Site icon IAS

בריטניה צרפה את קפריסין לרשימת המדינות האדומות

חוף קונוס שבקפריסין. צילום freepik

בריטניה הודיעה אתמול (ו' ה-29 באוקטובר 2020) על החלטתה לצרף את קפריסין לרשימת המדינות האדומות, פירושה שהנוסעים הבריטיים החוזרים יצטרכו להיכנס לבידוד של 14 ימים, החל ממחר יום ראשון ה-01 בנובמבר 2020.

ההחלטה לדברי משרד הבריאות בלונדון הגיעה בעקבות עלייה משמעותית במספר החולים בקורונה באי השכן, קפריסין. לכל 100,000 תושבים נרשמה עלייה של 79% במספר החולים, בשבועיים האחרונים. ביממה האחרונה התגלו 121 מקרים חדשים מתוך 2530 בדיקות והם נוספו לסה"כ 4051 חולי קורונה.

שר החוץ של קפריסין, ניקוס כריסטודולידיס, נבדק ויצא שלילי ביום חמישי,  לאחר שנכנס לבידוד מאז יום שלישי בשל קרבתו לאיש צוות שנדבק בקורונה. בדיוק ביום שלישי השתתף שר החוץ גבי אשכנזי במפגש הטרילטרלי המסורתי עם עמיתיו, שר החוץ של יוון וקפריסין.

במהלך הפגישה עם שר החוץ של קפריסין ביקש גבי אשכנזי לפתוח את גבולות קפריסין לתיירים הישראלים ונראה היה שבכוונתו של ניקוס כריסטודולידיס לקדם את המהלך לאחר שידון על הנושא עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטיסיאדיס.

ביום שישי ה-29 באוקטובר 2020 דיווחנו כי משרד הבריאות יצרף, ב-08 בנובמבר, את איטליה, גרמניה, לטביה, ליטא וסרביה לרשימת המדינות האדומות. כך שלמעשה יוון ורואנדה תשארנה המדינות היחידות אליהן יוכלו הישראלים לטוס מבלי להיכנס לבידוד בחזרתם לישראל. מספר החולים ביוון גדל לאחרונה והממשלה באתונה החלה לנקוט בסגרים בסלוניקי ובאזורים אדומים נוספים. בשלב זה ישראל לא מתכוונת לצרף את יוון לרשימת המדינות האדומות ודיון נוסף בסוגיה יתקיים במשרד הבריאות ב-09 בנובמבר 2020.

Exit mobile version