Site icon IAS

ארגון התיירות העולמי: "השפעת המשבר פי 3 מהמשבר הכלכלי ב-2009"

תיירים צעירים בניו יורק . צילום Depositphotos

כולם יודעים שמגפת COVID-19 היא מהחמורה שידעה האנושות באופן גלובלי, אבל בכל פעם שנחשפים הנתונים האמיתיים מתחזק הצורך למציאת חיסון ולהתנעת תעשיית התיירות מחדש. על פי נתוני ארגון התיירות העולמי עד חודש מאי 2020 עלות ההפסדים הכספיים שווה לפי שלושה בהשוואה למשבר הכלכלי העולמי ב-2009.

הסגר העולמי והקפאת הטיסות בעולם הובילה לירידה של 98% במספר התיירים הבינלאומיים בחודש מאי 2020 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019. הברומטר מציג גם ירדה של 56% במספר התיירים בחודשים ינואר – מאי 2020 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במספרים מדובר בצניחה של 300 מיליון תיירים והפסד של 320 מיליארד דולר.

בארגון התיירות העולמי פונים לממשלות בעולם, לתעדף את בריאות הציבור תוך הגנה על מקומות עבודה ועסקים. הפגיעה בתעשיית התיירות מציבה את מיליוני עובדיה בסכנת קיום ממשית.

זורב פולוליקשווילי (Zurab Pololikashvili) מזכ”ל ארגון התיירות העולמי: " הנתונים האחרונים מבהירים את החשיבות של הפעלה מחדש של תעשיית התיירות ברגע שבטוח לעשות זאת. הנפילה הדרמטית בתיירות הבינלאומית מציבה מיליוני עובדים בסכנת קיום, כולל במדינות מתפתחות. לממשלות בכל העולם אחריות כפולה: לתעדף את בריאות הציבור תוך הגנה על מקומות עבודה ועסקים. הפגיעה בתעשיית התיירות מציבה את מיליוני עובדיה בסכנת קיום ממשית. הממשלות צריכות לשמור על רוח שיתוף הפעולה והסולידריות לאתגר משותף ולהימנע מקבלת החלטות חד צדדיות שעשויות לערער את האמון והביטחון שעבדנו כל כך קשה לבנות. "

במקביל, הארגון מציין כי נרשמו סימנים לשינוי מגמה הדרגתי וזהיר, בעיקר בעקבות פתיחת הגבולות ברחבי מדינות האיחוד האירופי ב -1 ביולי. בעוד שהתיירות חוזרת לאט לאט ביעדים מסוימים, מדד האמון של הארגון ירד לשיא, הן לצורך הערכת התקופה בחודשים ינואר-אפריל 2020 והן בסיכויים להתאוששות בחודשים מאי-אוגוסט. מרבית מומחי התיירות של הארגון צופים כי התיירות הבינלאומית תתאושש עד המחצית השנייה של 2021.

קבוצת המומחים העולמית מצביעה על שורה של סיכונים כמו מגבלות נסיעות וסגירת גבולות שעדיין קיימים ברוב היעדים (כולל בישראל). יתרה מזאת, חששות מחוסר מידע מהימן וסביבה כלכלית מתדרדרת מצוינים כגורמים המכבידים על אמון הצרכנים.

Exit mobile version