Site icon IAS

האם לוט איירליינס מושכת ידיה מרכישת קונדור ?

לוט איירליינס . צילום יח"צ

בתקופה בה מרבית מטוסי הנוסעים בעולם מקורקעים, קיימת צניחה קולוסאלית בביקושים ומרבית חברות התעופה זקוקות לתמיכה ממשלתית כדי לשרוד, גם עסקאות שנרקמו לפני פרוץ המגיפה עלולות להתבטל.

על פי פרסומים בכלי תקשורת באירופה, זה בדיוק מה שמסתמן מהסכם הרכישה של קונדור ע"י PGL – החברה האם של לוט איירליינס שהודיעה בינואר 2020 על רכישת חברת התעופה הגרמנית שהייתה חברה- בת בתאגיד תומאס קוק שקרס.

לוט איירליינס ציינה בזמנו כי השילוב בינה לבין קונדור ייצור את אחת מקבוצות התעופה האירופיות המובילות עם גרמניה ופולין כשוקי ליבה. עוד נמסר כי קונדור תהפוך לגורם המרכזי של תיירות הפנאי של PGL עם דגש על צמיחה בגרמניה כמו גם בשווקים צמודים, ותהפוך להיות אחת מחברות התעופה המובילות באירופה המציעה ללקוחותיה איכות, שירות ואמינות.

PGL מחזיקה בבעלות על חברת LOT Polish Airlines –שהייתה אחת המובילות הוותיקות והצומחות ביותר באירופה, עם שני מרכזים עיקריים – וורשה ובודפשט. לוט פעלה ביותר מ-120 יעדים עם טביעת רגל חזקה במרכז ומזרח אירופה, כולל 18 קישוריות ליעדים ארוכי טווח לצפון אמריקה ואסיה. בשנת 2019 לוט הטיסה יותר מעשרה מיליון נוסעים והפעילה צי של 80 מטוסים כולל 15 בואינג 787. קבוצת PGL הציגה הכנסות של כ- 1.9 מיליארד יורו בשנת 2019.

חלומות לחוד ומציאות לחוד, כעת שמצב התעופה העולמי בכי רע נראה שבפני ממשלת גרמניה עומדת על הפרק האופציה להלאמת חברת התעופה קונדור אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון.

 

Exit mobile version