהעדפה אישית.

Exit mobile version