Site icon IAS

"גינות הבלוק העירוני": תכנון המרחב הנופי הייחודי של העיר ת"א

סימטת קק"ל בת"א. צילום יעל שמידט

"גינות הבלוק העירוני", התערוכה שתיפתח ב 29 בדצמבר ותוצג ב"טרקלין תכנון העיר", בבית ליבלינג בת"א, חושפת את תכנון המרחב הנופי הייחודי של העיר ת"א, שנוצר לפני מאה שנה על ידי מתכנן העיר תל אביב, פטריק גדס. הגינות, חלקן סמויות למחצה, ניטעו בטבורי בלוק המגורים שאופיין גם הוא באותה תוכנית, והם אלו אשר יצרו יחד את הגנום הסוציו-נופי של העיר הלבנה.

התערוכה, תמצית ממחקר מקיף, מבקשת להזכיר שבבסיס תכנון העיר תל אביב נוצרה תשתית של טבע עירוני – בשדרות, משעולים וגינות בעלי רצף והמשכיות, והם שמעניקים לעיר, המבקשת לצמוח עוד ועוד, גנטיקה בריאה בנפשה. זהו טבע שמבקש ליצור הפסקה באינטנסיביות העירונית. טבע שמבקש ליצור חיים וקהילה. ערכים החיוניים לעיר היום יותר מתמיד, לנוכח משבר האקלים ודלדול משאבי הטבע. בתערוכה תוצג עבודה של "המשרד לרקמה תיעודית", שנוצרה בשיתוף עם קהילת גינת רות, תהליך והתנסות כשיטת תיעוד אלטרנטיבית לגינות הבלוק ההיסטוריות הכלולות במחקר.

גינת ערן בת"א. צילום יעל שמידט

 פרויקט "רקמה תיעודית" לגינת הבלוק – לאוהבים ולמבקרים בגינת רות

אחרי שרקמו בערים שונות בארץ ובעולם, ואהידה רמויקיץ’ ואביב קרוגלנסקי, מביאים את פרויקט רקמה תיעודית לגינת רות, ואתם מוזמנים להיפגש, לתעד ולהיות שותפים ביצירה שתוצג בתערוכה "׳גינות הבלוק העירוני" בבית ליבלינג. כולם מוזמנים, בכל גיל, במהלך חופשת החנוכה כדי להכיר, לשוחח ולבצע רקמה משותפת. השהות בגינה והפעולה הפשוטה והמתמשכת של הרקמה, מספקות אלטרנטיבה לקצב העירוני הסואן והזדמנות להתבונן, להתרשם וללמוד מחדש את הסביבה המוכרת לכאורה.

בזמן המשותף בגינה, נבין את מקומן של גינות העיר בחיי היומיום שלנו, כיחידים וכקהילה. אילו תחושות וזכרונות קושרים אותנו אליהן. כיצד השתנו הגינות במהלך השנים? במהלך השבוע תוכלו לשתף את הסיפור שלכם על הגינה, לשזור אותו בסיפורי השכנים ולעצב אותו יחד עם האמנים והקבוצה שתתגבש.

הרקמה תוצג בתערוכה "גינות הבלוק העירוני" בבית ליבלינג, החל מיום חמישי 29.12 ולאחר מכן תשוב לשימוש בגינה. התערוכה עוסקת בגינות הבלוק (וביניהן גינת רות) שהגה סר פטריק גדס – מתכנן תוכנית המתאר הראשונה של תל אביב ב-1925. שיטת התיעוד שתיושם על ידי רמויקיץ’ וקרוגלנסקי מהווה למידה והתנסות כשיטת תיעוד לגינות הבלוק ההיסטוריות הכלולות במחקר.

ימי פעילות הרקמה בגינת רות:

18-22/12, ימים א׳-ה׳, 16:00-19:00

19/12, יום ב׳ מפגש נוסף, 09:30-12:30

אירועים במהלך ימי הפרויקט:

18/12, יום א׳, 16:00 הצגת פרויקט "רקמה תיעודית" והדלקת נר בגינה

21/12, יום ד׳, 19:00 הרצאה ושיחה – טבע עירוני וסיפורה ההיסטורי והתרבותי של גינת רות.

כניסה חופשית

https://www.lieblinghaus.org/

"רקמה תיעודית". צילום ואהידה רמויקיץ’
Exit mobile version