Site icon IAS

ביקורת לגבי מתווה פתיחת השמיים

תל אביב (צילום: עוזי בכר)

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, שהשתתף בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת הבוקר (23.8), אמר: "ועדת הכלכלה אישרה היום סך הכל 29 עמודי תקנות, שעלולים להפוך לביצה בירוקרטית, שכולנו נאלץ לשחות בה והכי גרוע הן ירחיקו מפה את התיירים שישקלו שוב אם לבקר בארץ".

פתאל הוסיף: "ועדת הכלכלה מיהרה לאשר הבוקר תקנות, ובהן מתן סמכויות מיוחדות בניהול תנועת נוסעים אל ומישראל, בחופזה ומבלי לקחת בחשבון צדדים אופרטיביים. לצערי הרב, הנוסח שאושר יכביד על התנועה, יסרבל אותה ללא צורך ויגרום לנוסעים לטבוע בנהלים בירוקרטיים ובזבוז זמן יקר. היום דנה הוועדה בתקנות לניהול תנועת נוסעים לארץ וממנה, כולל בשדה התעופה ובטיסות.

"במסגרת התקנות אישרה הוועדה נהלים לאיסוף פרטים אישיים מנוסעים, שללא ספק יגרמו לתסכול רב ובזבוז זמן, כולל עיכובים מיותרים בשדה התעופה. מסירת נתונים אישיים ברמה ובפרוט שאושרו על ידי הוועדה, יגרמו לחשש רב אצל תיירים שישקלו לבקר בארץ. תדמיתה של ישראל בנושא בעייתית, והנוהל נעשה ללא התחשבות בנושא כולל מוסכמות באשר לשמירת מידע אישי .הקביעה כי איסוף הנתונים יעשה באתר משרד הבריאות, שאינו ערוך ולא יהיה ערוך לזה, רק בשביל להעביר את הנתונים לאחר מכן לבחינה ויישום ע"י רשות ההגירה והאוכלוסין, על ידי פקידי ההגירה בכניסה לישראל, מוכיחה שיעילות לא היוותה קריטריון בידי מנסחי התקנות.

"אין כל צורך במערכת כפולה דיווח וניהול מסדי נתונים. ניתן היה לחייב דיווח ישירות במערכות רשות ההגירה, שיפעלו על פי הקריטריונים של משרד הבריאות. רשות ההגירה אחראית על הבדיקה בכניסה ויציאה מהארץ. חובת איסוף הפרטים והעברת המידע מראש לנוסעים, אינה מחוברת למציאות והמערכות הרלוונטיות .שמירת נתוני התיירים חצי שנה, לעומת שמירה של 20 יום בלבד לישראלים, תעורר שאלות בחו״ל. הוועדה לא טרחה לברר מדוע יש הבדלים כל כך משמעותיים. הסעיף בו הוועדה מעודדת את חברות התעופה לצמצם את הכבודה בתא הנוסעים, עלול להיות מנוצל לגביית יתר על ידי חברות התעופה".

Exit mobile version