Site icon IAS

בומברדייה מפתחת את מטוס העסקים המהיר וארוך הטווח בעולם

מטוס העסקים Global 8000 . צילום בומברדייה

בומברדייה (Bombardier), התאגיד הקנדי המייצר מטוסים, רכבות וציוד נופש הודיע אתמול (ב') במהלך ועידת התעופה העסקית (EBACE- business aviation conference) על פיתוח מטוס עסקים חדש Global 8000 בעל תכונות ייחודיות – מטוס העסקים המהיר וארוך הטווח בעולם. המטוס החדש יטוס לטווח של 14,800 ק"מ במהירות מרבית של 0.94 מאך ויכנס לשירות במהלך 2025.

"היום, בומברדייה מגבשת שוב את מעמדה כמובילה בתעופה עסקית עם החבר החדש ביותר במשפחה העולמית המובילה בתעשייה", אמר אריק מרטל (Eric Martel), נשיא ומנכ"ל בומברדייה. "מטוס ה-Global 8000 ממנף את התכונות הבולטות של מטוסי ה-Global 7500, ויספק ללקוחותינו מטוס דגל של עידן חדש".

בומברדייה מסרה כי היא כבר בדקה חלק מיכולות הביצועים של המטוס החדש במהלך טיסת הדגמה עם מטוס הניסוי Global 7500, במאי 2021. במהלך אותה טיסה, המטוס הגיע למהירויות העולה על 1.015 מאך, ובכך הפך למטוס העסקים המהיר ביותר בעולם והמהיר ביותר בתעופה המסחרית מאז הקונקורד. בנוסף, הוא גם טס במהירות על קולית באמצעות דלק סילוני בר קיימא, נמסר מבומברדייה.

יצרן המטוסים הקנדי ציין גם שהביצועים וטווח הטיסה של ה-Global 8000 פירושו שהוא יוכל להגיע ליותר יעדים בזמן קצר יותר מבעבר, כמו לדוגמא: תל אביב – לוס אנג'לס, דובאי-יוסטון, סינגפור-לוס אנג'לס, ולונדון-פרת'.

ה-Global 8000 הוא מטוס עסקים הכולל ארבעה אזורים, מתוכו סוויטה מרכזית עם מיטה בגודל מלא ומקלחת בחדר הרחצה הצמוד. ניתן לשמור על גובה טיסה של 2,900 רגל בתא הנוסעים, גם כאשר טסים בגובה 41,000 רגל.

Exit mobile version