Site icon IAS

אתר החרמון: בצל הקורונה, פתוחים במהלך השבוע וסגורים בשבת

מראה מרהיב נשקף ממרומי אתר החרמון. צילום שוש להב

תיכננו טיול למחר, שבת, לאתר החרמון, אבל ההנחיות החדשות (או המתחדשות) בצל הקורונה, סגרו לנו את האתר ואת בילויי מחר. אלא שאיננו מהמוותרים – נעשה זאת באמצע השבוע, תחת הקפדות הקורונה, כי על 'העיניים של המדינה' לא נפסח. כן, דווקא בקיץ. האתר מציע שלל פעילויות לכל המשפחה: רכבל, מזחלות אקסטרים ומתקן הריחוף SKY RIDER (השימוש במתקנים כרוך בתשלום), וסיור מודרך (ללא תשלום) בפסגת החרמון, בהדרכת החברה להגנת הטבע.

הר החרמון, מהווה חלק משמורת טבע, הפריחות הייחודיות להר מפציעות ומפתיעות כל פעם מחדש. פסגת החרמון, הנקודה הצפונית והאסטרטגית בישראל, ההר הגבוה במדינה שעל אדמתו נרשמו בדם סיפורי קרבות וזכה בתואר "העיניים של המדינה" הפך מזמן לאתר בילוי ופנאי, המשנה את פניו בין עונות השנה.

סיורים מרתקים חינם בהדרכת החברה להגנת הטבע. צילום עדי פרץ

הסיור בהדרכת החברה להגנת הטבע

הסיורים המודרכים ×¢"י מדריכי החברה להגנת הטבע (ללא תשלום ובהרשמה מראש), משלבים טבע, מורשת וגיאופוליטיקה. הסיור מתחיל בגובה 2040 מטר, בתצפית והסבר על הרי הלבנון, הגליל העליון, סוריה ורמת הגולן, ומסתיים בסיפור המרתק של הקרב על החרמון "העיניים של המדינה". הסיור כולל היכרות עם החי והצומח הייחודיים לחרמון: צבעוני החרמון, חד עד הלבנון, דובדבן שרוע ועוד. ובנוסף, ניתן גם ליהנות ממסלולי הליכה רגליים ללא הדרכה. מזג האוויר במרומי ההר הוא אביבי, הרוח נעימה ולא חשים בחום. אבל, תתמרחו בקרם שיזוף – קרינת השמש חזקה וקרניה משזפות בעוז.

הסיורים מתקיימים בחודש יולי בכל יום שישי, ובחודש אוגוסט מתקיימים פעמיים . הסיורים מתקיימים פעמיים ביום בתאריכים המפורסמים באתר בשעות 11:00/13:00 בהרשמה מראש והינה עד 5 משתתפים לכל נרשם. היציאה לסיור מהקפיטריה בתחנה העליונה, וההגעה לתחנה העליונה ברכבל (בתשלום). יש להצטייד בנעלי הליכה נוחות (ההליכה הינה בשטח) ולבוש חם. משך הסיור כשעה וחצי, אורכו הכולל של הסיור הינו כ 3.5 ק"מ. ההליכה הינה בשבילים מסומנים בלבד בשטח, ואינה מיועדת למתקשים בהליכה, תינוקות במנשא בלבד (המסלול אינו מתאים לעגלות). ההרשמה לסיורים:  https://www.mt-landing.com/hermon2020

חוויה גם לגדולים במגלשות אקסטרים. צילום עדי פרץ

אטרקציות לכל המשפחה

הכניסה לאתר החרמון הינה חופשית, אך השימוש במתקנים כרוך בתשלום, כמו גם העלייה ברכבל למרומי החרמון. כדאי להגיע ליום כייף, אך מומלץ להשאר לארוח באזור בצימרים היפים ולנצל הזמן גם לאטרקציות וגם לטיולים בגולן. למפלס העליון בגובה 2040 מ', נגיע בנסיעה ממש כייפית ברכבל הקרוניות החדש שמתחיל בגובה 1600 מ', ומונה 42 קרוניות (עלייה לקרונית במשפחה גרעינית, מטעמי נוחות ושמירה על ריחוק חברתי), ובפיסגה מצפה תצפית מרהיבה על הגולן, הגליל העליון, עמק החולה והרי הלבנון. בנוסף, פועלים באתר מתקן מזחלות האקסטרים – שמעלה את הדופק ומתקן הסקיי ריידר (Sky Rider)– שהינו אטרקציית ריחוף ייחודית וראשונה מסוגה בישראל,   מתקן ישיבה מעגלי בגובה שמזכיר רכבת הרים תלויה, רק בקצב רגוע ומראה מדהים מגובה 12 מ'. אבובי קיץ – גלישה מהנה לכל המשפחה על אבובי קיץ במורד ההר, אורך המסלול הינו כ 20 מ', קיימים שני מסלולים מקבילים באותו אורך, האבובים ממוקמים במפלס התחתון ופעילים החל מתאריך 1/8.

נופים בדרך מעלה לפסגת החרמון עם רכבל הקרוניות. צילום שוש להב

רפאל נווה – מנכ"ל אתר החרמון מספר שבעידן של פוסט קורונה, שמחו באתר לגלות כי הציבור הישראלי, שמגיע במשפחות, חברים ובודדים, רוצה ומעדיף לטייל באוויר הפתוח. לדבריו: "הסיורים המודרכים שלנו באתר, בשיתוף החברה להגנת הטבע, נוחלים הצלחה מדהימה, רבים נרשמים ונהנים מעוצמות ההר והטבע. רכבל הקרוניות החדש, מאפשר ליצור ריחוק פיסי ושמירה על הנחיות משרד הבריאות. אתר החרמון מתפרס על פני מאות דונם, כך שאין מצב של קרבה בין המבקרים ואנו מקפידים על הנחיות התו הסגול, שכוללות: ריחוק חברתי, מסיכות והיגיינה".

*חלה חובת עטיית מסיכה במהלך כל הסיור ושמירת מרחק 2 מ' בין אדם לאדם למעט משפחה גרעינית.

*בשל הנחיות משרד הבריאות הקפיטריה במפלס העליון סגורה, לרשות המבקרים מזנון במפלס התחתון.

* בגלל המצב חשוב שתתעדכנו באתר החרמון:  טל': 1599-550-560   http://www.skihermon.co.il/

Exit mobile version