Site icon IAS

'בשביל הנופלים': מיזם לאומי לחיבור בין הסיפור של הארץ ללוחמים שנפלו

סיורים ומפגשים בשבילי הארץ. צילום באדיבות מיזם 'בשביל הנופלים'

'בשביל הנופלים' הינו מיזם לאומי, אשר נוסד ע"י משפחות שכולות, קצינים בכירים ומרכזי סיור, במטרה להפגיש את המשתתפים עם סיפורה של הארץ, וסיפור גבורתם של לוחמי צה"ל שנפלו למענה. זהו מפעל הנצחה חי, שמחבר את הסיפור של כולנו בארץ הזו. הפעילות העיקרית במיזם מתקיימת בשבוע הגבורה: בין יום השואה ליום הזיכרון, ומביאה לתנועה לאומית רחבה של משתתפים, שמבקשים להתחבר לימים אלו באופן משמעותי. המיזם מייצר מפגש בין מגזרים ואוכלוסיות, ע"י שיח ערכי שמבקש לאחד ולקרב ביחוד בימים אלה, דרך הסיפור של כולנו בארץ הזו.

הסיורים מובלים ע"י נציגי משפחות שכולות, אלופי צה"ל וקצינים בכירים בעבר ובהווה, ומורי דרך מובילים, ומתקיימים בפריסה ארצית לכלל האוכלוסייה, ללא תשלום ובהרשמה מראש.

האלוף במיל', רוני נומה, יו"ר מיזם בשביל הנופלים, אשר התגייס להוביל את המיזם כחלק מהחשיבות והערך שהוא רואה בחיבור של סיפור הנופלים לסיפורה של הארץ, למענה לחמו והקשר המשמעותי עם המשפחות השכולות: "זהו מיזם הנצחה חי, שמחבר את הסיפור של כולנו בארץ הזו. המיזם, אשר עשרות אלפי משתתפים מבקשים להתחבר באמצעותו לימים שבין יום השואה ליום הזיכרון, באופן משמעותי, מייצר מפגש וחיבור בין מגזרים ואוכלוסיות, על ידי שיח ערכי שמבקש לאחד ולקרב בייחוד בימים אלה של זיכרון ותקומה".

סיורים ומפגשים בשבילי הארץ. צילום באדיבות מיזם 'בשביל הנופלים'

'אלופים בשביל הנופלים':

סיורים ואירועים בכל יום ב'שבוע הגבורה', בהובלת אלופים במיל' יחד עם נציגי משפחות שכולות.

'מפגשי זיכרון חיים':

מפגשים חיים באתרי זיכרון, מצפים ושבילים ברחבי הארץ, בהובלת משפחות שכולות וחברים לנשק. בשיח על החיים שהותירו הנופלים. כל משפחה יכולה לפתוח מפגש דרך אתר 'בשביל הנופלים'.

שותפים למיזם 'בשביל הנופלים', ביניהם: צה"ל, משרד החינוך, משרד להתיישבות, המשרד למורשת, ההסתדרות הציונית העולמית, חטיבת החינוך והקהילה בקק"ל, אשכולות, גבעת התחמושת.

הסיורים והמפגשים פרושים ברחבי הארץ במהלך 'שבוע הגבורה', עד 25.4.2023.

רישום לסיורים והזמנה למפגשי זיכרון באתר בשביל הנופלים: https://bishvilhanoflim.org.il/

סיורים ומפגשים בשבילי הארץ. צילום באדיבות מיזם 'בשביל הנופלים'
Exit mobile version