Site icon IAS

בלו אייר משביתה את כל הטיסות מרומניה למשך שבוע

מטוס בואינג 8-MAX-737 . של חברת בלו אייר. צילום בואינג

בלו אייר (Blue Air) , חברת הלאו קוסט הרומנית שבסיסה בנמל התעופה הבינלאומי של בוקרשט משביתה את כל טיסותיה מנמלי התעופה ברומניה למשך שבוע (עד ה-12 בספטמבר), על פי דיווח אתר Romania Insider .

לטענת חברת בלו אייר היא נאלצה לקבל את ההחלטה לאחר שהמשרד לאיכות הסביבה הרומני עיקל את חשבונות הבנק שלה, מה שלא מאפשר לה להתנהל כרגיל. יחד עם זאת, החברה לא מציינת את הגורמים שהובילו להחלטה הדרסטית של השלטונות הרומניים.

בלו אייר טוענת בנוסף, כי ההצהרה של ראש הסוכנות להגנת הצרכן הרומנית (ANPC) הקוראת לנוסעים להפסיק לקנות כרטיסים של בלו אייר הובילה לאיבוד מכירת כרטיסים בשווי של 5 מיליון אירו וללחץ מצד ספקיה לשלם את החשבונות מראש. עוד אומרים בחברה כי האירועים האחרונים חסמו את השיחות שניהלה עם שתי חברות השקעות מלונדון שהיו מעוניינות להצטרף כבעלי מניות.

ב-6 בספטמבר, שעות ספורות לפני שהכריזה על הפסקת טיסותיה, הודיעה בלו אייר גם על הפסקת פעילות הקוד שר עם אייר קונקט (Air Connect), חברת תעופה רומנית קטנה שרק לאחרונה החלה לפעול. על פי ההסכם Blue Air הייתה אמורה להעביר את ההפעלה של שירותים אזוריים מקומיים ובינלאומיים נבחרים באיחוד האירופי לאייר קונקט.

בלו אייר חידשה את הטיסות בקו בוקרשט – תל אביב בחודש אפריל 2022 עם 2 טיסות שבועיות ולאחר מכן עברה ל-5 טיסות שבועיות. הטיסות פועלות באמצעות מטוסי בואינג 8-MAX737.

Exit mobile version