Site icon IAS

גאורגיה ופורטוגל הצטרפו לרשימת 'מדינות אדומות'

טביליסי בגאורגיה. צילום Depositphotos

אתר משרד הבריאות המספק מידע לטסים לחו"ל ולחוזרים לישראל מיעדים בעולם מעדכן כי החל מהיום (ה', ה-8 לאוקטובר 2020), גאורגיה ופורטוגל הצטרפו לרשימת המדינות האדומות. בגאורגיה חלו בקורונה עד כה  9753, אתמול התווספו 508 חולים חדשים, 5235 החלימו ונרשמו 63 מתים . בפורטוגל חלו עד כה 81,256 מתוכם 51,037 החלימו ו-2040 נפטרו. ביממה האחרונה נוספו 944 חולים חדשים.

בבולגריה, מדינה ירוקה על פי המידע שמספק משרד הבריאות, התגלו ביממה האחרונה 436 נדבקים. מפרוץ המגפה חלו בקורונה 22,743 החלימו 15,448 ונפטרו 873 . do אוקראינה רשמה שיא יומי במספר הנדבקים שעמד על 5,397 . מתחילת המגפה חלו במדינה כ- 245,000 , החלימו 108,000 ונפטרו 4,690 חולים.

אזרחי או תושבי ישראל או אזרחים זרים בעלי אישור כניסה מיוחד הממריאים או ששהו במדינות אדומות במהלך 14 הימים הקודמים לטיסתם לישראל חייבים בבידוד לפי ההוראות הקבועות וכן עליהם למלא טופס דיווח עצמי על בידוד.

הטסים למדינת ישראל ממדינה ירוקה ועושים טיסת מעבר (קונקשן) במדינה אדומה, יהיו פטורים מחובת הבידוד כל עוד לא יצאו משדה התעופה ולא שהו בו יותר מ-12 שעות.

הצהרה לפני טיסה

על הנוסעים המגיעים לישראל למלא טופס הצהרת נוסע נכנס לישראל (טופס פרטים אישיים והצהרת בריאות), בסמוך לטיסה ולא יותר מ – 24 שעות שלפני המראת הטיסה הנכנסת לישראל.

אזרחים זרים המעוניינים להיכנס למדינת ישראל נדרשים לקבל אישור כניסה למדינת ישראל חתום על ידי הקונסוליה הישראלית במדינתם. כניסתם של זרים לישראל תאושר במקרים חריגים בלבד.

יש להדפיס אישור על מילוי הטפסים ולהביאו לנמל התעופה לצורך הצגתו לגורמים הרלוונטיים. יש לשמור את הטופס עד הכניסה למדינת ישראל (אחרי מעבר בביקורת הגבולות).

ליסבון. שבפורטוגל ,נוספה לרשימת המדינות האדומות. צילום Depositphotos

הנחיות לזמן השהות בשדה התעופה, במהלך הטיסה ובמדינת ישראל

יש לעטות מסכה באופן המכסה את האף והפה מרגע הכניסה לנמל התעופה (מגיל 7 ומעלה), ובמהלך הטיסה (מגיל 6 ומעלה).

יש לשמור על ריחוק פיזי של לפחות 2 מטרים בין אנשים שאינם גרים באותו משק בית.

יש להקפיד על היגיינה אישית כולל שטיפת ידיים ושימוש באמצעים לחיטוי ידיים.

על נוסעים שהחלימו מקורונה להציג עם כניסתם לארץ, במעבר בביקורת הגבולות, את אישור הרופא על החלמתם.

 

Exit mobile version