Site icon IAS

הנוסעים ימתינו להחזר הכספי במקרה הטוב עד ה-1 באוקטובר

מטוס אל על בנתב"ג. צילום עוזי בכר

כזכור, אתמול סירב יו”ר הוועדה, ח”כ יעקב מרגי, להעלות להצבעה את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק שירותי תעופה, העוסק בפיצוי וסיוע לטסים בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה, לאחר שהגיע למסקנה כי עד שחברות התעופה לא יחזרו לטוס הצרכנים לא יראו את כספם בחזרה. היו”ר מרגי דרש שבוועדה יתייצבו שר האוצר, שרת התחבורה ושר הבריאות, והודיע כי יחדש את הישיבה רק בנוכחותם או בנוכחות מנכ”לי משרדיהם.

היום (ד') חודש שוב הדיון לבקשת רשות התעופה האזרחית במטרה לדחות את ההחזר הכספי של הנוסעים על טיסות שבוטלו, מה-14 באוגוסט ל-1 באוקטובר ואכן ההצעה לתיקון חוק שירותי תעופה אושר בקריאה שנייה ושלישית והעניק אורך נשימה לחברות התעופה. תיקון החוק חל רק על חברות תעופה שהכנסותיהן ברבעון השני של 2020 ירדו ב-70% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ח"כ מרגי:" "למרות התסכול מהתיקון הנוכחי, הדבר מתבקש מאחר והחלופה של קריסת חברות התעופה גרועה יותר". נראה היה שיו"ר הוועדה עצמו היה סקפטי לגבי האפשרות שחברות התעופה יחזירו את הכספים במועד .

בדברי ההסבר נכתב: "בעת אישור חוק הוראת השעה הצפי להתאוששות בענף התעופה היה מוקדם יותר משצופים בעת הזו. זאת מאחר שבשל התמשכות מגפת הקורונה בכל העולם, מרבית המדינות עדיין מטילות מגבלות על כניסת בני אדם שאינם אזרחיהן לשטחן. כמו כן, בשל מצב התחלואה הנוכחי בישראל מרבית המדינות אינן מתירות כניסת נוסעים ישראלים לשטחן. במצב דברים זה חברות התעופה, בדגש על חברות התעופה הישראליות, מתקשות לייצר הכנסות חדשות, ובחלק מהמקרים מצוקתן התזרימית טרם נפתרה, ולכן, יכולתן להשיב את התמורה ללקוחותיהן נפגעת."

בקריאה שלישית תמכו בהצעה 18 מול 2 מתנגדים.

Exit mobile version