Site icon IAS

ארקיע: "מחדל כח האדם של מערך הביטחון גורם שוב לביטולי טיסות"

עוז ברלוביץ מנכ”ל ארקיע. צילום עוזי בכר

חברות התעופה הישראליות מנסות להתאושש מהמשבר החמור ביותר שידעו מעולם והנה בא מערך הביטחון ומנחית עליהם מכה ניצחת בכך שמונע מהן לטוס ליעדים רבים בטענת שווא של העדר כח אדם.

הקיץ מגיע וזו אינה הפתעה ויש להיערך כנדרש. המשמעות הקשה היא עובדים רבים טייסים דיילים ועובדי קרקע בחל"ת ומפוטרים והחברות הזרות הפטורות מהסדרי הביטחון המחייבים יחגגו על חשבון החברות הישראליות. ארקיע קוראת לשרת התחבורה מרב מיכאלי להיכנס לעובי הקורה ולמנוע את המצב המחפיר בו גורם אחד חשוב ככל שיהיה מפיל תעשייה שלמה.

חשוב לזכור כי התעופה הישראלית היא נכס אסטרטגי ( רק לפני חודש קיבלנו תזכורת. רקטה אחת מעזה ואף חברה זרה אינה מגיעה לכאן). לאור אי אישורי רשויות הביטחון מספר רב של יעדים בעונת הקיץ, תאלץ ארקיע להשאיר בחל"ת 10 טייסים ולפחות 50 עובדים. מערך הביטחון לא מאפשר לחברות התעופה הישראליות לטוס למספר רב של יעדים בקיץ זה.

עוז ברלוביץ -משנה למנכ"ל ארקיע ומנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל: "המשמעות לאי אישור הטסת היעדים בחול היא השארת 10 טייסים ועוד 40-50 עובדים בחל"ת .אנחנו נותנים עבודה שצריכה להיות בתעופה ישראלית לחברות זרות.

עוז ברלוביץ קורא לרשויות הביטחון לעשות מאמץ מידי לפתרון: "דווקא בשנה כזו, לאחר משבר הענק של חברות התעופה הישראליות  מדינת ישראל צריכה לקחת אחריות ולאפשר את קיום הטיסות . לחברה שבה צי של 5-6 מטוסים, אי אישור טיסות למספר יעדים מביא להשבתת מטוס ולהביא חלופה של תעופה זרה שיכולה לטוס במקום מטוס ישראלי – זה פשוט הזוי"

 

Exit mobile version