Site icon IAS

האם ITA Airways עומדת להימכר לקבוצת לופטהנזה ?

קבוצת לופטהנזה, תחזית . צילום לופטהנזה

קבוצת התעופה לופטהנזה (Lufthansa Airline Group) הגישה אתמול (ה-18 בינואר 2022) למשרד הכלכלה והאוצר האיטלקי הצעה לחתימה על מזכר הבנות לרכישה חלקית ממניות חברת ITA Airways – לפי דיווח של לאונרד ברברי מהעיתון היומי Corriere Della Sera, הכוונה לרכוש 40% ממניות חברת התעופה האיטלקית תמורת כ-300 מיליון יורו. כפי שמפורט בהצהרה, התוכנית של קבוצת לופטהנזה להשלים את שאר רכישת המניות במועד מאוחר יותר.

"שיחות אלו יתמקדו בעיקר בצורה של השקעה אפשרית במניות, שילוב מסחרי ותפעולי של ITA Airways בקבוצת התעופה לופטהנזה, כמו גם סינרגיות הנובעות מכך. במקרה של הסכם מחייב, יישומו יהיה כפוף לאישור הרשויות הרלוונטיות", נמסר מקבוצת התעופה הגרמנית.

"עבור קבוצת לופטהנזה, איטליה היא השוק החשוב ביותר מחוץ לשווקי הבית שלה ולארה"ב. החשיבות של איטליה הן לנסיעות עסקיות והן לנסיעות פרטיות טמונה בכלכלה החזקה המכוונת לייצוא ובמעמד שלה כאחד ממקומות החופשה המובילים באירופה", סיכמה קבוצת לופטהנזה.

כעת נותר לראות איזו הצעה נגדית תציע הקונסורציום של אייר פראנס ודלתא אייר ליינס. בספטמבר אשתקד, לאחר שהמדינה שללה את הצעתה של MSC-Lufthansa להתחיל במשא ומתן בלעדי עם קבוצת Certares ואייר פראנס-KLM אמר מנכ"ל הקבוצה הגרמנית, קרסטן שפור (Carsten Spohr), כי אינו מוכן לנטוש את הרעיון ליצור את הבסיס הדרומי ברומא אבל יחזור לשולחן הדיונים רק כשיש כוונה להפרטה מלאה של חברת התעופה.

"השקעה יכולה לקרות רק אם תהיה הפרטה אמיתית, לא מערכת של ממשל משותף ציבורי-פרטי", אמר ספור, שציטט את סיפור ההצלחה של Swiss, בריסל איירליינס ואוסטריאן איירליינס, שחזרו להרוויח רק כאשר אחזקת המניות של לופטהנזה הגיעה ל-100%.

Exit mobile version