Site icon IAS

בוקינג קום: ממצאי הסקר החדש העוסק בחופשות משפחתיות רב-דורית

סקר החופשה המשפחתית של בוקינג קום.. צילום freepik

כחודש וחצי לפני תחילת החופש הגדול ועונת הנסיעות והטיולים הגדולה, חברת Booking.com מפרסמת את ממצאי הסקר החדש העוסק בחופשות משפחתיות רב-דורית, כלומר לא רק משפחה גרעינית של הורים וילדים, אלא גם צירוף של סבא וסבתא וקרובי משפחה אחרים. כך למשל, כמעט חצי (45%)* מהתיירים והתיירות הישראליים, מציינים שנסיעה משפחתית נמצאת בראש סדר העדיפויות שלהם לנסיעות ב-2023. לכן, Booking.com החליטה להציג ולשתף חמישה יעדים המתאימים לטיול וחופשה עם בני המשפחה, כאשר ביעדים עצמם ניתן לבצע התאמות לפי צרכי המשפחה: משיט רגוע בנהר ועד לפארק שעשועים עם מתקנים ומופעים בכל פינה – בכל אחד ואחד מהיעדים האלה, המטיילים יוכלו לבלות עם המשפחה וליהנות מחוויה רב-דורית שיזכרו לנצח עם מי שהם אוהבים.

בודפשט, הונגריה 

חופשה משפחתית בבודפשט היא דרך מעולה לסמן וי על מספר אתרים מפורסמים שנמצאים ברשימה של רוב התיירים. תוכלו לבקר למשל בארמון בודה, בבניין הפרלמנט ההונגרי וגם במצודת (באסטיון) הדייגים, שהיא חלק מהאתרים הפופולריים בבודפשט. העיר שוכנת לגדות נהר הדנובה, במרכז חלקה הצפוני של הונגריה, ויש בה שדרות אלגנטיות ומרחצאות מרהיבים עם מעיינות חמים ועשירים במינרלים. מלבד המרחצאות החמים והיוקרתיים, אפשר ליהנות בה גם משלל פעילויות למשפחות כמו מוזיאונים, מתחמי ג'ימבורי ותיאטראות, לצד פעילויות באוויר הפתוח כמו גני שעשועים, אטרקציות, סיורים ופארקים שמאפשרים למגוון רחב של גילים ליהנות ביחד. אחרי יום ארוך של טיולים ברחבי העיר עם כל המשפחה, אפשר לבלות בשיט תיירותי לעת ערב בנהר הדנובה. במהלך השיט, האונייה תפליג לאורך הדנובה, וניתן להתכבד בכוס שמפניה או משקה לא-אלכוהולי לאחר הרמת כוסית ואמירת 'לחיים' (או 'אגשגדרה' בהונגרית) מול הנופים הציוריים של העיר.

את הלילות בלב בודפשט אפשר להעביר במקום האירוח 7Seasons Apartments Budapest, שבו כל המשפחה תוכל להרגיש בבית. בכל הדירות יש מטבח מאובזר לחלוטין, סלון מרווח ופינת אוכל לארוחות משפחתיות מהנות. במרחק הליכה קצר משם תמצאו את בית האופרה של בודפשט, אחד מבתי האופרה המובילים בעולם, שאפשר לבקר בו בשעות הערב עם כל המשפחה. אחרי הופעה מרשימה, תוכלו ליהנות ממנות הונגריות מסורתיות כמו גולאש או עוף בפפריקה באחת משלל המסעדות שבאזור.

גשר השלשלאות המפורסם בבודפשט. צילום עוזי בכר

מפלי הניאגרה, קנדה

מפלי הניאגרה הקנדיים ממוקמים בחלקו הדרומי של ערוץ הניאגרה (Niagara Gorge), והם יעד מעולה לחופשה משפחתית. עבור 54% מהתיירים הישראליים, האפשרות לבקר באתר תיירותי מפורסם היא הסיבה שהם יוצאים לחופשה**. אין ספק שהמראה היפהפה של שלושת מפלי הניאגרה ישאיר את בני המשפחה פעורי פה. מדי חודש מתקיימים במקום מופעים מרהיבים של אורות לד בתנועה בהשראת הטבע. המופע מתקיים בימים מסוימים בכל חודש, אז כדאי לתכנן בהתאם ולבדוק את התאריכים לפני הנסיעה. אם ילדים קטנים מצטרפים לטיול, הדרך הטובה ביותר להתרשם ממפלי הניאגרה היא באוטובוס ידידותי לסביבה. להרפתקנים, כדאי לצאת לטיול רגלי באחד משלל המסלולים שבאזור, כולל שביל ערוץ הניאגרה (Great Gorge Railway Trail) שמתאים למתחילים ולמשפחות עם ילדים גדולים. אם יישאר זמן לעוד חוויה מהנה, ניתן להצטרף למשחק 'חפש את המטמון' במפלי הניאגרה. המשחק יאפשר לשחקנים לפתח את הקשרים עם בני המשפחה, וגם ללמוד על ההיסטוריה והתרבות של האזור.

מול הנוף של ערוץ הניאגרה, במרחק נסיעה קצרה מהמפלים המהממים, נמצא מקום האירוח  Redwood Bed and Breakfast. זהו מקום אירוח על בסיס לינה וארוחת בוקר שמתאים לכל הגילים. יש בו אזור ייעודי שבו ניתן לעשות על האש או לערוך פיקניק רגוע, וגם גן שעשועים לילדים ולילדות. כל החדרים במקום מעוצבים בצורה רומנטית ובסגנון ויקטוריאני, והם מגיעים עם חדר רחצה צמוד לחדר השינה. המשפחה תוכל להתעורר בבוקר מול הזריחה ולהשקיף על השמש הזורחת מהמרפסת הפונה אל ערוץ הניאגרה. אחרי ארוחת הבוקר, מומלץ לבקר בפארק הציפורים המקורה הגדול בעולם שבו ציפורים מתעופפות בחופשיות. זו חוויה מרתקת לכל הגילאים, ומעבר לכך, הפארק נמצא במרחק הליכה קצרה ממקום האירוח. המטיילים מוזמנים להתרשם עם בני המשפחה ממאות ציפורים טרופיות, ולפגוש מקרוב חיות אקזוטיות בסביבתן הטבעית.

קיוטו, יפן

קיוטו שוכנת באזור קנסאי (Kansai) שבאי היפני הונשו (Honshu). היא נחשבת לבירת התרבות של יפן, ויש בה כמה וכמה מקדשים בודהיסטיים, מקדשי שינטו, ארמונות וגנים. מדובר ביעד המתאים למשפחות שרוצות לחוות את יפן המסורתית. מומלץ במיוחד לבקר בחורשת הבמבוק אראשיאמה (Arashiyama), שבה שביל המאפשר הליכה בין עצי במבוק גבוהים, ובמקדש הזן המוזהב (Golden Pavilion), שאת ההשתקפות שלו אפשר לראות באגם המראה (Kyoko-chi) שבמקום. בשיטוט ברחובות הצרים של העיר, בין חנויות עתיקות ששוכנות במבני עץ מסורתיים למסעדות מקומיות, ניתן להתרשם מההיסטוריה העשירה של יפן. ל-54% מהתיירות והתיירים הישראליים שרוצים לטעום מאכלים חדשים יחד עם המשפחה**, מומלץ לרכוש קופון לסיור גורמה באראשיאמה עם כרטיס לחשמלית. זו הזדמנות נהדרת לנסות מאכלים מקומיים כמו קרוקטים יפניים וגלידת מוצ'י (מעדן מתוק עם סטיקי רייס וגלידה), וליהנות עם המשפחה מנסיעות ללא הגבלה בחשמלית (Randen) שתיקח את המשפחה ממקום למקום.

אחד ממקומות האירוח שכדאי לשהות בהם כחלק מהטיול בקיוטו, הוא מקום האירוח Muromachi Yutone Kyokoyado. מדובר בריוקן יפני מסורתי (מעין פונדק דרכים מסורתי ואותנטי) שנמצא במרכז העיר, המוקף באגמים ובעצים ירוקים, כך שאפשר לבלות בו זמן איכות עם המשפחה וליהנות מהאווירה של העיר העתיקה. כמקום אירוח שמשתתף בתוכנית 'תיירות בסימן קיימות' של Booking.com, האורחים יכולים לקבל בו מידע על המערכת האקולוגית המקומית ועל המורשת התרבותית באזור. בנוסף, יש בו מגוון מרחבים ירוקים וגינות גג למי שרוצה להתחבר לטבע. במסעדה שבמקום האירוח תוכלו ליהנות ממנות כמו בשר הבקר 'היראי' ובשר הבקר האיכותי והמסורתי של קיוטו הנקרא 'ואגיו' (Wagyu), שנחשב לנתח הנחשק והיוקרתי בעולם. אחרי ארוחת הערב, אפשר להתרווח ב-Library Lounge וליהנות ממשחק שחמט או פשוט להשקיף על הטבע בזמן שאתם מסכמים ביחד את היום שהיה.

זאקופנה, פולין

זאקופנה (Zakopane) היא עיירה קטנה בדרום פולין, למרגלות הרי הטטרה המרשימים. העיירה השלווה הזו פופולרית בקרב משפחות שמעדיפות פעילויות יותר פיזיות, כמו סקי בחורף או טיפוס וטיולים רגליים בטבע בקיץ. מבוגרים וילדים גם יחד יכולים לעלות על רכבל קספרובי-ווירך (Kasprowy Wierch), כדי לתצפת על המבנים מגובה רב בדרך למעלה אל הרי גובלובקה  (Gubalowka). משם, אפשר לצלם כמה תמונות של נופי פולין הציוריים. בקיץ, פארק המים אקווה פארק (Aqua Park) הוא המקום המושלם למי שרוצים להימלט מהחום – יש אזור מנוחה ומתקני שעשועים למבוגרים, לצעירים ולילדים. כדי לבלות זמן איכות עם המשפחה ולראות עוד נופים קסומים של העיירה, מומלץ להירשם לסיור בזאקופנה ובהרי הטטרה שיוצא מקרקוב. כחלק מהסיור, הקבוצה תעבור ברחבי העיירה שנראית ממש כמו גלויה, והמטיילים יתרשמו מקרוב מהנופים ההרריים ומהבתים שנבנו בהשראת הפולקלור הפולני ונראים כאילו נלקחו מסיפור אגדה.

לעת לילה, ניתן ללון במקום אירוח אינטימי המתאים לחופשה משפחתית, הנקרא Willa pod Orłem – Zakopane שבהרי הטטרה. מקום האירוח זה משתתף בתוכנית 'תיירות בסימן קיימות' של Booking.com, והמשפחה מיד תרגיש בבית. לאחר ארוחת הבוקר (שניתן ורצוי להזמין למרפסת, וכולה עשויה מתוצרת מקומית), אפשר לבקר ב'עמק הלבן' (White Valley) – מסלול מהפנט המוקף בנופים מרהיבים ומתאים מאוד להליכה נינוחה. בסיומו של יום עמוס בסקי או בטיולים בהרים, ניתן לסכם את החוויה היומית בג'קוזי ובסאונה ולתת לגוף לנוח.

חופשה משפחתית בדובאי . צילום Depositphotos

דובאי, איחוד האמירויות

דובאי ידועה בזכות היוקרה שלה, ובמגוון הפעילויות שהיא מציעה למשפחות –כמה מפארקי השעשועים הטובים בעולם נמצאים בשטחה. אפשר לבלות בדובאי בשלל פעילויות ספורט ימי מלהיבות, או לבקר בקניונים מפוארים. כל זה הופך אותה למגרש המשחקים המושלם גם למבוגרים וגם לילדים. העיר דובאי שבאיחוד האמירויות ממוקמת על חוף המפרץ הפרסי, והיא יעד מתאים למשפחות הרוצות ליהנות מאווירה נינוחה בלי להתפשר על הרמה. לדוגמה, ניתן לבקר בכפר הגלובלי שמציע חוויה לאנשים בכל הגילים, עם אפשרויות קולינריות ומופעי בידור ותרבות מ-80 מדינות שונות, לצד שפע של חנויות, מתקנים ופעילויות מהנות נוספות. עוד אופציה שמתאימה למשפחות היא סיור צילום בדובאי, שבמהלכו המשתתפים יוכלו לצלם תמונות מדהימות של האזור המודרני בעיר, ובסיומו לתצפת על "מוניות המים" המסורתיות החוצות את הנהר.

במרכז דובאי נמצא הריזורט הנהדר Jumeirah Dar Al Masyaf, המציע את חוויית ה"הכל-כלול" האהובה על הישראלים, עם מופעי בידור, מסעדות ומתקנים שכל המשפחה תיהנה מהם. המבוגרים יוכלו לשחק גולף או להתחרות במשחק ספורטיבי בחוף הפרטי, בעוד שהקטנים יכירו חברים חדשים במועדון הילדים או לכו להשתעשע בפארק המים שמתאים לכל הגילים. במקום האירוח הזה, שמשתתף בתוכנית 'תיירות בסימן קיימות' של Booking.com', יש בתי קיץ עם עיצוב ערבי משגע ונוף לים. יש בו שבע מסעדות שונות עם מבחר עשיר של אפשרויות קולינריות, העושות שימוש בחומרי הגלם רבים מתוצרת מקומית.

לכל מי שרוצים לתכנן ולצאת לחופשה משפחתית בעונת האביב-קיץ הקרובה, Booking.com מציעה מבצעים עונתיים. ההנחות מתחילות ב-15% במקומות אירוח שמשתתפים במבצע (הם מסומנים בתווית 'מבצע עונתי'), ותקפות לשהיות עם תאריך צ'ק-אאוט עד 28 בספטמבר 2023 (כולל). בנוסף, Booking.com מעניקה לתיירים ולתיירות מרחבי העולם את האפשרות ליהנות מרמה חדשה של הטבות נוספות, עם הרמה השלישית של תוכנית הנאמנות Genius. תוכנית הנאמנות של Booking.com נועדה להפוך כל נסיעה לחוויה טובה יותר. היא חינמית לחלוטין, נגישה, והחברות בה היא לכל החיים – צריך רק ליצור חשבון כדי לקבל סטטוס Genius קבוע.

Exit mobile version