Site icon IAS

דרום אפריקה הסירה את הגבלות הקורונה לכניסת תיירים

נוף מרהיב של קייפטאון דרום אפריקה. צילום freepik

בשורה משמחת לתיירים המעוניינים להיכנס לדרום אפריקה לאחר שג'ו פהלה (Joe Phaahla), שר הבריאות של דרום אפריקה הודיע השבוע על הסרת הגבלות הכניסה למדינה. "היום הוא יום היסטורי שכן הגענו לנקודת מפנה מאז התפרצות נגיף הקורונה בעולם ובמדינה", ציין פהלה בהודעה לתקשורת בפרטוריה, ביום חמישי האחרון (23 ביוני 2022).

ג'ו פהלה הזכיר את הסגר הארצי, הפגיעה הכלכלית, החברתית ואובדן חיי האדם שנגרמו בשלושת הגלים הראשונים והודה לתושבי המדינה על תמיכתם ושיתוף הפעולה. לדבריו ההחלטה נלקחה לאחר שבאמצע חודש יוני המצב קיבל כיוון חיובי עם ירידה במספר המאומתים היומי, מספר המאושפזים ומספר מקרי המוות.

ביום רביעי האחרון (22 ביוני 2022) דרום אפריקה דיווחה על 1028 מקרים חדשים, 57 מיקרי מוות מה שמביא את סך המתים מהמחלה ל-101,697. בנוסף, הממשלה ביטלה את ההנחיה לעטיית מסיכות במקומות סגורים, הגבלת התכנסויות ודרישה מתיירים הנכנסים למדינה להציג תעודת מתחסן או בדיקת PCR שלילת. יחד עם זה שר הבריאות פהלה הזהיר: "נגיף COVID-19 עדיין לא נעלם, אנחנו פשוט חזקים יותר מבעבר, במיוחד עם החיסון, ואנו קוראים לאלו שעדיין לא חוסנו להתייצב".

שרת התיירות לינדיווה סיסולו (Lindiwe Sisulu ) בירכה ביום חמישי על המהלך, וצופה כי הדבר יוביל לצמיחת התיירות במדינה." החזרה לחיים כפי שהכרנו לפני נגיף הקורונה תוביל לגידול הצמיחה של מגזר התיירות מכיוון שמטיילים יוכלו להשתתף בפעילויות כולל באירועים גדולים ובמפגשים שלא רק תורמים לקידום התיירות של ארצנו אלא גם לכלכלה שלנו", מסרה שרת התיירות.

יוהנסבורג בדרום אפריקה. . צילום Depositphotos
Exit mobile version