Site icon IAS

בדיקות קורונה מהירות, הצעד הבא בהאצת פתיחת השמיים

עטיית מסכות חשובה לבלימת המחלה freepik

בחודש אפריל 2020, התבשרנו שחברות התעופה באיחוד האמירויות, אמירייטס ואיתיחאד החלו לערוך בדיקות מהירות לנוסעיהן בטיסות נבחרות, שאת תוצאותיהן ניתן לקבל לאחר כעשר דקות. מהלך שהסתמן כפריצת דרך לפתיחת השמיים והחזרת הטיסות למסלולם.

מדובר בבדיקות יקרות המצריכות משאבים כספיים (לא חסרים באיחוד האמירויות), המבוצעות כיום בבתי חולים בישראל, בהקצבה חודשית, במקרי חירום לקראת ניתוחים, בקרב יולדות ובצורך באבחנה רפואית מהירה בלבד. מאז חלפו חמישה חודשים וחברות תעופה הבינו שהחזרה לשגרה מחייבת נקיטת צעדים משמעותיים, כגון אלו. עטית מסכות, התקנת פילטרים במטוסים, ריחוק חברתי, חיטוי המטוסים ומשטחים בנמלי התעופה הם רק צעדים משלימים.

יונייטד איירליינס הודיעה לאחרונה על ביצוע בדיקות מהירות לנוסעים, החל מה-15 באוקטובר, ותהיה חברת התעופה האמריקנית הראשונה להשיק תוכנית שתסייע לנוסעים לנהל טוב יותר את תוכניותיהם לטוס למגוון יעדים בעולם.

בשלב הראשון תיישם יונייטד איירליינס את הבדיקות בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו (SFO) בטיסות להוואי. בדיקות המיוצרות על ידי חברת Abbott, מנוהלות על ידי GoHealth Urgent Care ונותנות לצוותי נמל התעופה תוצאות תוך כ-15 דקות. בעבר, בדיקות שהוצעו לצוותי האוויר בלבד ועתה חברת התעופה מרחיבה אותן גם לקהל הלקוחות. הוואי דורשת מהנוסעים המגיעים לגבולותיה בידוד של 14 יום והציפיה שהדרישה תבוטל לנוסעים שיקבלו תוצאה שלילית באחת מהבדיקות החדשות הללו.

מטוס יונייטד איירליינס. צילום יח"צ

"תוכנית הבדיקות החדשה שלנו לקורונה היא דרך נוספת בה אנו מסייעים ללקוחות לעמוד בדרישות הכניסה ליעדי הטיסה, בצורה בטוחה ונוחה", אמר טובי אנקוויסט (Toby Enqvist), מנהל קשרי לקוחות ביונייטד איירליינס. "נשאף להרחיב במהירות את הבדיקות ליעדים אחרים ולנמלי תעופה נוספים בארה"ב בהמשך השנה. זאת כדי להשלים את פרוטוקול הבטיחות החדש שלנו הכולל עטית מסיכה, ריסוס אנטי מיקרוביאלי ואלקטרוסטטי ופילטרים מסוג HEPA לסינון האוויר הקיימים בבתי החולים. "

לופטהנזה, תהיה ככול הנראה הנציגה הראשונה ביבשת אירופה להצעיד את הרעיון קדימה ובחודש אוקטובר תבצע בדיקות מהירות, בשלב הראשון, בנוסעי מחלקות היוקרה בשל ההיצע המוגבל של הבדיקות. הכוונה לדברי החברה לפתוח גם מרכזי בדיקות בנמלי התעופה בצפון אירופה.

מטוס איירבוס A320 של לופטהנזה. צילום לופטהנזה

העולם הבין שיש צורך במהלכים מחוץ לקופסא ולעיתים גם יקרים, כמו כלבים המסוגלים לזהות את הנגיף מוקדם מאשר הבדיקות הרגילות לקורונה או בדיקות מהירות, כדי להתניע את מנועי המטוסים ולחצות אוקיינוסים. מה שטוב למטוסים, טוב גם לאוניות קרוזים ומעברי גבול של מדינות שסגרו גבולותיהן בעקבות התפשטות נגיף  Covid-19.

Exit mobile version