Site icon IAS

דאגה בתעשיית הנסיעות והתיירות באירופה עקב העלייה בתחלואה

בתעשיית התיירות באירופה מודאגים עקב העלייה בתחלואה. צילום Depositphotos

מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) וועדת הנסיעות האירופית (ETC), הפצירו במדינות החברות באיחוד האירופי להתאים את תגובותיהן למצב תחלואת הקורונה המדרדר ולהימנע מהטלת מגבלות כלשהן על חופש התנועה ברחבי אירופה. לטענתם, למגבלות אין יתרונות בריאותיים, אך הן עלולות לגרום להשפעה כלכלית שלילית עצומה על האזור.

על פי מחקר אחרון של מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC), כ-900,000 משרות בתעשייה נמצאות בסיכון במידה ויוחזרו ההגבלות וסכום של 35 מיליארד אירו עלולים להימחק מכלכלת היבשת עד סוף השנה.

ג'וליה סימפסון (Julia Simpson), נשיאת ומנכ"לית מועצת הנסיעות והתיירות העולמית, אמרה: "אנחנו צריכים בדחיפות להחזיר את האמון בנסיעות ולא ליצור אי ודאות נוספת. חיוני שיהיה לנו מענה מתואם כהלכה ברחבי האיחוד האירופי, שגם עסקים וגם מטיילים יכולים להבין. הפצת החיסונים ברחבי האיחוד האירופי היא מהטובות בעולם עם חיסון של  65% מהאוכלוסייה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לבטל את כל ההתקדמות שנעשתה השנה. יהיו לכך השלכות קטסטרופליות על מקומות העבודה והפרנסה".

"למרות שאנו מכירים לחלוטין בכך שההגנה על בריאות הציבור היא בחשיבות עליונה, אנו קוראים לכל המדינות החברות באיחוד האירופי להמשיך ולהשתמש בתעודת המתחסן הדיגיטלית של האיחוד האירופי, שאפשרה בהצלחה לאנשים מחוסנים לחלוטין לנסוע בבטחה ובחופשיות, סיכמה ג'וליה".

לואיס אראוג'ו (Luís Araújo), נשיא ועדת הנסיעות האירופית, הוסיף: "ככל שהחודשים הקרים מתקרבים וחלק ממדינות אירופה מתמודדות עם מצב אפידמיולוגי מחריף, אנו קוראים לממשלות האיחוד האירופי לעבוד יחד כדי להבטיח את חופש התנועה ברחבי אירופה. עלינו להימנע מאי ודאות או פיצול נוסף. עם שיעורי החיסונים הגבוהים, תעודת המתחסן של האיחוד האירופי ופרוטוקולי בטיחות קפדניים, נסיעה בטוחה אפשרית בהחלט. לקראת עונת החגים הצפויה, אזרחי האיחוד האירופי זקוקים לכללים ברורים וקוהרנטיים".

בשנה שעברה, מחקר של מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) חשפה שיותר משני מיליון משרות בתעשיית הנסיעות ותיירות אבדו ברחבי האיחוד האירופי, והמחקר האחרון מגלה שאם ייאכפו הגבלות בקנה מידה רחב ב-2022, שלושה מיליון נוספים יהיו על כף המאזניים. לאחר 18 חודשים שבהם כלכלות ברחבי העולם כבר נפגעו על ידי מגפת הקורונה, מחקר WTTC מראה גם שאם ההגבלות יישארו במשך רוב השנה הבאה, זה עלול לגרום להפסד של ליותר מ-143 מיליארד אירו לכלכלת האיחוד האירופי.
Exit mobile version