Site icon IAS

גרמניה נערכת לחורף: הנחיות קורונה חדשות

בית הנבחרים, הבונדסטאג בברלין. צילום שוש להב

הבונדסטאג, בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה, אישר ב-8 בספטמבר 2022 את ההצעה של משרד הבריאות, שדרש ליישם הנחיות חדשות לקורונה כהכנה לסתיו ולחורף הקרבים, במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה.

ההנחיות החדשות תכנסנה לתוקף ב-1 באוקטובר 2022 ותישארנה עד ה- 7 באפריל 2023. בהתאם להנחיות החדשות כל הנוסעים מעל גיל 14 יחויבו לעטות מסכת FFP2 (בעלת תקן אירופאי) ברכבות בינעירוניות בגרמניה. ילדים בגילאים  6 עד 13 יידרשו לעטות גם הם מסיכה ברכבות בינעירוניות, אך לא בהכרח מסוג FFP2, שכן מסיכת פנים כירורגית רגילה תספיק.

בעוד שעטיית מסכה תהיה חובה ברכבות בינעירוניות, המקרה אינו זהה עבור מטוסים ונמלי תעופה. נוסעים לא יידרשו לעטות מסיכת פנים בטיסות פנים ובינלאומיות. עם זאת, צוין כי ההנחיה עלולה להשתנות אם מספר מקרי ההידבקות ב-COVID-19 יעלה.

בנוסף, החל מה-1 באוקטובר 2022, הנחיות הקורונה יוחמרו גם בבתי חולים ובבתי אבות בגרמניה. כל עובדי בית חולים ובית אבות והמבקרים יצטרכו לעטות מסכת FFP2. בנוסף, המבקרים יצטרכו להציג גם בדיקת קורונה מהירה שלילית, בעוד שהצוות יצטרך להיבדק שלוש פעמים בשבוע. הכללים הנ"ל יחולו בפריסה ארצית, והמדינות הפדרליות יוכלו ליישם הנחיות נוספות בהתאם למצב התחלואה המקומית. מדינות בודדות יוכלו להציג דרישות לעטות מסכות בתחבורה ציבורית ובאזורים ציבוריים פנימיים אחרים, כמו גם בבתי ספר תיכוניים. בנוסף, הם יוכלו גם ליישם בדיקות קורונה בבתי ספר ובמעונות יום.

הוסבר כי במקרה שמדינה מחליטה להטיל חובה על מסכות בשטחים ציבוריים ואירועים שונים, היא תמיד יכולה לבחור ליישם פטורים בכפוף להצגת בדיקה קורונה שלילית, או למחלימים בשלושת החודשים האחרונים, שלא יידרשו לעטות מסיכת פנים.

Exit mobile version