Site icon IAS

ברלין שומרת על מעמדה כיעד האהוב ביותר על הישראלים בגרמניה

מימין: כריסטיאן טנצלר, גולדי מולר וקתרינה ארסג . צילום עוזי בכר

לשכת התיירות של גרמניה בישראל ועומדת בראשה, גולדי מולר, ארחה ביום חמישי האחרון (16 ביוני 2022) במלון סטאי תל אביב את קתרינה ארסג (Catarina Erceg), מנהלת תחום התקשורת בלשכת התיירות של ברלין (Visit Berlin) ואת כריסטיאן טנצלר (Christian Tänzler) , דובר לשכת התיירות של ברלין. מנכ"ל לשכת התיירות של ברלין בורקהרד קיקר (Burkhard Kieker) שהיה מתוכנן להשתתף באירוע לא הצליח להגיע בשל ביטול טיסתו, תופעה שכיחה לצערנו בתקופה האחרונה בקרב חברות התעופה.

בפתח דבריה הציגה גולדי נתונים מרתקים אודות מרכזיותה של גרמניה כיעד תיירותי, הן בשוק העולמי והן בשוק הישראלי. על פי הנתונים, בכל הקשור לשוק האירופאי, גרמניה נותרה כיעד הראשון והיא ממשיכה להיות פופולארית במרוצת השנים.

באשר לשוק הישראלי, ההתאוששות נרשמה כבר בשנת 2021, בעיקר בחודשים יולי – ספטמבר. בחודשים ינואר – מרץ 2022 נרשמו כ-70 אלף לינות. בנוסף, נכון ליוני 2022, מספר הטיסות הישירות בין ישראל לגרמניה עומד על 60 בשבוע. עבור הישראלים, גרמניה מדורגת במקום הרביעי באירופה, אחרי טורקיה, צרפת, וספרד, עם 350,000 מבקרים בשנה, כאשר בתקופת טרום קורונה גרמניה הייתה מדורגת במקום השני. מבין הערים הפופולאריות ביותר בקרב הישראלים, ברלין מדורגת ראשונה במספר לינות (50.7%), מדינת בוואריה (13.7%) ומדינת הסה (7.5%).

נקודה נוספת וחשובה אליה התייחסה גולדי, מעמדה האיתן של גרמניה, כפי שבא לידי ביטוי ב"סקר מיתוג המדינות" (NBI), המבצע מידי שנה השוואה ובחינה של מיתוגי עשרות מדינות מהעולם כולו. הסקר האחרון, דירג את תדמית המותג (Brand Image) של גרמניה במקום הראשון – זו הפעם החמישית ברציפות. סקר זה בשמו המלא The Nation Brands Index, נחשב לסקר המקיף מסוגו בעולם בכל הקשור לתדמית המותג של מדינות שונות וכולל 6 פרמטרים: ממשל, יצוא, אוכלוסייה, תרבות ומורשת, תיירות, השקעות פיננסיות והגירה. אחרי גרמניה, מדורגות המדינות קנדה, יפן ואיטליה.

מועצת התיירות של גרמניה (GNTB) חנכה בעת האחרונה סדרה של קמפיינים חובקי עולם, שאחד מהם, חשוב ותופס תאוצה נקרא –  German.Local.Culture, המביא אל קדמת הבמה שפע ומגוון רחב של פעילויות ואתרים העונים להגדרה של תרבות מקומית אותנטית. באתר ייעודי שנבנה לצורך העניין, יגלו המבקרים הפוטנציאליים בגרמניה מידע רב על כפרים ומלאכות יד אותנטיות, אמנים מסורתיים, הפתעות קולינריות פחות מוכרות ועוד. הקמפיין מחולק לארבעה נושאי משנה:

Taste: שפע של טעמים

מה או מי מגדיר את המטבח הגרמני? את השאלה הזו ניתן לשאול בעשרות אזורים ברחבי המדינה, ובכל פעם – לקבל תשובות (וטעמים) שונות. המטבח הגרמני זוכה לאינספור פרשנויות, בהתאם למיקום הגיאוגרפי, לצד טרנדים חדשים המופיעים כל העת. אתר הקמפיין מציג לראווה בתי אוכל ומסעדות מיוחדות, שפים מבטיחים, ייננים צעירים ומוכשרים ועוד. בדיוק מה שהמטיילים המגדירים את עצמם כ”פודיז” ירצו לדעת.

עוד מעניין לגלות כי תיירים רבים, בעיקר חובבי קולינריה מושבעים, מופתעים בשנים האחרונות לגלות כי בגרמניה פועלות קרוב ל-300 מסעדות שמתהדרות בכוכבי מישלן. המסעדות הללו פזורות ברחבי המדינה כולה – בערים גדולות וגם בכפרים קטנים ופחות מוכרים.

Green: נפלאות הטבע

אינספור פסגות, שני ימים, יערות עבותים, אגמים ציוריים, שבילי הליכה ושמורות טבע. ברגע שמתרחקים מהמולת הערים בגרמניה, מגלים את עולם הטבע השוקק, המהווה גן עדן לחובבי טיולים ברגל או באופניים. כל זאת, לצד מיזמי תיירות בת-קיימא.

נוסף על כך, הושק אתר ייעודי לנושא, המרכז שפע של רעיונות לטיולים, פעילויות, שופינג, לינה, מסעדות, אטרקציות ועוד – כאשר כולם מתאפיינים בתיירות בת-קיימא. כל אלו עומדים בתקנים מחמירים שהוכנו לצורך העניין, ומבטיחים הן הנאה והן שמירה על הסביבה.

 Craft: שימור מסורות עתיקות

כולם מכירים את חותמת תו האיכות Made in Germany, המעידה כי מדובר באומה המקדשת מצוינות, אך לאיכות זו יש שורשים היסטוריים. ברחבי גרמניה, במיוחד באזורים הכפריים, ישנו ייצוג נכבד לבעלי מלאכות קדומות – מאופים ועד מעצבי אופנה, מיצרני בובות ועד ייננים. הקמפיין מציג רבים מהם, כמו גם את האפשרות להתנסות בסדנאות יצירה שונות ומגוונות, המיועדות לכל המשפחה.

Flair: קסם תרבותי

מה הקשר בין מופעי אופרה, טירות עתיקות, אמנות רחוב, אדריכלות ייחודית וערים היסטוריות? כל אלו מציגות את הניצוץ התרבותי המאפיין את גרמניה, בעיקר מחוץ למסלולי התיירות השגרתיים. אף הם מוצגים באתר הקמפיין, ומציעים “טוויסטים” מפתיעים לחופשה בגרמניה.

לאתר הקמפיין: לחצו כאן

קמפיין נוסף הוא Embrace German Nature. במקרה זה, מועצת התיירות הלאומית של גרמניה מרחיבה עוד יותר את מחויבותה המתמשכת למיצוב המדינה כיעד בר-קיימא. כחלק מכך, ואל מול תחרות בינלאומית בתחום, הושק קמפיין שמטיל זרקור אל עבר שלל האפשרויות העומדות בפני תיירים בגרמניה, בנושא טיולים בנופי טבע, חופשות במרחבים כפריים וחופשות בנות קיימא. בגרמניה 186,000 מיילים של מסלולי הליכה, למעלה מ-130 פארקים, פארקים לאומיים ואתרי אונסקו, כ-47,000 מיילים של מסלולי רכיבת אופניים, 13 אזורי יצור יינות, למעלה מ-350 מרכזי ספא ובריאות ועוד.

פטרה הדורפר (Petra Hedorfer), מנהלת מועצת התיירות הלאומית של גרמניה אמרה לאחרונה כי "על רקע השנתיים של מגפת הקורונה, תחומים כגון מיינדפולנס, קיימות והכמיהה לטבע בלתי אמצעי – השתלבו בחייהם של אנשים רבים. קמפיין Embrace German Nature הוא המשך ישיר של המאמצים השיווקיים שלנו. באמצעותו, אנו מתייחסים שוב ושוב אל הטבע והקיימות כאל מרכיבים המצויים בליבת המותג שלנו".

קמפיין נוסף הוא Feel Good, שהושק ברשתות החברתיות השונות, כאשר הדגש הוא על המסר "להרגיש טוב" – בהקשר של תיירות בת-קיימא וידידותית לסביבה. נוסף על כך, הושק אתר ייעודי לנושא, המרכז שפע של רעיונות לטיולים, פעילויות, שופינג, לינה, מסעדות, אטרקציות ועוד – כאשר כולם מתאפיינים בתיירות בת-קיימא. כל אלו עומדים בתקנים מחמירים שהוכנו לצורך העניין, ומבטיחים הן הנאה והן שמירה על הסביבה". כחלק מהקמפיין, בלשכת התיירות הגרמנית פרסמו וממשיכים לפרסם שפע של טיפים מועילים לחופשות בנות קיימא. קמפיין זה הופץ באמצעות חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של GNTB, וזכה לעשרות מיליוני חשיפות.

ברלין מתחדשת ומפתיעה תמיד

ברלין מתחדשת ומפתיעה עם שלל נקודות עניין חדשות, כולל אירועי תרבות מגוונים שייערכו בחודשים הקרובים. "ברלין מצפה למבקריה, וכשנקבל את פני האורחים שלנו עם מספר נקודות עניין מתחומי האמנות, התרבות והבידור", אמר מנכ"ל לשכת התיירות של ברלין בורקהרד קיקר.

The Future of Berlin TXL: Travel Tech– מנמל התעופה לשעבר ברלין טגל, במקום מטוסים ימריאו רעיונות וחידושים והאתר יהווה פרויקט למופת ומוקד למושגי עיר חכמה ולברלין של העתיד. בנוסף ל-5000 דירות על בסיס בר קיימא, ישנן תוכניות להקמת מכוני חינוך ומחקר ושטחי מסחר. בנוסף, ב-2028 אוניברסיטת ביט (Beuth), צפויה להיכנס לבניין הטרמינל הישן ושני בתי ספר, מרכזי ספורט ונוער ימשכו משפחות צעירות למקום.

Humboldt Forum – ממוקם בלב העיר על שטח של כ-30,000 מ"ר וחמש קומות עם 5,300 מ"ר של חצרות, בו מוצגות מספר תערוכות מרתקות, בהן אוספי המוזיאון האתנולוגי ומוזיאון האמנות האסיאתית מהידועים בעולם, עם פרטי אמנות מאפריקה, אסיה, אוקיאניה ויבשת אמריקה. במהלך החודשים הקרובים, בגג מתוכננת להיות מסעדה עם נוף פנורמי מרהיב. הכניסה היא חינם, כמו גם מרבית הפעילויות במקום. מספר מוזיאונים חדשים ומלהיבים עומדים לפתוח את שעריהם גם באזור הסמוך לפורום החדש.

Samurai Art Museum – מציג את אחד מהאוספים הגדולים, מחוץ ליפן, של אמנות הסמוראים בהם כלי נשק וחפצי אמנות. על שטח של כ-2,000 מ"ר, יוצגו יצירותיהם של אמנים יפנים עכשוויים, לצד פריטים כגון שריון, קסדות, מסכות וחרבות של הלוחמים האגדיים הללו.

Tempelhof – אחת מהאטרקציות כיום הידועות ביותר בברלין, הוא טמפלהוף- נמל התעופה לשעבר המשתרע על פני שטח עצום, אחד מהמבנים הגדולים בעולם, ומושך אליו מקומיים רבים לצד תיירים.  בשנים הקרובות, יהפוך המבנה המרכזי שבו, שהוצא משימוש לפני שנים, למרחב תרבותי ולאתר אירועים מרכזי. מרפסת גג תציע נופים פנורמיים מרהיבים של העיר.

Kultursommer: תשעים ימים של תוכנית מגוונת של אירועי תרבות ב- 90 אתרים יוצאי דופן – תחת כיפת השמים, ללא תשלום, ובכל רחבי העיר. וכך, בקיץ הקרוב, ברלין אמורה להפוך לבמה אחת גדולה באוויר הפתוח, שתציג את סצנת התרבות התוססת והיצירתית שלה: קונצרטים, מופעי ריקוד, ערבי קריאה ועוד אירועים רבים שיזמינו את המבקרים ליהנות מחוויות עירוניות במהלך חודשי הקיץ החמים.

Futurium מציג תערוכה לכל הגילאים. ומקום נוסף, לא ממש חדש אך כזה שאסור לפספס הוא ANOHA – המוזיאון היהודי בברלין, שלוקח את סיפור תיבת נח כנקודת מוצא למסע מרהיב אל העתיד.

Fotografiska – המרכז השבדי הנודע לצילום עכשווי, המשתרע על פני 5,500 מ"ר ויציע למבקרים לא רק הזדמנות לחקור יצירות של צלמים מוכרים בינלאומיים, אלא גם ליהנות ממרחב המוקדש לאירועי תרבות ודיאלוג יצירתי.

Special Olympics – ארגון בינלאומי המקדם את העיסוק בספורט של אנשים בעלי לקויות מתכונן לקראת המשחקים האולמפיים המיוחדים, שיערכו בין ה-17 ל-25 ביוני 2023 בברלין. תהיה זו הפעם הראשונה שעיר בגרמניה מארחת את המשחקים. כ-7000 ספורטאים בעלי לקויות יתחרו ב-26 ענפי ספורט למשך 9 ימים, באחד מאירועי הספורט הייחודיים בעולם.

Gemäldegalerie – תערוכה מיוחדת שתוקדש לראשונה לחייו ויצירותיו של האמן הוגו ואן דר גוס, הנחשב לאמן ההולנדי החשוב ביותר במחצית השנייה של המאה ה-15.

אירועים, תערוכות ואטרקציות ניתן למצוא באתר: https://www.visitberlin.de/en/berlin-2022

גולדי זוכה לקבל זר פרחים מהאורחים שהגיעו מברלין. צילום עוזי בכר
Exit mobile version