Site icon IAS

בעלי תעודת מתחסן לא בתוקף יתקשו לטוס למדינות האיחוד האירופי

נוסעת בעלת תעודת מתחסן בתוקף. צילום freepik

לאחר אימוץ ההגבלות החדשות מצד הנציבות האירופית בנושא תעודת מתחסן, הודיעו מדינות האיחוד האירופי ואזור שנגן כי מגבלות נוספות תחולנה על כל הנוסעים בעלי תעודת מתחסן פגת תוקף, החל מה-1 בפברואר 2022. המשמעות היא שברגע שהכללים החדשים ייכנסו לתוקף, מי שמחזיק בתעודת מתחסן פגת תוקף יהיה כפוף להגבלות כניסה מחמירות יותר, כגון דרישות לבדיקות ובידוד.

מצד שני, מי שמקבל מנת חיסון דחף (בוסטר), וכן מי שקיבל את מנת החיסון השנייה לא מזמן, יוכלו לנסוע תחת הגבלות קלות יותר וללא צורך בביצוע בדיקות ובידוד. למרות שהנציבות הציעה שתעודת המתחסן תישאר בתוקף לתקופה של 270 ימים לאחר קבלת המנה השנייה, המדינות החברות באיחוד האירופי תוכלנה להחליט בעצמן לגבי הגבלות הנסיעה.

אוסטריה, הולנד ושוויץ הן רק חלק ממדינות האיחוד האירופי/אזור שנגן, שכבר הודיעו כי החל מיום שלישי הבא (ה-1 בפברואר 2022) תהיינה הגבלות חדשות. בשבוע שעבר הודיעו השלטונות האוסטריים כי תעודת מתחסן תאפשר כניסה למדינה רק אם המנה האחרונה התקבלה ב-270 הימים האחרונים. עם זאת, הודגש כי כדי להוכיח את סטטוס "2-G" באוסטריה, יתקבלו רק תעודות מתחסן המעידות על חיסון מלא ב-180 הימים האחרונים.

נמל התעופה סכיפהול באמסטרדם. צילום Depsitphotos

בדומה לאוסטריה, הרשויות בהולנד אמרו כי החל מה-1 בפברואר 2022, תוקף תעודת המתחסן תקוצר מ-12 חודשים ל-9 חודשים. המשמעות היא שכל אחד חייב לקבל זריקת דחף כדי שתעודת המתחסן תחשב תקפה, בהגיעם להולנד.

בנוסף, שוויץ גם תפעל לפי המלצת נציבות האיחוד האירופי ותכיר רק בתעודת מתחסן המעידה על כך שהמחזיק קיבל את מנת החיסון האחרונה שלו ב-270 הימים האחרונים. הוסבר כי ניתן להאריך את תוקף תעודת המתחסן על ידי קבלת מנה נוספת.

בניגוד לשאר המדינות, ממשלת בלגיה החליטה לצמצם את תוקף תעודת המתחסן מ-270 ימים ל-150 ימים, החל מה-1 במרץ 2022. החלטה שהתקבלה במטרה להאיץ בתושבים לקבל את מנת הדחף לקורונה.

Exit mobile version