Site icon IAS

ארה"ב ויפן מקלות את דרישות הכניסה לנוסעים בינלאומיים

פטור מוויזות לאזרחי ישראל. צילום freepik

החל מהיום (ה', ה-11 במאי) ממשל ביידן הודיע כי בוטלו כל הגבלות הקורונה בארה"ב ותיירים יכולים להיכנס למדינה ללא הדרישה להציג הוכחת חיסון קורונה. בזאת הוסרה הדרישה להצגת תעודת חיסון הקיימת מאז ה-8 בנובמבר 2021  ומיישרת קו עם מדיניות מדינות אחרות, כולל קנדה שביטלה הגבלות דומות על נוסעים בינלאומיים באוקטובר 2022.

שינוי המדיניות צפוי לא רק להקל על תיירים בינלאומיים, אלא גם להקל את הנטל של עסקים המעוניינים להביא עובדים זרים ומבקרים עסקיים.

רקע על דרישות הכניסה לארה"ב

שלא כמו אזרחי ארה"ב ותושבי קבע, החל מתחילת 2020, מטיילים זרים שביקשו להיכנס למדינה עדיין נדרשו להציג הוכחה שהחיסון הושלם לפחות 14 ימים לפני הנסיעה ולהציג בדיקת COVID-19 שלילית תוך שלושה ימים מהכניסה לארה"ב ( יחד עם כל שאר מסמכי הכניסה הנדרשים). עובדים זרים לא מחוסנים ובני משפחותיהם לא יכלו להיכנס לארה"ב אלא אם כן הם היו זכאים לתנאים חריגים.

החל מה-8 בנובמבר 2021, עסקים הצליחו להביא עובדים זרים ומבקרים מחוסנים, אך עדיין התמודדו עם דרישות – כולל צפיפות וזמני המתנה ארוכים עבור מבקרים לא מחוסנים. בהתחשב בתנאים המשתפרים הקשורים למגיפה, ממשל ביידן אמר ב-1 במאי כי "אנו נמצאים כעת בשלב אחר של המגפה והצעדים שננקטו אינם נחוצים עוד."

בעוד ששינוי המדיניות החדשה תקל על נסיעות בינלאומיות, חשוב לציין שעדיין נדרש חיסון נגד COVID-19 עבור עובדים זרים המבקשים גרין קארד (תושב קבע) בארה"ב אלא אם הם זכאים לחריגה. יש לציין שרבים מהחיסונים הנדרשים למגורי קבע אינם נדרשים לנסיעות בינלאומיות.

יפן, פריחת הדובדבן. צילום freepik

גם ביפן חוזרים לשגרה ומבטלים את ההגבלות

החל מה-8 במאי 2023 ממשלת יפן החליטה לבטל את הגבלות הכניסה לאזרחים זרים בעקבות הירידה במספר ההדבקות היומיות ומרמת המחוסנים במדינה. ההחלטה תתרום למאמציה של יפן לקדם שוב את תעשיית התיירות שנפגעה קשות במהלך מגפת הקורונה.

Exit mobile version