Site icon IAS

בודפשט: העיר שהיא "התבלין של אירופה"

בודפשט :בניין הפרלמנט. צילום Depositphotos

הונגריה ידועה כארץ הפפריקה והעוגות, האופרטה וריקודי הפולקלור. בשנה בה היא חוגגת בארצנו את "שנת התרבות ההונגרית בישראל 2019", חוגגים בבודפשט בירתה את בחירתה "כיעד הטוב ביותר באירופה לשנת 2019",  וזו סיבה נוספת לחגוג באירוע את התיירות להונגריה.

סוכנות התיירות של הונגריה ושגרירות הונגריה בישראל ערכו אירוע ומפגש ייחודי במהלכו הציגו את היעדים, החידושים והאפשרויות אותן מציעה הונגריה הכוללות ערים ועיירות יפהפיות, טבע ונופים מרהיבים, אתרי ספא מובילים, גסטרונומיה איכותית, חיי תרבות ולילה תוססים ופעילויות לכל המשפחה.

באירוע הוצגו האפשרויות בבודפשט עצמה אך בעיקר האטרקציות המגוונות והרבות הקיימות גם מחוץ לעיר והמתאימות לכל גיל ותחום עניין. במפגש נכחו: קריסטוף מטה, מנהל פיתוח עסקי בסוכנות התיירות ההונגרית, אנדרס ליטאוסזקי, הנספח המסחרי בשגרירות וספקים הונגרים מובילים כמו: ליברטי, אביב טרוול, מלונות Danubius  ו- 1000 DOROG .

מינואר עד מאי 2019 נסעו בקווים מישראל להונגריה כ- 193,026 נוסעים עלייה של יותר מ-14% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

האירוע היווה הזדמנות לשמוע על החידושים והאטרקציות התיירותיות המגוונות והאטרקטיביות שיש למדינה מזרח אירופית זו  להציע לקהל המטיילים הישראלי, כמו גם לחזק את הקשרים התיירותיים בין שתי המדינות. הונגריה מעוניינת בתיירות הגוברת מישראל ומעודדת אותה, ומפגש זה היה דוגמא נוספת לכך.

בין ישראל להונגריה מחברות חברות התעופה אל על, וויזאייר, סמארטווינגס, בלו בירד איירווייס וארקיע בטיסות לבודפשט ודרבצן – וביחד 30 טיסות שבועיות.

הונגריה בישראל:                                                                                      

חגיגות ה- 30 לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל להונגריה, המתקיימות השנה, מקפלות בתוכן הזדמנות מצוינת להציג בפני הקהל הישראלי את קשת העשייה העשירה והמגוונת שלה בתחומי התרבות, הקולינריה והתיירות. התרבות ההונגרית אינה זרה לישראלים: המטבח ההונגרי הוא חלק בלתי נפרד מהעושר הקולינרי שמרכיב את התפריט המגוון של החברה הישראלית על שלל עדותיה וטעמיה. הקולנוע ההונגרי מיוצג במיטב הפסטיבלים בארץ וכך גם נציגות של התיאטרון ההונגרי על שלל סוגיו. בעשור האחרון הפך תיאטרון האופרטה של בודפשט אורח כבוד בבית האופרה הישראלית ומופעים של להקת המחול העממית של הונגריה וקרקס רסירקאל זכו להצלחה אדירה ולביקורות משבחות.

סנטאנדרה – עיירת אומנים השוכנת כ- 20 ק"מ מבודפשט. צילום עוזי בכר

אתרים ואטרקציות בהונגריה:                                                                

הונגריה מציעה חוויית תיירות מגוונת בשפע תחומים: תרבות, קולינריה, אתרים, עיצוב ואדריכלות, נופים וטבע, ערים וכפרים, ובעיקר –  דגש מיוחד על תיירות מים: ספא, מעיינות מינרליים, אגמים ונהרות. בודפשט הבירה הפכה ליעד חובה לכל חובב אוכל, ובעיר שמארחת מדי שנה 10 מיליון תיירים, בה לבדה פועלות ארבע מסעדות מישלן, אחת מהן  זכתה בשני כוכבים. הכרזות של לשכת התיירות ההונגרית מכתירות את המדינה "כיעד המושלם לטיול וטבע בנופים מרהיבים". כרזה נוספת מעידה על הונגריה כמציעה "תרבות ומסורת יהודית מרתקת". ובאשר לבודפשט – הרי ידוע שהיא אחת הערים היפות בתבל.

אז כל שנותר כעת הוא לתכנן את הטיול שלנו להונגריה, בחופשת הקיץ הקרבה ובאה עלינו לטובה.

האורחים מהונגריה באירוע לכבוד שנת הונגריה בישראל. צילום חן גלילי
Exit mobile version