Site icon IAS

"בדיקת נוסעים מסין לא מוצדקת מדעית ולא מבוססת סיכונים"

נוסעים מסין נבדקים בהגעתם לאירופה. צילום freepik

מועצת נמלי התעופה הבינלאומיים אירופה (ACI Europe) פרסמה הצהרה שבה היא הביעה צער על פעולותיהן של מספר מדינות באיחוד האירופי ובעולם על הטלת הנחיות הקשורות לבריאות באופן חד-צדדי, כולל בדיקות שיטתיות לפני יציאה או הגעה של נוסעים מסין.

מדינות האיחוד האירופי כולל צרפת, איטליה וספרד הכריזו על תוכניות לבדיקת טרום יציאה או הגעה למטיילים מסין, ומטיילים בטיסות ישירות מסין לבריטניה יידרשו לעבור בדיקות טרום יציאה מה-5 בינואר 2023. המהלך בא בעקבות ההקלה בהגבלות הנסיעות על ידי גורמים רשמיים בסין, בתקופה שבה מקרי חולי הקורונה נוסקים במדינה.

ACI Europe אמרה כי "פעולות חד-צדדיות עומדות בסתירה לכל הניסיון והראיות שנצברו בשלוש השנים האחרונות", והוסיפה כי "חוסר היעילות של הגבלות נסיעות בינלאומיות במניעת התפשטות נגיף הקורונה ושלל גרסאות הדאגה שלו (VOCs) הוכר באופן חד משמעי הן על ידי המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות (ECDC) והן על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO)".

המועצה ציינה גם כי בדיקת נוסעים מסין ו/או הטלת הגבלות אחרות על נוסעים מהמדינה, נחשבו על ידי ה-ECDC כ"לא מוצדקות מדעית ולא מבוססות סיכונים". ההתמקדות צריכה להיות בהגברת הריצוף הגנומי כדי להיות מסוגל לזהות גרסאות חדשות אפשריות של הנגיף ומעקבים קשורים, שניתן להשיג באמצעים הכוללים בדיקת מי שפכים מנמלי תעופה במקום בדיקה של נוסעים בודדים.

אוליבייה ינקובק (Olivier Jankovec), מנכ"ל ACI אירופה, אמר בתגובה: "אנחנו שוב צוללים בחזרה לתוך הגבלות נסיעה לא מוצדקות ולא מתואמות, שאין להן בסיס מדעי. ברור שאנחנו עדיין צריכים ללמוד את הלקחים הכואבים של השנים האחרונות. הגבלות הנסיעה הללו אינן עובדות וההסדרים הנוכחיים לתיאום האיחוד האירופי נכשלו שוב."

גם בישראל, דווח על ידי אתר IAS, כי הוחלט להורות על חברות תעופה זרות להעלות אזרחים זרים לטיסה מסין לישראל רק בכפוף לבדיקת קורונה. זאת, בעקבות דיון  שקיים שר הבריאות אריה מכלוף דרעי עם הנהלת משרד הבריאות, שבו התעדכן על תמונת המצב והתחלואה בסין, בעקבות הדיווחים על התפרצות מגפת הקורונה בסין.

Exit mobile version