Site icon IAS

"באתיופיאן איירליינס הפכנו את אתגרי הקורונה להזדמנויות מוצלחות"

מנכ”ל אתיופיאן איירליינס, Tewolde Gebremariam. צילום עוזי בכר

תעשיית התיירות והתעופה בישראל זכתה השבוע לביקור חשוב של מנכ”ל קבוצת אתיופיאן איירליינס, Tewolde Gebremariam, המוערך מאוד בשוק התעופה העולמי. המנכ"ל המוכשר והצנוע הצליח כבר להטביע את חותמו על חברת התעופה האתיופית שחגגה ב-08 באפריל 2021, שבעים וחמש שנות מצוינות ונחשבת לטובה ביבשת אפריקה.

בטקס פרסי ענף התעופה הבינלאומיים של CAPA (המרכז לתעופה – Centre for Aviation) שנערך ב-2019 במלטה, נבחר  Tewolde GebreMariam, כ״מנהל השנה בחברת תעופה״. הבחירה המכובדת נעשתה בזכות המצוינות שהפגין בתהליכי חשיבה אסטרטגית ושימוש בחדשנות כמנוע צמיחה שבאו לידי ביטוי בחברת התעופה בניהולו. פרס חשוב זה מוקיר את האיכות והיצירתיות שמובילה הנהלת אתיופיאן בהצלחה מרובה ביותר. בנוסף, נבחר מנכ”ל חברת התעופה אתיופיאן איירליינס, לרשימת 100 המשפיעים ביותר באפריקה של המגזין היוקרתי.New African.

במהלך מגיפת הקורונה, הוביל המנכ"ל Tewolde GebreMariam, את קבוצת אתיופיאן איירליינס לסדרת הישגים וזכיות בפרסים: "חברת תעופה מצטיינת בניהול משבר הקורונה" ע"י המגזין היוקרתי 'גלובל פיננס', פרס הוקרה מיוחד מיצרנית המטוסים איירבוס האירופאית על היצירתיות, הייחודית המחייבת והחוסן יוצא הדופן שהפגינה חברת התעופה במהלך משבר הקורונה העולמי ופרסים נוספים.

מנכ"ל קבוצת אתיופיאן איירליינס Tewolde GebreMariam מקבל את הפרס היוקרתי. צילום יח"צ

אתיופיאן איירליינס נחשבת לאחת מחברות התעופה המובילות בעולם. מה לדעתך הוביל אותה למצבה, במיוחד בתקופה מאתגרת כמו משבר הקורונה?

"לפני שנאלצנו להתמודד עם הפנדמיה הגלובלית של 19-COVID היינו באמצע ביצוע התוכנית האסטרטגית שלנו מ-2010 ל-2025. תוכנית אסטרטגית של 15 שנים, מאוד שאפתנית ולא שכיחה בתעשיית התעופה, שהיא בדרך כלל מאוד דינמית ורוויה בשינויים. תוכנית שהייתה חשופה מאוד לביקורת נוקבת מצד עיתונאי תעופה בעולם והוגדרה כבלתי ריאלית בזמנו."

"במציאות השגנו את מרבית היעדים שהצבנו לעצמנו ל-2025, כבר ב-2019 ורשמנו גידול שנתי ברווחים מ-1.3 מיליארד דולר ל-4.5 מיליארד דולר וצי המטוסים גדל מ-34 ל- 130. היום אנו טסים לכל היבשות למעט אוסטרליה ומספר היעדים הבינלאומיים גדל מכ-60 יעדים ל- 127. הגידול היה מרשים ומהיר, למרות שנאלצנו להתמודד עם אתגרים לא פשוטים כמו מחיר הדלק הסילוני, התפרצות נגיף הסארס ומחלות נוספות. "

כיצד התמודדתם עם משבר הקורונה, בשעה שמרבית חברות התעופה עמדו בפני קריסה?

" בעוד אנו ממשיכים בתוכנית המוצלחת שלנו נכנסנו למשבר העולמי של נגיף  19-COVID שתעשיית התעופה לא חוותה מזה מאה שנים עם בעיות כלכליות חמורות ומספר רב של מתים ברחבי העולם. המצב הביא חלק מחברות התעופה לקריסה כלכלית ודרישה לעזרה כספית ממשלתית. למרבה המזל באתיופיאן איירליינס הפכנו את האתגר להזדמנות, הסבנו 25 מטוסי נוסעים רחבי גוף להובלת מטענים, בנוסף ל-10 מטוסי תובלה מסוג בואינג 777 שהיו כבר מוכנים להטסת מטענים. באופן הזה הפכנו לחברת הקרגו המובילה באזור."

"כמו כן, הרבה מאוד אזרחים אירופאים, אמריקנים, קנדים, יפנים, ישראלים ואחרים עבדו באפריקה ומצאו עצמם במרכז המגפה עם פניקה וסגרים ורצון עז לחזור הביתה ליקיריהם ולהיות מוכנים לתמיכת מערכות הבריאות במדינתם. גם זו הייתה עבורנו הזדמנות להפעיל טיסות חילוץ רבות, שאדיס אבבה, הפכה לרכזת טיסות החילוץ של האזור ובעזרת המלון שלנו Skylight Addis Ababa המכיל 370 חדרים שיכנו את הנוסעים. בעזרת יצירתיות, גמישות, עדיפות ועבודת צוות, הצלחנו לגדול ברציפות וללא עזרה ממשלתית. הרבה חברות תעופה אירופאיות, אמריקניות וישראליות קיבלו עזרה כספית משמעותית ממשלותיהן, בעוד שאנחנו היינו צרכים להסתדר בכוחות עצמינו. אנחנו ייחודיים בניהול משבר הקורונה."

מטוס מטען של אתיופיאן איירליינס. צילום סיוון פרג'

מה מתוכנן לקהל הנוסעים הישראלי בטיסות אתיופיאן איירליינס?  

"מניסיוננו, הדברים החשובים ביותר עבור נוסעי הפנאי והעסקים הישראלים הם בטיחות ואבטחה, שירות אדיב ונוחות הטיסה, מחירים אטרקטיביים ואירוח מסביר פנים. במהלך כל שנות פעילותנו הצענו את כל המרכיבים האלו בטיסות אתיופיאן איירליינס. ללא ספק אנו חברת התעופה הבטוחה ביבשת אפריקה עם צי מטוסים צעיר וחדיש (ממוצע של 5 שנים בהשוואה ל-13 בהרבה חברות תעופה אחרות), בתצורת מחלקות טובה ונוחה. בנוסף, לטיסות המשך מאוד נוחות למגיעים מישראל למספר רב של יעדים באפריקה עם המתנה של שעתיים בממוצע בנמל התעופה החדש של אדיס אבבה.

מתי תעשיית התעופה תחזור לרמות של 2019?

"המומחים מדברים על 2023, אבל באופן אישי אני מאמין שזה יבוא עוד לפני, במיוחד עבורנו שזוכים להתאוששות מאוד מהירה בהשוואה לחברות תעופה אחרות, כאשר אנחנו כבר בקיבולת של למעלה מ- 65% . בכל מקרה תעשיית התעופה תראה שונה ממה שהייתה לפני המשבר בשל המחויבות של חברות התעופה להחזרי חובות והשינויים במספר העובדים וצי המטוסים. חברות התעופה יצליחו להתאושש במהירות גדולה במיוחד בטיסות לטווח קצר ובינוני, מה שכבר קורה בארה"ב. לעומת זאת, בטיסות לטווחים ארוכים האתגרים יהיו גדולים יותר, כאשר הנוסעים יתמקדו בטיסות אזוריות ופחות בטיסות בין יבשתיות ארוכות טווח.

מה היית רוצה לומר לקהל הנוסעים הישראלי?  

"ישראל נחשבת לשוק מאוד חשוב עבורנו, לא רק כשוק אלא גם בגלל הקשר התרבותי וההיסטורי בין העמים. כידוע למעלה ממאה אלף ישראלים יוצאי אתיופיה חיים בישראל ושוזרים יחד את התרבות האתיופית והיהודית. קשר היסטורי של אלפי שנים באתיופיה, בו נוצרים, יהודים ומוסלמים חיים בהרמוניה שנים רבות."

Exit mobile version