Site icon IAS

"בואו נלך לסין": סדרת התרבות התיעודית, בת 6 פרקים מרתקים

"בואו נלך לסין": סדרת התרבות התיעודית. צילום Depositphotos

סדרת התרבות התיעודית "בואו נלך לסין", תוכננה והופקה באופן בלעדי ע"י עיתון ה- צ'יינה דיילי. הסדרה מתמקדת בעיקרה בדרך המשי, ומציגה בצורה פשוטה אל מסעותיו בסין של איש הטלוויזיה האמריקני שגר בסין, קווין קוק.

במהלך הסרט, צוות ההפקה ואנשי הטלוויזיה הזרים, סיירו וחקרו אזורים רבים בסין, ביניהם בייג׳ינג, ש׳יאן, יאנ-אן, ח׳אנג׳ואו, צ׳נגדו, אבה, גאנדזי, ג׳ינגדהג׳ן, יודו, רויג׳ין ועוד. על פי ההשקפה של הצד שלישי בסיפור, דרך ניסיונו האישי של האמריקני קווין קוק, הסדרה מביאה לצופה את תרבותה העשירה של סין המסורתית, ומציגה את הפיתוח והמורשת של תרבות זו בצורה חיה וצבעונית, כמו גם את החיוניות והחדשנות של תרבות סין המודרנית. בכך הסדרה מביאה לקהל ולמשתמשי הרשת הזרים, תחושה אותנטית ומקורית על תרבותה של סין, וכך יכולים הצופים לגלות את החדשנות היצירתית בתרבות התעשייתית של סין, ולהבין את סגנון ואורח החיים של הסינים בעידן המודרני.

הסדרה התיעודית מכילה 6 פרקים (כל פרק כ-15 דקות), והיא דנה בשישה נושאים מרכזיים: תעשיית הפורצלן, ייצור נייר וקליגרפיה, רפואה סינית מסורתית, עיצוב בגדי משי, משחקי אנימציה, ותיירות מהפכנית קומוניסטית.

פרק 1 תעשיית הפורצלן

פורצלן חם, כאן נמצא מקורה של המילה China (סין) וראשיתם של חוקרי פורצלן רבים, באותו הזמן בו קורה הפרק הראשון של הסדרה "בואו נלך לסין" המתחיל בטיול אל ג׳ינגדהג׳ן.

פרק 2 ייצור נייר וקליגרפיה

לכאורה כל נייר נראה פשוט, אך זה מצריך תהליך הכולל המון ליטושים והמתנה ארוכה. אפילו לאחר זאת התהליך עדיין לא נגמר. הסימניות הסיניות הכתובות על גבי הנייר, הן העדות האמיתית להתפתחות והשינויים ההיסטוריים.

פרק 3 רפואה סינית מסורתית

במיתולוגיה הסינית העתיקה, אל החקלאות היה טועם צמחי המרפא ונהג לשתול צמחי מרפא רבים כדי להבין את תכונותיהם. מאז ועד היום רפואת המרפא בסין עדיין נשענת על ממצאיו המופלאים, בנוסף לתורתו שהפכה למערכת לימוד ממוסדת.

פרק 4 עיצוב בגדי משי

מערות מוגאו טומנות בחובן סיפורי אלף לילה ולילה, כך שכל אדם שעבר בדרך זו, הוא עדות קטנה לסיפור המקום. פיי-טיאן הבודהה המרחפת, אייל תשעת הצבעים הקדוש, התקרות המעוטרות של המקדשים, הבודהיסטיות ועוד. בנוסף, ישנן קבוצות של מעצבי תלבושות, אשר כבר מזמן שמעו את הקריאה והרגישו את הפאר וההדר של מערות מוגאו.

פרק 5 משחקי אנימציה

האם תעשיית אומנות הקולנוע הסינית מסוגלת לעשות כזאת מתיחת פנים? כמה כייף וחידושים יכולים לספק הקומיקס הסיני המודרני ותערוכות הקומיקס בימינו? קווין הלך בעקבותיו של הקוף הנערץ, טייל וחקר, וגילה שבמקורה האנימציה אינה רק סופרמן נגד באטמן, אנימציה היא גם חכמים גדולים ודמויות מיתולוגיות, והחוכמה הזאת יכולה להגיע אל כל קצוות העולם.

פרק 6 תיירות מהפכנית קומוניסטית

בעוקבינו אחר צעדיו של קווין, אנחנו מגיעים אל מקומות כמו יו-דו, אבה, יאנ-אן, ועוד מקומות המזוהים עם המהפכה. כאן, קווין פגש כמה נערים ונערות סינים כדי לתת להם תקווה ולהקדיש להם את תרומתו. קווין התנסה בהפקת שמן התה, הלך בדרכי "המסע הארוך", ואפילו עבד כפועל במחוז שאנביי. לאורכו של הנהר הצהוב הוא התנסה בחיים בתוך בתים החצובים בסלע (מערות יאו-דונג), הוא פגש ותיקשר עם הרועים בשטח והבין את פיתוח החינוך באזור.

Exit mobile version