נראה שהחנוכיות מוצבות יותר ויותר במרחב הציבורי בעולם כמסר של אור ואחווה – מברלין ועד טוקיו. במיוחד השנה – כשחג האורים חל במקביל לחג המולד – נראה שהעולם מחפש קצת סמלים כדי לקבל מהם תחושה של חגיגיות, תוך הקדשת זמן להתכנסות משפחתית.
קבוצת הווטסאפ "חו"ל מהודר", שחבריה הם סוכני נסיעות גדולים ובכירים בתעשיית התעופה והתיירות, מעלים לקבוצה צילומים מהדלקות נרות בתפוצות.
מנהל הקבוצה, יועץ התיירות דודי רובינשטיין, שכינויו "דודי הצדיק", מסביר לכותבת, שאינה צדיקה כלל, את המונח "פרסומא ניסא" שמופיע בדיווחי הקבוצה. רובינשטיין: "חלק מהמצווה בחנוכה הוא לא רק להדליק נרות חנוכה, אלא לפרסם את הנס, להדליק את הנרות במקומות בולטים: אם אדם פרטי – אז על אדן החלון, אם זה במקום ציבורי, אז בבית כנסת גדול, במקום שהרבה אנשים רואים. שיידעו שקרה הנס ליהודים. עניין של פרסום, זה המושג של פרסומא ניסא".
להלן כמה תמונות ממעמדי חנוכה בהדלקת נר שלישי אמש בעולם היהודי – וגם לא – כפי שהועברו על ידי חברי הקבוצה: