Site icon IAS

האיחוד האירופי האריך את תוקפה של תעודת המתחסן הדיגיטלית

תעודת מתחסן דיגיטלית. צילום freepik

מועצת האיחוד האירופי אישרה (ביום שישי,ה-11 במרץ 2022) לשנה נוספת, את הארכה תעודת המתחסן הדיגיטלית של האיחוד האירופי, עד יוני 2023."תעודת המתחסן הדיגיטלית מילאה תפקיד חשוב בהקלת התנועה החופשית של אנשים במהלך המגיפה. והעיקרון של הסרה הדרגתית של מגבלות הנסיעה אם המצב האפידמיולוגי מאפשר זאת עדיין חל", נכתב בהודעה לעיתונות.

ב-3 בפברואר 2022 דווח כי נציבות האיחוד האירופי פרסמה הצעה להאריך את התעודה בשנה נוספת, לאחר הערכה שנגיף הקורונה עדיין נפוץ בכל המדינות החברות. עוד נטען כי לא ניתן להפסיק את השימוש בתעודה כאמצעי לנסיעה בטוחה בקיץ הקרוב תוך חשיפת ההצעה.

באותו תאריך, הנציבות גם הציעה מספר שינויים בתעודה כדי להתאים אותה טוב יותר למצב הקורונה המתפתח בגוש מדינות האיחוד האירופי ובעולם. השינויים כללו מתן אפשרות לציין את כל מנות החיסון בתעודה, לא משנה היכן בוצעו, על מנת להקל על המדינות החברות בהנפקת התעודות עבור מחוסנים במלואם (מחוסנים בבוסטרים לאחר תשעה חודשים). במקביל, נוסעים יהיו זכאים לקבל אישורי החלמה גם אם יחזיקו בבדיקת אנטיגן עם תוצאות חיוביות לקורונה, מה שעד כה לא היה אפשרי. והשינוי השלישי והאחרון מחייב את הנציבות להגיש דו"ח מפורט על התעודה עד ה-1 בפברואר בשנה הבאה.

נוסעים בעידן הקורונה. צילום Depositphotos

"דו"ח זה יכול להיות מלווה בהצעות חקיקה כדי לאפשר הערכה מחודשת של הצורך בביטול או הארכת האישור, בהתאם להתפתחויות במצב הבריאותי", ציינה המועצה בהודעתה לעיתונות.

כעת כדי שההחלטה תיכנס לתוקף במלואה, על המועצה והפרלמנט של האיחוד האירופי להגיע להסכמה במסגרת הליך החקיקה הרגיל לפני תאריך התפוגה של התקנה הנוכחית על התעודה.

התעודה בתוקף מאמצע 2021 ואפשרה לאלו שחוסנו נגד COVID-19, לאלה שהחלימו מהנגיף, כמו גם לאלה שנמצאו שליליים, לנסוע בחופשיות רבה יותר. במקביל, האיחוד האירופי הכיר כשוות ערך לתעודות המתחסן הדיגיטליות של האיחוד האירופי, תעודות שהונפקו על ידי עוד יותר מ-30 מדינות בעולם. עד כה, ישנן 62 מדינות שהן חלק מהמערכת, כולל ישראל ו-27 מדינות חברות באיחוד האירופי.

Exit mobile version