Site icon IAS

המלחמה על השליטה בחברת אל על

מטוס אל על. צילום עוזי בכר

מדיווח לבורסה של אל על, מה-23 בספטמבר 2020, עולה כי חברת כנפיים, בעלת השליטה הנוכחית בחברת אל על שלחה מטעמה מכתב לשרת התחבורה, שר הביטחון והשר הדיגיטלי הלאומי- השרים אשר מופקדים בשם ממשלת ישראל, בעלת מניית המדינה המיוחדת בחברה, על מתן היתרי אחזקה ושליטה בחברה.

במכתב שנשלח לשרים מבקשת כנפיים לבלום את העברת השליטה בחברת אל על לחברת כנפי נשרים תעופה בע"מ בטענה כי בעל החברה הוא קני רוזנברג, אביו של אלי רוזנברג, שהוא אזרח אמריקני ולא תושב ישראל.

דיווח אל על לבורסה מאתמול (ד'):

"בהמשך לדווח המיידי של החברה מיום 21 בספטמבר 2020, בדבר קבלת הודעתה של כנפי נשרים תעופה בע"מ כי רכשה 535,626,000 מניות של החברה בהנפקה לציבור שביצעה החברה ביום 16 בספטמבר 2020, מעדכנת החברה כי היא פנתה במכתב לשלושת השרים אשר מופקדים בשם ממשלת ישראל, בעלת מניית המדינה המיוחדת בחברה, על מתן היתרי אחזקה ושליטה בחברה. במכתב הפנתה החברה את תשומת לבם של השרים למספר נסיבות, ביניהן, בין היתר, נסיבות שמהן עולה, למיטב הבנת החברה על בסיס המידע הקיים בידיה כי מר אלי רוזנברג אינו בעל השליטה בכנפי נשרים, אלא יש לראות את אביו (שאינו אזרח ישראל), כבעל השליטה בכנפי נשרים, וביקשה מהשרים לשקול נסיבות אלו במסגרת החלטתם ביחס לבקשתה של כנפי נשרים לקבלת היתר לשליטה בחברה.”

Exit mobile version