Site icon IAS

הטקסיבוט של התעשייה האווירית בדרך לנמלי תעופה בחו"ל

הטקסיבוט של התעשייה האווירית בפעולה. צילום תעשייה אווירית

התעשייה האווירית מרחיבה את פעילותו של רכב הטקסיבוט (TaxiBot) לשדות תעופה נוספים: סכיפהול באמסטרדם, ובנגלור בהודו. הרכב הרובוטי למחצה מסייע בגרירת המטוסים בנמלי תעופה.

בעקבות משבר הקורונה, מנצלים נמלי תעופה בעולם את השקט היחסי לבדיקת פיתוחים טכנולוגיים שונים, ודרכי התייעלות בתחום התעופה. לאחרונה החלו בניסוי בנמל התעופה באמסטרדם, לבדיקת גרירת מטוסים על-ידי הטקסיבוט של התעשייה האווירית, במטרה להפוך את הליך הגרירה לכלכלי וליעיל יותר. כמו כן, גם נמל התעופה בבנגלור, הודו, החל בשימושי ניסויי בטקסיבוט.

יתרונות הטקסיבוט

הטקסיבוט, שפותח בחטיבת תעופה של התעשייה האווירית, הינו רכב רובוטי למחצה המתחבר למטוס ונשלט על ידי הטייס, ומסיע את המטוס מה"שרוול" בנמל התעופה, למסלול ההמראה ובחזרה – ללא שימוש במנועיו. הגרירה מאפשרת חסכון של 85% מהדלק הנשרף בהסעה רגילה והפחתה בשיעור זהה בפליטת גזי חממה. כמו כן, הסעה באמצעות טקסיבוט מפחיתה ב-60% את הרעש וב-50% נזקי גופים זרים הנשאבים למנוע בעת ההסעה, תוך ייעול הפעילות של כניסת מטוסים באזור הטרמינל, ויציאתם.

חטיבת תעופה של התעשייה האווירית פועלת מינואר 2019 כחלק מהאסטרטגיה העסקית החדשה של החברה. במסגרת הקמת חטיבת התעופה מוזגו שלוש חטיבות מתוך שש חטיבות החברה שהיו קיימות עד לאותה עת. המיזוג כלל צעדים משמעותיים למיקוד עסקי, להתייעלות ולהשמה של כ-5,000 עובדים. בחטיבה פועלים ארבעה קווי עסקים ממוקדים ומוטי ייצוא, ובין היתר מקדמת החטיבה פרויקטים חדשניים בעולם התעופה.

פרויקט הטקסיבוט מנוהל בקו העסקי של בדק MRO, שעוסק בתעופה אזרחית, ומכאן הזיקה לנמלי  התעופה בעולם. חטיבת תעופה מספקת מגוון שירותים לחברות האירוספייס הגדולות בעולם, בהן לוקהיד מרטין ובואינג, חברות תעופה מרכזיות כגון אלאיטליה ו- WizzAir, וחברות שילוח ובהן אמאזון ו-DHL.

סמנכ"ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד: "השקט היחסי בנמלי התעופה בעולם הוא בעבורנו הזדמנות עסקית. כתוצאה מהמשבר, מספר ממשלות ברחבי העולם, כדוגמת הולנד, צרפת וארה"ב,  מתנות את הסיוע שלהן לעסקים ובכללם לעסקי התעופה, ביישום תכניות ופעילות לקידום נושאי קיימות, ובהפחתת גזי חממה. הטקסיבוט יסייע לנמלי תעופה ברחבי העולם לעמוד בדרישות אלה, ולחסוך במשאבים. אנו עדים לגידול בעניין של נמלי תעופה בפרויקט".

Exit mobile version