Site icon IAS

אפריל מצוין בישראל ובעולם כחודש החשיפה הקולינרית של הפיליפינים

ממיטב הקולינריה הפיליפינית. הצילום באדיבות רומלו קפה

משרד התיירות של הפיליפינים פותח בימים אלה בקמפיין לחשיפת הקולינריה הפיליפינית. הוחלט כי חודש אפריל יצוין בישראל וברחבי העולם, כחודש המודעות והחשיפה לשפע הקולינרי של ארץ האיים.

המטבח הפיליפיני משלב קולינריה אסיאתית, עם השפעות מערביות וסגנונות בישול מגוונים, עם השפעות מהמטבח היפני, סיני, קוריאני, ספרדי ואמריקני. המטבח הפיליפיני מהווה, למעשה, נקודת מפגש מרהיבה בין מזרח למערב. תרבות האוכל המקומי מבוססת על בשר בתוספת אורז.

ממיטב הקולינריה הפיליפינית. הצילום באדיבות רומלו קפה

הגלידה המקומית בטעמים מסקרנים במיוחד: אבוקדו, פירות עם שעועית, תירס על גבינה. בין התבשילים הבולטים במטבח הפיליפיני: קינילאו, שהיא הגרסה המקומית לסביצ'ה דג. מנה קלילה ונהדרת של סביצ'ה פיליפיני מרענן, מועשר בקרם קוקוס והמון ג'ינג'ר. עוף אדובו או "עוף במרינדה", עוף בסגנון פיליפיני ששרה במרינדה של סויה וחומץ, מנה הנחשבת לאחת הפופולריות במדינה.

קארה-קארה – מרק סמיך עם כמות גדולה של חמאת בוטנים, בשר, ירקות טריים וקצת צ'ילי. הטעם הכללי דומה לקארי. אחד הקינוחים הידועים הוא "האלו האלו" – המורכב מגלידה, שעועית מבושלת, חלב מרוכז, סוכריות ג'לי, קורנפלקס, קוקוס, מי קוקוס, מנגו , בטטה וליצ'י.

ממיטב הקולינריה הפיליפינית. הצילום באדיבות רומלו קפה
Exit mobile version