Site icon IAS

אתר Turbli: לדעת מראש האם יהיו מערבולות אוויר בטיסה שלכם

מערבולות אוויר בטיסה. צילום Depositphotos

אתר aerotime מדווח על אתר אינטרנט חדש  Turbli, המאפשר לנוסעים לבדוק האם יהיו מערבולות אוויר בטיסה שלהם. מרבית הנוסעים לא מודעים לכך שקיימת אפשרות לבדוק את תחזית מערבולות האוויר בטיסה ורובם מניחים שהנתונים הללו נגישים רק לטייסים או לחברות התעופה.

האתר משתמש בתחזיות שירות מזג האוויר הלאומי של ארה"ב (US National Weather Service) וחוזה מערבולות אוויר עד 36 שעות מראש. מה שעליכם לעשות, להציב נמל תעופה ממנו תצא הטיסה, נמל הגעת הטיסה ותאריך הטיסה (היום או מחר).

החלון הבא שיפתח יראה את התאריך וחברות התעופה הטסות ליעד. לחיצה נוספת על חברת התעופה חושפת את סוג המטוס, משקלו, מספר המנועים של המטוס, מהירות טיסה מקסימלית והכי חשוב מה צפוי לכם במהלך הטיסה: מערבולות קלות, בינוניות או קשות. באיזה שלב של הטיסה ומהירות הרוחות לשעה.

על פי אתר החברה, טורבלי הוא כלי לנוסעים שאולי ירצו לדעת מראש על מערבולת אוויר בשל מגוון רחב של סיבות, החל מפחד טיסה ועד לניסיון להתרכז בעבודה במהלך הטיסה, רצון ההורים ללכת עם התינוקות שלהם לאורך המעבר, וסיבות נוספות.

אם זאת, מערבולת תמיד יכולה לצוץ באופן בלתי צפוי. נוסעים המפחדים לטוס עלולים לכעוס בגלל מערבולות אוויר לא צפויות ולכן בדיקת התחזית באתר צריכה להיות תוך התחשבות במגבלותיה. "ההחלטה היא של הנוסעים האם הם מרגישים שכדאי לבדוק או יותר בנוח לא לבדוק ", מציינים בעלי האתר.

בעוד שרוב הנוסעים ירצו להימנע מסערות במהלך הטיסה, חברות התעופה עשויות לבחור לטוס מעל אזור סוער כדי לחסוך בדלק. לא כל חברות התעופה אוהבות שהמידע הזה נגיש לנוסעים וזו עלולה להיות עילה לתביעה משפטית במקרה של פציעה.

טיסות עם מערבולות אוויר עשויות להפוך לשכיחות יותר עקב שינויי האקלים, כך עולה ממחקר שערך המדען פול וויליאמס מאוניברסיטת רידינג. על פי המחקר צפוי גידול משמעותי במערבולות אוויר. אם לדייק, הכפלת רמות הפחמן הדו חמצני (CO2) באטמוספירה תגדיל את הכמות הממוצעת של מערבולת אוויר בגובה 39,000 רגל ב- 149%. כתוצאה מכך, מערבולות אוויר קשות בטיסות נוסעים עלולות להיות נפוצות פי שניים או שלושה מהיום.

Exit mobile version