Site icon IAS

"בתים מבפנים": אירוע האדריכלות הגדול בארץ יתקיים בתל אביב-יפו

"בתים מבפנים", אירוע האדריכלות והארכיטקטורה הגדול בישראל. צילום יח"צ

"בתים מבפנים", אירוע האדריכלות והארכיטקטורה הגדול בישראל, יתקיים זו השנה ה- 15 בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו. בדומה לשנים קודמות, גם השנה ייפתחו למשך סוף שבוע אחד מאות מבני ציבור ומבנים היסטוריים, מרחבים ציבוריים, דירות פרטיות ובתים, ויוצעו מגוון רחב של סיורים אדריכליים והרצאות מסקרנות במקומות בלתי שגרתיים ברחבי העיר, ללא תשלום.

במסגרת האירוע השנה יושם גדש על נושאים בוערים שמשפיעים על כולנו במאה ה -21 וישפיעו גם בעתיד, בהם: מהפכת התחבורה – העיר ניצבת בפני שינוי תחבורתי גדול ודרמטי, שהשפעתו מורגשת כעת בשגרת היומיום ועוד תהדהד ותורגש גם בעשורים הבאים; שווין מגדרי כערך לתכנון מרחב ציבורי; פרויקטים של התחדשות עירונית; מבני ציבור ומוסדות חינוך חדשניים; מחווה לדני קרוון במלאות שנה ללכתו; וכמובן הצצה לדירות הפרטיות המיוחדות בעיר.

"בתים מבפנים" מזמין את הקהל הרחב לגלות כיצד נשים נחמדות לא עשו היסטוריה, איך ניתן להפוך עיר כמו תל-אביב- יפו לעיר דלת רכב, לגלות את מהפכת התחבורה שמובילה העירייה והשלכותיה על חיי איכות התושבים והפעילות בעיר, להבין את ההיסטוריה המפתיעה והמסקרנת של המבנים הציבורים ולהציץ למבני מוסדות החינוך החדשניים וכמובן להתרשם מהשארת חותמו של האמן הגדול דני קרווןֿ על העיר תל אביב- יפו ומורשתה.

"בתים מבפנים", אירוע האדריכלות והארכיטקטורה הגדול בישראל. צילום יח"צ

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "בהיסטוריה של כל עיר מתרחשות תקופות מעבר וחלים תהליכים עמוקים של שינוי וצמיחה, עתירי עבודות פיתוח ותשתית, בנייה ציבורית ופרטית, הגירה וגידול טבעי, השפעות כלכליות ואקלימיות. משתנים רבים אלה מעמידים את העיר, את תושביה ואת המבקרים בה, בפני ההכרח להסתגל לשינוי, לעבור ממצב ישן לחדש. עירנו עומדת בפתחה של תקופה כזו, אל עבר תל-אביב-יפו המתחדשת.

"בתים מבפנים, אירוע האדריכלות והארכיטקטורה הגדול והחשוב בישראל, מציע למשתתפות ולמשתתפים בו מפגש עם האתגרים התכנוניים של העיר ועם מורכבותם, ובה בעת מציג את תנופת הפיתוח והעשייה, את אוצרותיה האדריכליים, את העושר התרבותי, המורשת, החדשנות והמקוריות שבה. בתים מבפנים מציע התבוננות מעמיקה, מלומדת, רבת יופי ועשירה, אך גם ענווה ואינטימית, בעיר תל-אביב-יפו".

"בתים מבפנים", אירוע האדריכלות והארכיטקטורה הגדול בישראל. צילום יח"צ

בתים מבפנים מתקיים בהשראת הOpen House World Wide המתקיים בערים מרכזיות בעולם כמו ניו יורק, לונדון, שיקגו, רומא, ברצלונה, מלבורן, דבלין, הלסינקי ואחרות. האירוע  מציע לתושבות ולתושבי תל-אביב-יפו ולמבקרים בה חגיגה אורבנית ייחודית שגולת הכותרת שלה היא המבנים והבתים המסקרנים, המציעים הצצה חד פעמית ומאפשרים לקהל הרחב להתרשם מאספקטים שונים של עיצוב, היסטוריה, אמנות ותרבות.

"בתים מבפנים" נערך בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו.

תושבי תל-אביב-יפו מחזיקי כרטיס "דיגיתל" יוזמנו ליהנות מסיורים ייחודיים.

ימים חמישי – שבת, 28-26 במאי 2022

לכל סיורי אירוע "בתים מבפנים": https://www.batim-il.org

"בתים מבפנים", אירוע האדריכלות והארכיטקטורה הגדול בישראל. צילום יח"צ
Exit mobile version