Site icon IAS

"המדינה לא נתנה סיוע והפרה חוזה עם אזרחיה והעסקים שפועלים"

עו"ד טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות בוועדת הכלכלה. צילום יח"צ

עו"ד טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות השתתפה היום (ג') בדיון בוועדת הכלכלה בנושא הסיוע לעסקים, בהשתתפות שר האוצר אביגדור ליברמן, ואמרה: "ראש הממשלה קרא בחודש דצמבר לאזרחי מדינת ישראל להימנע מטיסות והמרכזיות במשרדי הנסיעות קרסו מביטולים. לאחר מכן באו התקנות שסגרו את השמיים וסגרו לנו את העסקים לכל אותם סוכני נסיעות שפזורים בפריפריה ובמרכז ואותם משרדי נסיעות שמעסיקים כאן אלפי עובדים ומשלמים מיליוני שקלים  מיסים.

"הם חטפו מכה אנושה לא בגלל האומיקרון או בגלל שהמצב קשה, הם חטפו כיוון שמדינת ישראל החליטה שזה מה שהיא צריכה לעשות כדי לשמור על ביטחונם של אזרחיה. אבל המדינה שסגרה לא נתנה כל סיוע ופשוט הפרה את החוזה שלה עם אזרחיה ועם העסקים שפועלים. כי העסקים ממלאים את חלקם, במשך שנים שילמו כאן מיסים, העסיקו עובדים ועמדו בכל החובות שלהם מול המדינה!

"כשהמדינה סוגרת לנו את העסק, מתכחשת לזה ולא נותנת לנו סיוע – כאן יש הפרה של הסכם עם העסקים! אנחנו לא מבקשים שום צדקה, ואנחנו לא מבקשים משהו שלא מגיע לנו ולא רוצים שיעשו לנו טובה, סגרתם לנו את העסק – תשלמו! למה אנחנו צריכים לרדוף אחרי הסיוע הזה? למה אנחנו ניצבים כאן כעניים בפתח? זה מגיע לנו בזכות, עבור כל מה שעשינו כאן כל השנים בשביל קופת המדינה. אנחנו מנוע הצמיחה של המדינה, לא מבקשים שיקיימו אותנו לנצח מבקשים שיפצו על נזק ספציפי שהם בעצמם גרמו."

"אנחנו מבקשים שני דברים ספציפים–את מתווה ״צוק איתן" לסיוע לעסקים שנפגעו ושמוכיחים פגיעה בחודשים דצמבר ינואר ופברואר. אנחנו רוצים רק את מה שמגיע לנו! דבר שני אני מבקשת לפנות אישית אל שר האוצר –כל פעם שאתם מנפנפים בתכנית הסיוע לענף התיירות זה אגרוף בבטן עבורנו, *אין עבורנו שום תכנית סיוע. אני מבקשת מהשר להכניס את משרדי הנסיעות לתוכנית הסיוע מידית. אנחנו ענף תיירות לכל דבר ועניין ולא קיבלנו שום סיוע!"

Exit mobile version