המספרים הבאים מראים יותר מכל את הפגיעה הקשה מאוד של משבר הקורונה בנתב"ג, נמל התעופה הראשי של ישראל. 9,414 נוסעים עברו בנתב"ג באפריל השנה, בהשוואה ל-2.032,433 מיליון נוסעים שעברו בנתב"ג באפריל 2019, ירידה של 99.53%. במצטבר מתחילת השנה בחודשים ינואר-אפריל עברו בנתב"ג 3.456,436 מיליון נוסעים, בהשוואה ל-6.522,867 מיליון נוסעים במצטבר באותה התקופה ב-2019, ירידה של 47.01%.
טיסות פנים
בטיסות פנים ארצי עברו באפריל השנה בנתב"ג 1,412 נוסעים, בהשוואה ל-38,319 נוסעים באפריל 2019, ירידה של 96.31%. במצטבר בחודשים ינואר-אפריל עברו בטיסות פני ארציות בנתב"ג 185,404 נוסעים, בהשוואה ל-189,545 נוסעים באותה התקופה ב-2019, זו ירידה של 2.18%.
סגירת טרמינל 1
הסיבות אלו שאילצו את הנהלת רשות שדות התעופה להוציא בתחילת משבר הקורונה 70% מהעובדים הזמניים לחל"ת ובתחילת חודש מרץ לסגור את טרמינל 1 ולצמצם את הפעילות בטרמינל 3.
שנת 2020 נפתחה באופטימיות גדולה להמשך התפתחות מבורכת של תנועת הנוסעים בנתב"ג אך כשהיכה משבר הקורונה בתעופה, החלה בחודש מרץ נפילה בתנועת הנוסעים בנמל שהסתיימה בצלילה חדה בתנועה בחודש אפריל. לכן המספרים של תנועת הנוסעים המצטברת ינואר-אפריל, מציינים רק נפילה של 47.01%, בהשוואה לאותה התקופה ב-2019.
עקומת נפילת תנועת הנוסעים
- ינואר – 1.583,681 מיליון נוסעים.
- פברואר – 1.391,671 נוסעים.
- מרץ – 47,671 נוסעים (תחילת הנפילה).
- אפריל – 9,413 נוסעים (צלילה התנועה).
מיעוט תנועת הנוסעים בחודש אפריל בטיסות הבינלאומיות יצר את התמונה הבאה
ישראייר תפסה את המקום הראשון עם 2,846 נוסעים ונתח שוק של 30.23%, בהשוואה ל-43,525 נוסעים באפריל 2019 ונתח שוק של 2.14%.
יונייטד איירליינס תפסה את המקום השני עם 2,689 נוסעים ונתח שוק של 28.56%, בהשוואה ל-53,674 נוסעים באפריל 2019 ונתח שוק של 2.64%, שזו ירידה של 94,46%.
אל על תפסה את המקום השלישי עם 915 נוסעים ונתח שוק של 9.72%, בהשוואה ל-508,519 נוסעים באפריל 2019 ונתח שוק של 25.02%, שזו ירידה של 99.82%.
נחיתות
משבר הקורונה משתקף גם במספר הנחיתות המועט, כאשר בחודש אפריל היו בנתב"ג רק 605 נחיתות, בהשוואה ל-6,740 נחיתות באפריל 2019, שזו ירידה של 91,02%..
מטענים
שינוע המטענים בחודש אפריל הסתכם ב-20,801 טון, זו ירידה של 27.81% בהשוואה לשינוע המטענים בחודש אפריל 2019