Site icon IAS

הנוסעים משוועים לטוס בעוד ההזמנות ממשיכות לצנוח

עדכון סיווג המדינות. צילום .Depositphotos

מחקר שפורסם ע"י חברת המחקר ForwardKeys חשף את ממדי התמוטטות תעשיית התעופה בעקבות התפרצות COVID-19.  ב-19 באפריל 2020 מספר הטיסות צנח ב-50% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. היצע המושבים כיום (27 אפריל 2020) הוא פחות מ-10% מההיצע באמצע חודש מרץ, ירידה של כ-40 מיליון מושבים. עם זאת, נתוני חיפוש הטיסות מגלים כי הנוסעים עדיין חולמים לטוס.

הירידה במספר הטיסות מאז תחילת השנה הייתה הגדולה ביותר באזור אסיה – פסיפיק – 56.1% לעומת התקופה המקבילה ב-2019 . אפריקה והמזרח התיכון – 42.6%. באירופה – 50.2%, ביבשת אמריקה – 39.8%%. למעלה מ-90% מהטיסות מקורקעות כעת והמגמה תמשיך להחריף בטווח הקרוב.

מניתוח הדו"ח של ForwardKeys עולה כי הזמנות הטיסות כעת ירדו בשיעור של 86.8% בהשוואה ל-15 השבועות הראשונים של 2019. הזמנת הטיסות באסיה פסיפיק רשמה ירידה של למעלה מ-100% (יותר ביטולים מהזמנות חדשות). באירופה – 84.7% , יבשת אמריקה – 75.9% , אפריקה והמזרח התיכון- 71.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לאורך חודש מרץ לא היו למעשה הזמנות חדשות אלא גל ביטולים אדיר, שנמשך גם בשבועיים הראשונים של חודש אפריל.

צפי מעודד לתעשיית התעופה? freepik

עם זאת, ForwardKeys ביצעה ניתוח של חיפושי טיסה שנערכו במספר מדינות במהלך חודש מרץ, כאשר מרבית האוכלוסייה הייתה בהסגר והיא מגלה כי הצרכנים עדיין מחפשים נסיעות ויתרה מכך, הם מגלים רצון לא פרופורציונלי בנסיעות ארוכות טווח ברבעון השלישי והרביעי של השנה. מדינות שנבדקו כוללות את צרפת, איטליה, יפן, ספרד ודרום קוריאה.

אוליבייה פונטי (Olivier Ponti), סמנכ"ל בחברת ForwardKeys, אמר: "בעוד אנו צופים כרגע בצניחה קטסטרופלית של תעשיית התעופה, כאשר חלק קטן מהטיסות עדיין באוויר, בעיקר הטסת מטענים, חזרות ונסיעות חיוניות, ישנם כמה דפוסים ראויים לציון. ראשית, השיא בהזמנות לחופשות הקיץ הוא בחודש מאי, כך שאם ההסגר יסתיים בקרוב, יתכן שעדיין יש סיכוי להציל את עונת הקיץ, לפחות באופן חלקי. שנית, נתוני חיפוש הטיסות מצביע על רצון הצרכנים לנסיעות; כך שברגע שהמגבלות יוסרו, השוק בסופו של דבר יחזור. "

Exit mobile version