Site icon IAS

בנמלי התעופה באירופה נרשמה ירידה של 98% בתנועת הנוסעים

טרמינל נמל תעופה . Depositphotos

ב-5 באפריל 2020 עמדה תנועת הנוסעים בכל שדות התעופה באירופה על כ- 120,000 נוסעים בלבד, צניחה של 98% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

למעלה מ- 100 שדות תעופה נסגרו כליל לפעילות בהם: אורלי פריז, שרלואה בריסל, קישינב מולדובה, בלגראד סרביה, ונציה איטליה, קראקוב פולין, לונדון סיטי ועוד. כ- 140 שדות תעופה הגבילו פעילות ו/או סגרו חלק מהתשתיות והטרמינלים, חלקם הגדול נמלי תעופה ראשיים: שארל דה גול פריז, הלסינקי פינלנד, ברלין מינכן ופרקנקפורט  גרמנייה,  סכיפוהול אמסטרדם, היתרו וגטוויק לונדון,ליסבון פורטוגל ועוד.

כל שדות התעופה בעולם יחוו ירידות דו ספרתיות של מעל 10%  במספר הנוסעים. שדות  תעופה המבוססים על תנועה בינלאומית כמו נמל התעופה בן גוריון  בו פועלות כ 140 חברות תעופה בינלאומיות ל- 200 יעדים ברחבי העולם , יחוו פגיעה שנתית של לפחות שליש מהנוסעים.  בנמל התעופה בן גוריון יעברו היום 23 טיסות מטען , 6 טיסות נוסעים בינלאומיות  ו-4 טיסות פנים ארציות לאילת רמון.

עתיד התעופה freepik

מומחים מעריכים

צוות מומחים במינוי המל"ל טוען כי השווקים של שירותי התיירות, תעופה, וכו'  ימשיכו להיות מושבתים תקופה ארוכה והם יצטמצמו מאוד.  מכון גרטנר (המייעץ למשרד הבריאות) פרסם ב-10 באפריל כי היקף הכניסות מחו"ל יעמוד על 1,000 איש בממוצע ליום וכולם יידרשו לבידוד של 14 יום.

חברת הייעוץ הבינלאומית "מקנזי" –  מציינת  כי בהערכה אופטימית הביקוש לתיירות עשוי  להתאושש בשנת 2021  ובהערכה שמרנית יותר הביקוש עשוי להתאושש רק בשנת 2022 .אין ספק כי התאוששות התעופה הינה חיונית להתאוששות מהמשבר.

המועצה הבינלאומית לנמלי תעופה (ACI) פרסם תחזית עולמית בה נאמר כי :" הנזק הכלכלי המשמעותי ביותר מכל תחומי הכלכלה נגרם לתעשיית נמלי התעופה. השפעת משבר הקורונה על התעופה תימשך  לא רק עד הרבעון השני של השנה אלא עד למחצית הבאה של 2020. היציאה מהמשבר ותחילת ההתאוששות ממנו וההגעה למספרי נוסעים טרום המשבר תימשך  לפחות  שנה ועד 18 חודשים.

יאט"א ארגון חברות התעופה הבינלאומי פרסם (ב-17.4)  כי  החזרה של התעופה צפויה להיות איטית וברבעון השלישי של 2020 צפויה פתיחה מוגבלת של התעופה הבינלאומית. ברבעון הרביעי של 2020 צפויי המשך ההתאוששות של התעופה הבינלאומית אך ורק בהיקף של 50% מההיקף הקודם למגפה.

מנהל התכנון בלונדון אנגליה פרסם ( ב- 6.4 ) כי במטרה לאושש את שדות התעופה יש לתמוך בהם בתכנית סיוע תוך סיוע ממוקד לתמיכה בשימור עובדים, הפחתה במיסויי, מימון ממשלתי לעלויות הביטחון שיטור ורגולצייה, וכו…

המלצת הארגון הבינלאומי  (ACI) :" אחד מהצעדים הראשונים  של הממשלה צריך להיות  לשקם את התעופה  ואת מצב  שדות התעופה  במדינה. עזרה במענקים וסיוע ישיר לסבסוד העובדים. סיוע בערבויות לקבלת הלוואות מהבנקים. ושמירה על כ"א מקצועי ומיומן מינימלי לצורך תפעול התשתיות החיוניות".

שרת התחבורה האמריקאית ציינה כי: ארה"ב עתידה לספק מענקים בסך 10 מיליארד דולר כסיוע חירום  של הממשלה לשדות התעופה לאור המשבר. אלו יסייעו להמשיך ולתפעל את שדות התעופה במהלך המשבר .

 

Exit mobile version