Site icon IAS

האי קוס, יוון: פנינה קסומה ומרתקת המציעה "תיירות ששינתה את פניה"

האי קוס, יוון: פנינה קסומה ומרתקת. צילום Depositphotos

"קוס? עוד אי ביוון? מה כבר יש לחדש לנו?". אז אם זו השאלה העולה על דל שפתותיכם, כדאי שתדעו שהאי קוס, אשר נחשב עד לאחרונה כאי הצעירים – שבו בעיקר מסיבות וסופי שבוע סוערים, מציג תיירות אחרת – תיירות של נופים מרהיבים,  פעילויות טבע ומגוון אפשרויות לחופשה משפחתית מושלמת.

האי קוס, שנקרא גם "אי הִיפּוֹקְרָטֵס", על שם אבי הרפואה היפוקרטס השני מקוס, אשר עסק ולימד את מדע הרפואה בעתיקות אסקלפיוס בקוס, אחד המראות האיקוניים ביותר ביוון. זהו האי השלישי בגודלו, בהיקפו, בדודקאנס (295 קמ"ר) והוא ממוקם בחלק הדרום מזרחי של הים האגאי, בין האי קלימנוס וניסירוס. המיקום האידיאלי שלו במרכז מתחם הדודקאנס, מאפשר גישה קלה לאיים הסמוכים (קלימנוס, פסרימוס, לרוס, ליפסוס, פטמוס, ניסירוס, סימי ורודוס) וכן לקו החוף הטורקי. מספר האוכלוסייה שלו עומד על כ-37,000 תושבי קבע והוא האי השני בגודלו, באוכלוסיה, באיי הדודקאנס אחרי רודוס.

מחזיקת תיק התיירות של האי קוס, יוון, סבי ולאכו. צילום שוש להב

במסגרת יריד IMTM הציגה מחזיקת תיק התיירות של האי קוס, יוון, סבי ולאכו (Sevi Vlachou ) את נפלאות האי קוס ואפשרויות החופשה והטיולים בו. המיפגש המעניין, שהתקיים בהשתתפות נציגי תחום התיירות השל האי קוס, וכן בנוכחותה של טלי לאופר – יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, ואליו הוזמנו תיירנים ואנשי תקשורת ישראלים. את האירוע הנחתה בחן ובבקיאות, טל חורש – מנהלת סניף Aviareps ישראל, שציינה בפתיחת דבריה, שתיירות האי קוס שינתה את פניה. ואני מאד סקרנית לשמוע במה מדובר. אז מה נמצא בקוס?

אתרים ארכיאולוגיים ומונומנטים

קוס נקראת על ידי רבים גם כמוזיאון באוויר הפתוח, מכיוון שיש בו עשרות מונומנטים ארכיאולוגיים ואטרקציות היסטוריות, כמו: ה- Asklepieion טירת האבירים והטירה של נרציה, הגשר בשדרת עצי הדקל, עץ הדולב של היפוקרטס, קאזה רומנה, הבית הרומי, הקונסרבטוריון הרומי, השוק העתיק, המוזיאון הארכיאולוגי, הטירה של אנטימצ'יה, הבזיליקה של סטפן הקדוש ועוד.

חופים חלומיים ומים צלולים

קוס מפורסמת בזכות חופי הזהב הרחבים שלה והאקלים ים תיכוני. 12 החופים והמרינה שלו נושאים את מה שנקרא הדגל הכחול. לקוס 112 קילומטרים של קו חוף עם מים כחולים קריסטל, חופים חוליים אקזוטיים, מפרצים סלעיים, חופי אזמרגד וטבעי מעיינות תרמיים המציעים אינספור אפשרויות למבקריו.

אינספור פעילויות וחוויות מדהימות

קוס מציגה מגוון של פעילויות, כמו רכיבה על אופניים, טיולים רגליים, ספורט ימי, גלישת רוח, גלישת עפיפונים, רכיבה על סוסים, קולינריה מרגשת הכוללת טיולי יום בכרמים המקומיים, טיולי יום ועוד.

קולינריה

את המגוון של האי אפשר למצוא גם בגסטרונומיה המקומית שלו: יצרני היין, הגבינות, שמן הזית והדבש מציעים הדרכה וסיורים רבים בכרמים, במכוורות ובמטעי זיתים. מגבינת היין המפורסמת (קראסוטירי) והכפית המסורתית המתוקה עשויה עגבניות, ועד יינות מקומיים ודבש טעימים, שמן זית כתית מעולה ועוד רבים אחרים. קוס התברכה במגוון עצום של מוצרים מקומיים ותענוגות גסטרונומיים. בקוס יש למעלה מ-500 מסעדות ייחודיות, שבהן אפשר למצוא בקלות את כל התענוגות המקומיים הללו ולטעום צלחות מקומיות רבות, הכוללות דגים ופירות ים טריים, עיזים בתנור ועוד . השוק המסחרי מכסה את כל הצרכים של המקומיים, אולם קוס ידועה גם כמספקת חיי לילה מהנים למדי.

נציגות תיירות האי קוס והמלוות הישראליות. צילום שוש להב

קוס – אי האופניים: מומלץ לרכוב על אופניים בקוס, כיוון שזה המקום האידיאלי לרכיבה על אופניים בזמן חופשה! האופניים הובאו לראשונה לקוס בשנת 1912 על ידי הצבא האיטלקי, ולכן תעשיות אופניים משמעותיות התפתחה באי. בשנות ה-30 וה-40 האיטלקים נהגו לארגן מרוץ אופניים עם פרסים, שבו המקומיים היו לרוב מנצחים ומתבלטים. כתוצאה מכך, השימוש באופניים בחיי היומיום לשם כייף, פעילות גופנית ותחבורה, הפך ליותר ויותר נפוץ.

לבסוף התבססה באי תרבות האופניים. ניתן לראות את ההיסטוריה של האופניים בסרטים היווניים האייקוניים של שנות ה-60 כגון "מי זאת מרגריטה" ו"יחי הטירוף". האי קוס הינו אי שטוח ברובו, ומהווה יעד נפלא ומלא שבילי רכיבה מכל סוג, המתאימים לכל סוג של רוכב אופניים. בסך הכל בקוס 15 ק"מ של כבישי אופניים, יש  בו יותר מ-6,500 אופניים להשכרה, מאופניים פשוטים ממש זולים ועד אופני MTB יקרים למדי וחנויות אופניים באיכות מעולה.

ההמלצה היא: צאו באופניים לשפע מסלולים ברחבי האי קוס!  והמלצה נוספת הינה: טיול בין איים – שילוב של טיולי אופניים בין האיים הקרובים באמצעות מעבורת.

למידע נוסף על האי קוס: https://kos.gr

פייסבוק:      https://www.facebook.com/visitkosgreece

אינסטגרם:     https://www.instagram.com/visitkosgreece

טוויטר:         https://twitter.com/kosisland

Exit mobile version