Site icon IAS

בירשטונאס: עיירת נופש ליטאית המציעה תיירות-בריאות אטרקטיבית

מימין ניולה דירגינצ'יינה - ראשת עיירת הנופש בירשטונאס, ומשמאל ארונאס קארלונאס - הנספח הכלכלי של שגרירות ליטא בישראל. צילום שוש להב

את ליטא השוכנת על חופיו של הים הבלטי, כבר גילה התייר הישראלי. מדינה בעלת אתרים ונופים יפיפיים, שבנוסף לערים הגדולות והאטרקטיביות כמו וילנה הבירה או קובנה, יש בה עיירות קטנות ונעימות, כמות אדירה של אזורים ירוקים ואגמים כחולים, ולמי שאוהב לטייל בטבע, זה המקום. ליטא ממצבת עצמה גם כאחת ממרכזי הספא האיכותיים באירופה – הנה לדוגמא, עיירת הנופש בירשטונאס, המציעה תיירות-בריאות איכותית בסטנדרטים גבוהים ומפנקים במיוחד.

בירשטונאס היא עיירת נופש, ספא וטיפולי מים אחרים: המשמשת כמרכז המנהלי של מחוז המשנה בירשטונאס במחוז קובנה שבמרכז ליטא, ואוכלוסייתה מונה כ- 5000 תושבים. היא ממוקמת 40 קילומטרים דרומית לקובנה, ו- 90 ק"מ מערבית לוילנה, על הגדה הימנית של נהר נְיֶימֶן, מה שהופך אותה למקום מרכזי ונגיש. העיירה מתאפיינת במעיינות מינרליים וביערות שסביבה, כבר בימי הביניים היה במקום ארמון קיט וציד של נסיכי ליטא, ובאמצע המאה ה- 19 פיתחו בעלי האחוזות באזור את העיר כמקום מרפא, כיוון שהיא ניחונה במשאבי טבע: מעיינות מים מינרלים עשירים בברום, בוץ מרפא, אויר נקי ואקלים בריא.

נביעות מים מינרליים באיכות בריאותית גבוהה בבירשטונאס. צילום שוש להב (מתוך המצגת)

 "בירשטונאס – ההרמוניה של ההיסטוריה שלך": אתר הנופש בירשטונאס מהווה מקום אידאלי למנוחה והרמוניזציה של גוף ונפש, ומיישמת פילוסופיה ייחודית המושתתת על חמישה אלמנטים של ריפוי טבעי: טיפול בצמחי מרפא, מים, תזונה מאוזנת, תנועה והרמוניה. כיום העיירה מושכת אורחים בגלל בתי הבראה מודרניים, מלונות רחבי ידיים, מסעדות, פעילות פנאי ואירועים תרבותיים. טיילת הנהר ניימן, הפארקים, מבני הארכיטקטורה והאווירה הרוגעת – משלימים את היתרונות הבריאותיים. לא בכדי המוטו של אתר הנופש הוא: "בירשטונאס – ההרמוניה של ההיסטוריה שלך".

ומדוע עולה שמה של בירשטונאס דווקא בימים אלה? זאת משתי סיבות עיקריות: הסיבה הפרקטית – עונת החורף הקרבה היא מועד נפלא להתפנק בטיפולי ספא ובריאות, ולהתענג על מנעמי עיירת נופש שהישראלים כבר מרגישים בה בבית. והסיבה האקטואלית – השבוע (ביום ב' 8.11.2021) הוכרזה ברית ערים תאומות בין נתניה שלנו ובין בירשטונאס הליטאית. לקראת המאורע המשמח, הוזמנו לנתניה, ניולה דירגינצ'יינה – ראשת בירשטונאס ונציגי העיירה, לטקס חגיגי ומרגש עם מרים פיירברג – ראשת העיר נתניה ונציגי העירייה, שבו נפגשו שתי נשים מצליחות שהן ראשות עיר, ובדרך מקרה, גם דומות מאד במראן החיצוני. כך שיש לנו כאן "כפל תאומות". היוזמה לכינון היחסים הגיעה משגרירות ליטא ישראל, אשר מתכוונת לפתוח קונסוליית כבוד בנתניה.

רותה קפשינסקייט – מנהלת מחלקת התיירות של בירשטונאס, מעבירה מצגת מעניינת. צילום שוש להב

 מפגש מקצועי-חברתי: לכבוד החתימה על ברית ערים תאומות, אורגן יום למחרת החתימה, מפגש בין נציגי בירשטונאס ונציגי משרדי נסיעות בישראל ועיתונאים ישראלים. בין האורחים מליטא נכחו ראשת בירשטונאס  – ניולה דירגינצ'יינה, מנהלת מחלקת התיירות של בירשטונאס – רותה קפשינסקייט, נציגי מרכזי ספא ומלונות בבירשטונאס, וכיבד בנוכחותו גם ארונאס קארלונאס – הנספח הכלכלי של שגרירות ליטא בישראל. את המפגש המקצועי-חברתי הנחה ניר גרוסמן – נציג משרד התיירות של ליטא בישראל, שהציג פרזנטציה מרשימה על ליטא כארץ מרהיבה בכלל, ועל נפלאות בירשטונאס בפרט.

התייר הישראלי וההיצע הליטאי: האורחים הליטאים הציגו את מה שיש לליטא להציע לתייר הישראלי ומה ניתן למצוא בעיר הנופש והבריאות בירשטונאס. הנה סיכום קצר: הישראלים נמצאים גבוה ברשימת המתארחים בבירשטונאס, כ- 2500 מתוך כ- 150 אלף תיירים. רוב התיירים מישראל הם מבוגרים ממשפחות יוצאי ליטא וברית המועצות של פעם, המכירים את עיירת הנופש הזו ואת הספא המלכותי שלה, ורבים מהם שבים וחוזרים אליה לטיפולים ואירוח. כיום העיר מצוייה בתנופת פיתוח מלונאי בכל הרמות, החל מצימרים ומלונות בוטיק קטנים, ועד מלונות פאר גדולים, המציעים כ- 3000 מיטות וטיפולים ברמות הגבוהות המוכרות לא רק במזרח אירופה, אלא באירופה כולה.

חוברות מידע בעברית ותמונות מעיירת הנופש בירשטונאס. צילום שוש להב

 ולא עסקינן רק בענייני בריאות: לתיירים שרוצים לבלות בנוסף לטיפולי הבריאות, מוצעות שפע אטרקציות, כמו פעילויות ספורט נוסח חתירה בסירות בנהר וגם שייט בספינת נהר, רכיבת אופניים בגדות הנהר וביערות מסביב ועוד. ניצב בעיר מגדל תצפית הגבוה ביותר בליטא ומומלץ גם לתצפת ממרומים בטיסה בכדור פורח מעל הנופים המרהיבים. הם מארגנים טיולים בני יום או יותר מבירשטונאס לוילנה ולקובנה למעוניינים לתור מחוץ לעיירת הנופש. כך שמי ששוהה כאן כשבועיים אפשרויות בחירה להעביר את הזמן בנעימים.

המסר העיקרי: ליטא ממתינה לתייר הישראלי, ובירשטונאס תשמח לארח אורחים ומטופלים מישראל. כיום פועלות 4 טיסות שבועיות מישראל לוילנה, ע"י חברות התעופה וויזאייר וריינאייר, זאת בימים שונים, כך שיש גמישות בתכנון הנופש או הטיול לליטא. ואי אפשר בלי להזכיר את הקורונה: ישראלים מחוסנים (תו ירוק) ומחלימים, אינם נדרשים לבדיקה לפני היציאה מהארץ או לבידוד בעת הגיעם לליטא. בכל מלון וספא אפשר לבצע בדיקות PCR ואחרות לקראת הטיסה חזרה לישראל. ברוכים הבאים לליטא ולבירטונאס ולבריאות איתנה!

Exit mobile version