Site icon IAS

ד"ר שרון אלרעי פרייס בוועדת החוקה: "חוששים מווריאנט עוקף חיסון"

ועדת החוקה צילום: מושקוביץ

ועדת החוקה, בראשותו של ח"כ גלעד קריב, התכנסה לדיון בתקנות תו ירוק ובהארכת מצב החירום בשל קורונה, כאשר בדיון השתתפה ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור: " עדיין רואים שחוזרים מחו"ל עשרות מאומתים ביום, רובם לא מחוסנים וחלקם עם חיסון מעל חצי שנה וחלקם מחוסנים טריים בבוסטר או 2 חיסונים שטרם עברה חצי שנה."

"אחרי שיא של כמעט 10,000 מאומתים ביום אנחנו על ממוצע נע של כ-1000 מאומתים. זו לא הגדרה של מצב חירום, אך בעולם יש מצב חירום ואם לא נשמור אנחנו עלולים לסכן עצמנו שוב. בהרבה מדינות יש עלייה מחודשת בתחלואה הן מחוסר חיסונים, הן בגלל דעיכת החיסונים, והן בגלל הסיכון שיגיע וריאנט עוקף חיסון."

"אירופה למרות חיסוניות גבוהה נמצאת בעליה משמעותית. רואים זאת בתחלואה חוזרת גם בבריטניה שהיא מאוד מחוסנת ובכל מזרח אירופה עם גל שאנחנו חושבים שהוא דלתא, אך המדינות הללו לא מעלות ריצופים לאתרים בינ"ל כך שאנחנו לא יודעים לומר מה בדיוק קורה שם. הדבר הזה כן מעמיד את ישראל בסיכון לווריאנט מאוד מדבק שימשיך להדביק כשליש או רבע מהאוכלוסייה שלא מחוסן וזה יוביל לגל תחלואה גבוה".

בהתייחסה לחשיבות התו הירוק אמרה: "התחלואה הגבוהה נובעת לפי ההארכות בחו"ל לא רק כתוצאה מהזן החדש אלא גם כתוצאה מהסרת מגבלות ואחת הדרכים להפחית מגע בין אנשים הוא התו הירוק. בארץ אנחנו מאפשרים כניסה עם בדיקות ולוקחים על עצמנו סיכון שהבדיקות המהירות יהיו פולס נגטיב, אך זה חלק מהסיכונים של לחיות עם הקורונה".

Exit mobile version