Site icon IAS

בואינג X777 – הצצה ראשונה למטוס בעל הכנפיים המתקפלות

מטוס X777 בעל הכנפיים המתקפלות במפעל בואינג. צילום בואינג

מטוס X777 בעל הכנפיים המתקפלות במפעל בואינג. צילום בואינג

יצרנית המטוסים בואינג חשפה לראשונה תמונות ממטוס הבואינג X777 בעל הכנפיים המתקפלות, שייבצע את טיסת הניסוי הראשונה במרץ 2019.  המטוס החדשני יהיה הארוך בעולם – 76.7 מטרים בעל כנפיים מתקפלות באורך 72 מטרים, 3 מטרים יותר בהשוואה למטוס 777-300ER.

כמו כן, המטוס יכלול את המנוע הגדול בעולם GE9X מתוצרת ג'נרל אלקטריק. ביצרנית המנועים התבדחו וציינו כי קוטרו של המנוע יכול להכיל את גודלו של אגדת הכדורסל- שאקוויל אוניל, כשקובי בראיינט יושב על כתפיו. לשם השוואה קוטרו של המנוע שווה לזה של גוף מטוס מסוג בואינג 737.

המנוע הגדול בעולם GE9X מתוצרת ג'נרל אלקטריק לצד מנוע רגיל. צילום ג'נרל אלקטריק

הגדלת אורך הכנפיים ישפר את יעילות המטוס לנשיאת מטען רב יותר, אך הצורך בבניית כנפיים מתקפלות נדרשת לשם התאמת המטוס לנמלי תעופה הקיימים בעולם. כידוע המטוס הגדול בעולם הסופר ג'מבו – איירבוס 380A לא יכול לחנות בכל נמל תעופה .

חברת בואינג נשאלה כיצד הם מתמודדים עם הסוגיה הבטיחותית, מניעה שהכנפיים לא תתקפלנה במהלך טיסה מה שעלול לגרום לאיבוד שליטה על המטוס או שלא ייוצר מצב שבו  המטוס ימריא לדרכו עם כנפיים מקופלות.

לדברי יצרנית המטוסים בואינג, המטוס יהיה מצויד במספר רב של אזהרות בטיחות שימנע מהמטוס להמריא עם כנפיים מקופלות, מצב שהן יתקפלו במהלך הטיסה או שהמטוס ינוע במתחם נמל התעופה במצב של כנפיים לא מקופלות מה שעלול לגרום להתנגשויות במטוסים אחרים.

מטוס בואינג 777-9. צילום בואינג

בחודש מאי האחרון, מנהל התעופה האזרחית (FAA) אישר את תכנון הכנפיים המתקפלות והצבתן במטוסי הבואינג 777-8 ו- 777-9  תחת פיקוח עתידי על ייצורו הסדרתי.

לדברי בואינג, נמכרו כבר 273 מטוסי X777 וחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה תהיה הראשונה להפעיל את המטוס בשנת 2020. לעומתה, חברת התעופה אמירטס (Emirates) מאיחוד האמירויות, שבסיסה בנמל התעופה הבינלאומי דובאי, הזמינה 150 מטוסים מדגם זה והיא תהפוך למפעילה הגדולה בעולם של מטוסי בואינג 777 על כל סוגיו.

Exit mobile version