Site icon IAS

ארגון יאט"א בפנייה דחופה לשרת התחבורה

נתב"ג . צילום Depositphotos

קובי זוסמן מנהל ארגון יאט"א בישראל פנה היום (ה') למירי רגב, שרת התחבורה, בזה הלשון:

כבוד השרה רגב,

הנני מבקש לפנות אליך באופן דחוף בשם ארגון התעופה יאט"א (IATA), הארגון פועל לקידום התעופה הבינלאומית במגוון רחב של תחומים. על החברות ביאט"א נמנות כ-290 חברות תעופה בינלאומיות מכל רחבי תבל (לרבות חברות התעופה הישראליות) המייצגות 85% מתנועת הנוסעים והמטענים הסדירה בעולם. כמובן שמרבית חברות התעופה הפועלות בישראל נמנות על חברי הארגון.

בחודשים האחרונים היה הארגון מעורב, יחד עם גורמים בינלאומיים רבים נוספים, ביצירת מתווה להבטחת המשך פעילות תעופתית לצד הקורונה – כולל גם ישראל בשיתוף פעולה מלא עם רת"א ורש"ת.

ביממה האחרונה אנו ניזונים מהתקשורת כי ישנה כוונה לסגור הפעילות בנמל התעופה, ולאפשר רק טיסות נכנסות. אני מבקש להבהיר כי מתווה כזה שבו יותר רק טיסות נכנסות עשוי לגרום לחברות רבות לא להפעיל טיסות לישראל, ויתכן אף כי בהמשך ולאור אי הוודאות והפעלת הטיסות, לא יופעלו טיסות כלל למדינת ישראל.

אני מבקש גם להבהיר כי חברות תעופה אינן יכולות לפעול בקבועי זמן קצרים כל כך והסיטואציה הזו עשויה בסופו של דבר לפגוע בקהל הנוסעים אשר עשויים למצוא עצמם ללא אפשרות לשוב למחוז חפצם ובמגזר העסקי ככל שמדובר בשינוע מטענים לישראל וממנה.

מבקש על כן את התערבותך המידית על מנת לאפשר רציפות תפעולית באופן אשר לא יפגע בנוסעים ובחברות התעופה, אשר ממילא נמצאות במשבר החמור ביותר בתולדות התעופה האזרחית.

בברכה,

קובי זוסמן, מנהל ארגון יאט"א בישראל

Exit mobile version