Site icon IAS

ג'ג'ו אייר רוכשת 40 מטוסי בואינג 737 MAX

מטוס חברת התעופה הדרום הקוראנית לטיסות לאו קוסט ג'ג'ו אייר. צילום: יח"צ

מטוס חברת התעופה הדרום הקוראנית לטיסות לאו קוסט ג'ג'ו אייר. צילום: יח"צ

חברת התעופה הדרום קוראנית לטיסות לאו קוסט, ג'ג'ו אייר (Jeju Air), חתמה על הסכם לרכישת 40 מטוסי בואינג 737MAX  8 מיצרנית המטוסים בואינג. בנוסף, ניתנה לחברה  האופציה להגדיל את ההזמנה ב-10 מטוסים נוספים. היקף העסקה נאמד בכ-5.9 מיליארד דולרים, במחיר מחירון. זוהי העסקה הגדולה ביותר שבוצעה על ידי חברת הלואו קוסט הקוריאנית, שהחליטה לבסס את הצי על מטוסי הבואינג 737MAX  8.

ג'ג'ו אייר היינה המייסדת של Value Alliance, ברית הלואו קוסט הפן-איזורית הראשונה הכוללת שמונה חברות תעופה אסייתיות. החברה מפעילה כ-200 טיסות יומיות ב-60 מסלולים פנימיים ובינלאומיים.

מטוס הבואינג 737 MAX הוכנס לפני מספר שבועות לשימוש בחברת התעופה הישראלית ישראייר, שהיא החברה הראשונה בארץ המטיסה מטוסים מדגם הזה. חברות תעופה ישראליות נוספות בוחנות את משפחת מטוסי ה-MAX בימים אלו.

"אנחנו גאים שחברת ג'ג'ו אייר, שטסה במטוסי בואינג, הפכה למובילה בשוק הלואו קוסט האסייתי התוסס, ונרגשים שהחברה בחרה לבסס גם את הצי העתידי שלה על מטוסי 737 MAX", אמר אישן מוניר (Ihssane Mounir), סמנכ"ל מכירות ושיווק, חברת בואינג מטוסים מסחריים.

מטוס ה737- MAX הוא המטוס הנמכר ביותר ועד היום נמכרו למעלה מ- 4,800 מטוסים מהדגם הזה ליותר מ-100 חברות תעופה ברחבי העולם.

"שוק התעופה המסחרי בקוריאה גדל ואנו נרגשים לעשות את הצעד הבא בפיתוחו יחד עם ה-737 MAX, מטוס ברמה בינלאומית שיאפשר לנו לשפר את הביצועים ולהמשיך לספק חוויה בטוחה ומהנה עבור לקוחותינו", אמר סוק ג'ו לי (Seok-Joo Lee), מנכ"ל חברת ג'ג'ו אייר והוסיף: "יתרונותיו של המטוס, הן ברמת הביצועים והן בחסכון בדלק, הופכים אותו למטוס האידאלי עבורנו, כחברה השואפת לצמוח ולהתרחב מחוץ ליבשת אסיה בשנים הקרובות".

מטוס הבואינג 737 MAX 8, משלב את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בשוק המטוסים צרי הגוף, כולל מנועי CFM International LEAP-1B , מערכת כנפונים בטכנולוגיה חדשנית ושדרוגים נוספים. כמו כן, המטוס מבטיח יעילות תפעולית וחסכון משמעותי בצריכת הדלק, לצד טווחי טיסה ארוכים יותר ויכולת לשאת מספר רב יותר של נוסעים.

חברת התעופה ג'ג'ו אייר ממוקמת באיי ג'ג'ו בדרום קוריאה והחלה את פעילותה בשנת 2005 כחברת הלואו קוסט הראשונה במדינה. מאז, החברה הובילה התפתחות מהירה בשוק הלואו קוסט ותרמה להרחבת תעשיית התעופה הקוריאנית המסחרית. עם צי של כארבעים מטוסי  737-800 "הדור הבא" של בואינג, ג'ג'ו אייר הרחיבה באופן יציב את עסקיה ורווחיה. בחמשת השנים האחרונות, רשמה החברה עלייה של 25% במכירות השנתיות ו- 17 רבעוני רווח רצופים. כעת, החברה מעוניינת לבסס את הצלחתה באמצעות הגרסה המשופרת של  מטוס ה-737 MAX 8 . בנוסף, תספק בואינג לחברה התעופה ג'ג'ו כלים דיגיטליים לסיוע בהפחתת עלויות התפעול כמו למשל תוכנת בקרה של צריכת הדלק, המאפשרת מבט כולל על פני צי המטוסים וזיהוי מקומות ניתנים לייעול.

 

Exit mobile version