Site icon IAS

בשורה מעיר הבשורה: חג המולד 2021 בנצרת

עץ האשוח מואר לכריסטמס בכיכר המעיין בנצרת. צילום שוש להב

לא-מעט געגועים וחסכים יצרה הקורונה, ואחד מהם הוא המסורת הצבעונית והמרגשת של חגיגות הרחוב המוארות של חג המולד בערים המעורבות, אשר מביאות אל הישראלים את אווירת חו"ל המנצנצת והחורפית. אחרי שבשנה שעברה נאלצנו לוותר, השנה אפשר לשוב ולחגוג את חג המולד בנצרת במלוא תפארתו. העיר העתיקה של נצרת מציעה השנה 50 ימים של חגיגות כריסטמס, באווירה צבעונית וייחודית, כיאה לחג האהוב ביותר ברחבי העולם. כל סמטאות העיר הגלילית לובשות חג, אורות וקישוטים.

נצרת – עירה של מריה אם ישו ואחת הערים החשובות בעולם למאמיני הדת הנוצרית, בה התבשרה מריה כי היא עתידה ללדת את בן האלוהים – ידועה בחגיגות המפוארות שלה אשר שואבות את השראתן מהקשר ההיסטורי העתיק של הנצרות למקום בו הכל התחיל. שווקי חג המולד, הופעות מוזיקליות, תהלוכות צבעוניות ועץ כריסטמס אחד –  שהוא הגבוה במזרח התיכון, הם רק חלק קטן ממה שעיר הבשורה מציעה. כולכם מוזמנים לחגיגה!

כנסיית הבשורה מוארת וזוהרת בנצרת. צילום שוש להב

"תהלוכת השלום והאחווה"

התהלוכה אותה מארגנת עמותת אלמאוכב, בשיתוף עם עיריית נצרת, תתקיים בנצרת ביום שישי 24.12.2021 בשעה 14:30, בהשתתפות רבבות מאזרחי המדינה, ערבים ויהודים. צועדים בה קבוצות תנועת צופים מכל הדתות, מוסדות, מועדונים, עמותות, ילדים עם מוגבלויות, תלמידי בתי ספר וחינוך מיוחד וכן גם ראש העיר, ראשי דתות ונכבדים רבים ומספר גדול של רכבים מקושטים ומוארים. חג המולד הינו חג של שמחה, שלום ואחווה. תהלוכת השלום והאחווה, במיוחד השנה לאור המגמות המשתנות ביחסי ערבים ויהודים, היא סמל של דו קיום, אחווה וכבוד הדדי בין המשתתפים וכלל הציבור במדינה.

התהלוכה תעבור ברחוב הראשי של העיר, פאולוס השישי ומשם תמשיך עד אזור הכנסיות ברחוב קאזא – נובא ותסתיים בברכות, תוכנית אומנותית וזיקוקים. עמותת אל מאוכב מזמינה את כל עם ישראל להגיע לנצרת כבר מהבוקר ולהרגיש אווירת חג אמיתית. שימו לב – חלק מרחובות העיר יחסמו לרכבים והחסימות יפתחו לתנועה בהדרגה לאחר סיום התהלוכה. העירייה מפעילה חניונים בכניסה לעיר ואוטובוסים שיובילו את המבקרים לעיר. מומלץ להחנות את הרכב בחניה בכניסה לעיר ולהמשיך את היום ברגל.

במסלול כריסטמס דרייב בהר הקפיצה. צילום שוש להב

כריסטמס דרייב בהר הקפיצה

בהר הקפיצה – שהוא אתר דתי ותיירותי – מצפה לנו חוויה כפולה. במהלך היום כדאי לטייל בטיילת של הר הקפיצה מול הנוף הנהדר הנשקף מהתצפית. ובלילה – הפתעה! מופע אורות כריסמס עולמי המאיר את שמי העיר נצרת ומהווה אטרקציה מיוחדת במינה, עם יותר ממיליון מנורות חג, 3 מנהרות אור ו- 30,000 נורות חכמות, במופע אורקולי מרהיב ביותר, המקשט את הר הקפיצה בנצרת במסלול דרייב. חוויה מעוררת התפעלות לכל המשפחה במקום היפה של הר הקפיצה בעיר נצרת. המסלול המיוחד יפעל עד 10 בינואר 2022 בכל ימות השבוע, בין השעות 17:00 – 23:00 ומחיר הכניסה לרכב הינו 160 ₪. המסלול מיועד רק בנסיעה ברכב וההליכה הרגלית בו אסורה! שריינו את מקומכם מפני שהכניה מותנית בהרשמה מראש, מספר המקומות מוגבל! להרשמה: https://www.magicnazareth.com/

אירועי כריסטמס בנצרת ובנוף הגליל ובבתי המלון

העיר נצרת מתכוננת לקראת אירועי הכריסטמס – חג המולד 2021 והאירועים ימשכו במוקדים השונים של העיר כ- 50 ימים עד ה- 16/01/22. השנה לאור העובדה כי כמות התיירים המתוכננת תהייה קטנה באופן יחסי ואירופה כמעט סגורה לבלות בה את החג, פרנסי העיר ומלונאי העיר נצרת ונוף הגליל, מתכוננים לארח אלפי ישראלים אשר מתכננים לחוג את החג בעיר בה הכל התחיל. עשרות אירועים מתוכננים בעיר נצרת במהלך חודשים דצמבר וינואר, בה יחוגו את חג המולד ואירועי סוף השנה האזרחית. העיר אשר מאגדת את כל התרבויות, הלאומים, הדתות והשפות, תכננה כ- 50 אירועים שונים ב- 16 מוקדים שונים, אשר יתקיימו במהלך החודשיים הקרובים: שווקי חג המולד, קונצרטים, מופעי מחול, נשפי חג המולד, אירועים קולינריים, סיורי תרבות קולינריה ואמנות, טקס הדלקת נרות עץ חג המולד, תהלוכות, מיסות חג המולד ועוד.

בתי מלון והאירוח בעיר הצטרפו לחגיגת האירועים, ומציעים מגוון חבילות ומחירים מיוחדים לצד אירועים, סיורים ושווקים ססגוניים לאורחי המלון ולבאי האירועים בעיר. שווקי חג המולד יתקיימו במלונות: סנט גבריאל, לגאסי וגולדן קראון. קונצרטים מיוחדים ונשפי חג המולד וסילבסטר יתקיימו ב: כנסיית מלון סנט גבריאל ומלון רמדה אוליביה. מגוון סיורים יתקיימו מטעם פאוזי אעזר מבית אברהם הוסטלס וכן ע"י רשות הטבע והגנים (הסיורים ללא עלות אך חובה להרשם באתר הרט"ג). ארוחות מפנקות, אירועים קולינריים וסיורים מרגשים יתקיימו במסגרת האירוח במלון רמדה אוליביה.

נצרת מקושטת ומוארת לכבוד הכריסטמס, במרומי הר הקפיצה. צילום שוש להב

דוגמא לאירועי החג ומבצעים במלונות:  

24/12 קונצרט דיאלוג קול נשי וכלי הקשה, להקת "עלמה" בקתדרלה מלון סנט גבריאל.

24/12 תהלוכת חג המולד ה 38 – תהלוכת השלום והאחווה – ממקדש מריה עד בזיליקת הבשורה.

31/12 אירועי הסילבסטר – מופעי אורות וקולות המולד בכנסיית דון בוסקו הסלזיאנית.

31/12 נשף סילבסטר הכולל ארוחה, ריקודים וקוקטייל במלון סנט גבריאל.

7/1 קונצרט דיאלוג קול נשי וכלי הקשה, להקת "עלמה" בקתדרלה מלון סנט גבריאל.

8/1 אנסמבל בארוקאמרי כנסיית סנט גבריאל שבמלון סנט גבריאל בנצרת.

וגם מגוון מבצעים והטבות במלונות              

מלון לגאסי: מציע לינה וארוחת בוקר החל מ 980 ₪ ללילה, קישוטי חג ססגוניים ואווירה של חו"ל וארוח כיד המלך.

רמדה אוליבייה נצרת: חגיגת כריסטמס, סילבסטר, ספא, ארוחות חג, סדנאות בישול סיורים ולייף סטייל. חבילה זוגית במהלך אמצע השבוע בחודש דצמבר הכוללת  סדנאות בישול, פעילויות חגים וסיור לנצרת העתיקה שהתקשטה לחג תעלה החל מ 899 ₪  לשוהים בחדר זוגי. סופ"ש סיבלסטר אולטרה חגיגי 30/12-1/1 2 לילות, ארוחת גאלה חגיגית בת 7 מנות, סדנאות בישול, סיור קולינרי לנצרת, מסיבת ריקודים ועוד תעלה החל מ 2100₪ לחדר זוגי.

מלון גולדן קראון נצרת: חבילת כריסטמס הכוללת ב 24/12/21 את הכריסמס מרקט המסורתי. במהלך שני סופ"ש (חמישי – ראשון כולל) בחודש דצמבר ובכריסמס עצמו, ילבש מתחם המלון חג: קישוטי תאורה ייחודיים ועשרות דוכנים שיוצבו במקום ויציעו למבקרים חוויה משולבת של קולינריה עדכנית, עוגות כריסמס מסורתיות, ומגוון מאכלים אותנטיים. בנוסף, יעמדו לרשות הקהל הרחב, מיגוון רחב של דוכנים שיציגו עבודות יד ייחודיות, מופעים ברוח החג, מוסיקה עכשווית לצד שירי הכריסמס הגדולים וסנטה קלאוס שיקבל את פני הבאים, כמיטב המסורת! חבילה זוגית הכוללת כניסה לאירועי השוק החל מ750 ₪ ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר.

כל הפרטים, המבצעים ולוחות הזמנים, מפורסמים באתר הבית ועמוד הפייסבוק של תיירות נצרת: לחצו כאן

קישור לעמוד הנחיתה: לחצו כאן

Exit mobile version