Site icon IAS

בעיה עולמית: גידול של 24% בבעיות שינוע כבודה בשנת 2021

נוסעת בנמל תעופה ממתינה לטיסה חלופית. צילום freepik

SITA, קבוצת חברות שוויצרית המעניקה שירותי מידע, טכנולוגיה וטלקומוניקציה לתעשיית התעופה ונמלי תעופה, פרסמה לאחרונה דו"ח החושף את ממדי בעיית הטיפול הלקוי בכבודת הנוסעים בנמלי התעופה ברחבי העולם. מהדו"ח עולה כי נרשמה עלייה של 24% בעיכוב או אובדן כבודה ב-2021 , 4.35 מזוודות לאלף נוסעים.

עוד עולה מהדו"ח כי בטיסות ארוכות טווח עם קונקשיין, נרשמה עלייה בשנת 2021, של 41% בתקלות שינוע הכבודה בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020. שיעור הטיפול הלא ראוי בקווים הבינלאומיים בעולם הוא 8.7 מזוודות לאלף נוסעים, לעומת 1.85 מזוודות לאלף נוסעים בטיסות פנים.

בנוסף, SITA מציינת כי הסבירות לבעיות הגעת הכבודה בטיסות בינלאומיות גבוהה פי 4.7 בהשוואה לטיסות פנימיות. עיכובי הגעת הכבודה היוו 71% מכלל הליקויים בעוד גניבה או אובדן כבודה רשמו גידול של 6%.

" צמצום כוח האדם בחברות תעופה, נמלי תעופה וחברות שירותי קרקע במהלך מגפת הקורונה השפיע באופן ישיר על רמת הטיפול בכבודת הנוסעים בעולם והחשש העיקרי שהתופעה רק תגדל אם הנושא לא יטופל במהירות", נכתב בדו"ח SITA.

"הפתרון הוא דיגיטליזציה של כל מערך ניהול הכבודה, כולל תיוג הכבודה באמצעות הוספת עמדות ניידות בנמלי תעופה, כאשר 90% מחברות התעופה ונמלי התעופה מתכננים עד לשנת 2024 לעבור לשירות שליחה עצמית של הכבודה", נמסר מ-SITA.

בחודש מרץ דיווח אתר IAS על שירות חדש בחברת התעופה יונייטד "שליחת כבודה בפחות מדקה" הפועל באמצעות אפליקציית החברה במבחר נמלי תעופה בארה"ב, בו מציינים את מספר המזוודות שהנוסע מעוניין לשלוח, מניחים את הכבודה בתחנות ייעודיות, סורקים את כרטיס העלייה למטוס ואיש צוות מצרף את התג לאחר בדיקת זיהוי הנוסע (לכתבה המלאה).

אפליקציית יונייטד איירליינס המאפשרת לבצע צ'ק אין לכבודה בפחות מדקה. צילום סרטון יונייטד איירליינס בפייסבוק

דוד לבורל (David Lavorel), מנכ"ל SITA, אמר: "תעשיית התעופה עומדת בפני אתגרים גדולים עם היציאה מהמגפה. ההתמקדות של הלקוחות שלנו נשארת בניהול בטוח של הובלת כבודת הנוסעים מקצה לקצה, אך כעת עליהם גם להפחית את העלות הכוללת וההכשרה הנדרשת. יש לחץ משמעותי להגביר את היעילות התפעולית, מה שמאיץ את הדיגיטליזציה".

SITA גם הצהירה בהודעה לעיתונות כי הדיגיטליזציה תעזור לחסוך במשאבים ותבטיח שהפעילות תוכל להסתגל במהירות למספר הנוסעים המשתנה. "אין דרך טובה יותר להבטיח יעילות בפעולות הטיפול בכבודה, מאשר למנוע טיפול לא נכון מלכתחילה, מניעת העלויות והמשאבים הנוספים הנדרשים להחזרת המזוודות לבעליהם. נמשיך לשתף פעולה ולתמוך בתעשייה כדי להפחית את תעריפי הכבודה שלא טופלו תוך כדי יעילות תפעולית ופתרונות ברי קיימא בעת הצורך", הוסיף דוד לבורל.

SITA מביאה כדוגמה את פתרון הבעיה באמצעות World Tracer, המחזיר פריטים שנותרו מאחור במטוסים או בנמלי תעופה לבעליהם באמצעות טכנולוגיית AI שמחפשת במסד נתונים גלובלי תמונות ותיאורים כדי להתאים את הפריט שנמצא לדו"ח פריט חסר.

Exit mobile version