Site icon IAS

הוגשה תלונה לאומבודסמן האירופי בנושא היטל ה-GDS

כניסת הבינה המלאכותית בתהליכי מגזר הנסיעות. צילום Depositphotos

ארגון הטכנולוגיה ושירותי הנסיעות האירופי (ETTSA – European Technology and Travel Services Association) הגיש תלונה רשמית נגד הנציבות האירופית על כך שהיא לא נקטה פעולה נגד קבוצת לופטהנזה שהטילה היטל (DCC – Distribution Cost Charge) בסכום של 16 יורו, בספטמבר 2015, על כל ההזמנות שבוצעו במערכות ההפצה העולמיות (GDS – Global Distribution Systems ) ולא במערכות האון ליין של הקבוצה.

ארגון ETTSA, המייצג את חברות ה-GDS הגדולות ואת סוכנויות הנסיעות המובילות באינטרנט, הגיש את התלונה לנציב תלונות הציבור האירופי (Ombudsman) בטענה, כי הנציבות האירופית "לא הצליחה לאכוף כראוי את חוק האיחוד האירופי" בעניין הזה. בעקבות כך, ציין הארגון שילמו הצרכנים "מאות מיליוני יורו" בגין ההיטל של מדיניות ההפצה בקבוצת לופטהנזה  (DCC – Distribution Cost Charge),  שנכנס לתוקף ב-1 בספטמבר 2015, בסכום של 16 אירו על כל הזמנת כרטיס טיסה שבוצע לא באמצעות אתרי האון ליין הישירים של הקבוצה.

תלונה: הפרת קוד התנהגות

ארגון ETTSA הגיש תלונה בעניין זה לנציבות האירופית כבר בשנת 2015 בטענה, כי החיוב של לופטהנזה הפר את קוד ההתנהגות של האיחוד האירופי בשימוש במערכות הזמנות ממוחשבות (CRS – Computerized reservation systems). אבל רק לאחר שלוש שנים, בחודש מאי השנה דחתה הנציבות את התלונות, בטענה, כי קוד ההתנהגות "כבר לא משקף את המציאות בשוק, וכי הוא יתוקן בעתיד".

תעופה: היטל על מערכות ההפצה הגלובלית צילום Depositphotos

קבוצת תעופה נוספות הצטרפו

בינתיים הצטרפו לקבוצת לופטהנזה קבוצות תעופה נוספות: קבוצת חברות התעופה הבינלאומיות הבריטית (IAG – International Airlines Group ) שהיא הבעלים, בין השאר של בריטיש איירווייס ואיבריה הטילה היטל בשנה שעברה בסכום של 9.50 יורו, או 8 ליש"ט על הזמנות כרטיסי טיסה במערכות GDS. קבוצת אייר פראנס KLM הטילה באפריל השנה היטל דומה על המזמינים במערכות GDS בסכום של 11 יורו.

כריסטוף קלנר (Christoph Klenner), מזכ"ל ETTSA, אמר: "התלונה שהגשנו לנציב תלונות הציבור היא רק צעד ראשון שבעקבותיו אנו שוקלים פעולות נוספות. אנו גם קוראים למינהל הנציבות האירופית לתחרות לבחון בקפידה את נהלי לופטהנזה ואת אלה של ספקים גדולים אחרים. המסגרת הרגולטורית של האיחוד האירופי אינה מאפשרת סוג זה של אפליה, שבו משתמשת לופטהנזה כדי להעניש את הצרכנים ולדחוף את המתחרים שלה אל מחוץ לשוק. על הוועדה לפעול על מנת להגן על הצרכנים האירופים".

מערכות GDS

מערכת GDS היא תוכנה המקושרת און ליין עם ספקי תיירות ונסיעות כגון חברות תעופה, בתי מלון, חברות השכרת רכב וכדומה ומאפשרת למשרדי הנסיעות לדעת זמינות מקומות ומחירים ומאפשרת הזמנה וכרטוס בזמן אמת. רוב חברות התעופה מחוברות למערכות ה-GDS תמורת תשלום לחברת ה-GDS, המשמשות צינור שיווק של חברות התעופה אל סוכנויות הנסיעות. חברות התעופה מציגות ב-GDS  את אותם מחירים ותנאים שכל אחד יכול לראות באינטרנט. קיימות בשוק כמה תוכנות שכאלו: AMADEUS, TRAVELPORT  ועוד.

Exit mobile version