אורי שנבל, מנכ"ל 'סנורמה', נציגת המכירות הבלעדית בישראל של תאגיד השייט רויאל קריביאן – שנבחר בפברואר האחרון לנשיא מועדון סקול תל אביב אירח את עדו אייזנשטדט, מנהל תחום התיירות ב – Google ישראל למפגש מקצועי מיוחד שעמד בסימן העידן הדיגיטלי החדש.
״הדיגיטל מלווה את צרכני התיירות בכל שלב חופשתם ,מהרגע בו הם מתחילים לחלום על החופש, ועד הרגע שבו הם ממלאים חוות דעת על המלון בו שהו. אנחנו רואים שכיום, יותר מתמיד, הצרכנים רואים בדיגיטל כיועץ האישי שלהם לענייני החופשה, ומותגי התיירות השונים מתאימים את הנכסים הדיגיטליים שלהם ואת הפעילות השיווקית כדי להתאים לצרכן בעידן הדיגיטלי החדש״ . סיכם: עדו אייזנשטדט, מנהל תחום התיירות ב – Google ישראל.
הקדמה הטכנולוגית משנה את חיינו מקצה לקצה. עולם הניידות, הקולינריה העסקים ועוד, מקבלים לתוכם שינויים דיגיטליים שמשפרים את חווית הצריכה. אחד הענפים בהם מורגש הנושא במיוחד הוא ענף התיירות, בו הקפיצה הטכנולוגית משמעותית ומשנה סדרי עולם.
אתר Travelport פרסם בסוף 2017 סקר שערך בקרב 11,000 איש מרחבי העולם בנוגע להרגלי התיירות שלהם, ומצא כי 81% מהם מתכננים את הטיול שלהם באמצעות כלים דיגיטליים. הדיגיטיליזציה בענף התיירות, צומחת מרגע לרגע ומציגה שימושים רבים המסייעים לתייר המודרני למקסם את הטיול שלו בנוחות ובהינף אצבע על מסך הפלאפון- מהספה כשמחפשים יעד לטוס אליו, דרך ה-WIFI במטוס ועד השכרת האופניים בפארק או ארוחה במסעדה ביעד שבחרת לטייל בו.
אופן מציאת יעדים, רכישת החופשה, תעשיית המלונאות, השכרת רכבים, שימוש במוניות, כלי תעופה ונמלים, עברו דיגיטליזציה ושינו את המציאות בתחום בצורה מובהקת. כמות המתווכים בין הצרכן לספק ירדה בזכות הטכנולוגיה ושני הצדדים מרוויחים מכך.
עולם התיירות נהנה מאוקיינוס כחול של טכנולוגיות אשר ניתן להטמיע בשלל תחומים מהיותו רב-גוני. מספקים, דרך שירותי תיירות ועד לפעילויות והאטרקציות ביעד. הדיגיטלזציה בתעשיית התיירות גורפת שינויים אשר מערערים את מעמדם של אבני היסוד. בזכות הדיגיטליזציה מכשולים שבעבר היו כמעט בלתי עבירים, כיום נעלמים, כמו פערי שפה ותרגומם, תורים ארוכים בנמלי תעופה, חוסר ידע ועוד.
העולם מתקדם בצעדי ענק טכנולוגים ועולם התיירות מסרב לשבת מאחור ומתיישב הכי קרוב שהוא יכול להגה והתוצאות נראות לעין ללא ספק.