Site icon IAS

הושלמה עסקת רכישת אחזקות ב-TUS על ידי גלובל כנפיים

מטוס איירבוס A320 של חברת TUS Airways. צילום דני שדה

הושלמה עסקת רכישת אחזקות בחברה טוס איירווייז הקפריסאית על ידי גלובל כנפיים  במשותף עם Kenneth M. Woolley, בסכום של 9 מיליון דולר. גלובל כנפיים תחזיק ב-49.9% מההון המונפק של טוס איירווייז. העסקה הושלמה לאחר אישור דירקטוריון גלובל כנפיים ולאחר התקיימות התנאים המתלים. עד להשלמת העסקה החזיקה חברת Woolley במלוא המניות של החברה הקפריסאית.

בכפוף לקיום התנאים המתלים שנקבעו לעסקה, תשלם גלובל כנפיים כ-5 מיליון דולר, שיושקעו בטוס איירווייז ו- Woolley תשקיע בטוס סכום של 4 מיליון דולר, שיכלול גם סכומים שכבר השקיעה בטוס איירווייז, וביחד סכום של 9 מיליון דולר. בהתאם להסכמות בין הצדדים, תבוצע על ידי טוס איירווייז הקצאת מניות חדשות וכן תבוצע העברה מסוימת של מניות בין Woolley לגלובל כנפיים, שבתום השלמת העסקה תחזיק גלובל כנפיים ב-49.9% מההון המונפק של טוס איירווייז.

טוס איירווייס היא חברת תעופה קפריסאית שהחלה את פעילותה בשנת 2016 . היות וקפריסין הינה חלק מהאיחוד האירופי כפופה טוס איירווייז להוראות הרגולציה התעופתית באירופה (בנוסף לרשויות בקפריסין), החלות על חברות תעופה אחרות באירופה, לרבות בכל הנוגע להסכמי התעופה ויכולת הטיסה בתוך האיחוד האירופי ובין האיחוד האירופי למדינת ישראל ולמדינות אחרות בעולם.

בהקשר זה יצוין כי היות והוראות הרגולציה האירופאית והדין הקפריסאי קובעות, כי מתן רישיון הפעלה מסחרי לחברת תעופה באירופה כפוף לכך שבעל השליטה בטוס איירווייס הינו אזרח האיחוד האירופי, קבעו בהסכמי ההשקעה מנגנונים בהקשר זה אשר נועדו להבטיח שימור תנאי זה.

בשנת 2019 הפסיקה טוס איירווייז את פעילותה המסחרית וביצעה התאמות בכוח האדם בהתאם. במהלך התקופה האחרונה השלימה טוס את קליטתם של שני מטוסי איירבוס 320-200 בחכירה, אשר התשלום בגינה בתקופה הראשונה להסכמים אלו הינו בהתאם לשימוש בפועל במטוסים. החברה שבה לפעילות מסחרית בתחילת חודש יולי 2021.

בשלב הראשון, ובהמשך לפעילות שהחלה בתחילת חודש יולי 2021, תפעיל טוס איירווייז טיסות בין ישראל לבין קפריסין, ובין ישראל וקפריסין ליעדים באגן הים התיכון, בהתאם לביקוש בשוק ולהזמנות מצד סוכנויות תיירות שונות עמן קשורה טוס איירווייז בהסכמים, ובהתאם להתפתחויות והשלכות נגיף הקורונה על הפעילות ביעדים הרלוונטיים.

Exit mobile version