Site icon IAS

אנחנו מוכנים-הנוסעים יכולים לטוס בבטחה

דגלי האיחוד האירופי על רקע בניין הפרלמנט האירופי. צילום Depositphotos

מועצת נמלי התעופה הבינלאומית (ACI), ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) וחברות תעופה לאירופה (A4E), המייצגות את נמלי התעופה וחברות התעופה באירופה, ברכו היום וחיזקו את קריאת הנציבות האירופית להסרת מגבלות הנסיעה (כולל הסגר) בתוך האיחוד האירופי החל מ-15 ביוני ושלילת מגבלות הנסיעה מ/למדינות אחרות החל מ-1 ביולי.

שלושת הגופים דוחקים בכל מדינות האיחוד האירופי לעקוב אחר המלצות הנציבות ולקבל את פרוטוקול הטיסות והבטיחות המקיף בתחום התעופה שנבנה בשיתוף פעולה עם הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA) והמרכז האירופי למניעה ובקרת מחלות (ECDC) ותואמים את ההנחיות הגלובליות של ארגון חברות התעופה הבינלאומי.

"בשיתוף פעולה הדוק עם הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה והמרכז האירופי למניעה ובקרת מחלות ייצרנו הנחיות מקיפות שמעניקות את הבסיס לחזרה לשגרה ולהתאוששות ממשבר חסר תקדים", אמר פטריק קי, מנהל בכיר בסוכנות האירופית לבטיחות תעופה. "המטרה לאפשר נסיעות ותיירות בחודשי הקיץ, ברגע שממשלות ורשויות הבריאות יפתחו את גבולותיהן. אנו בטוחים כי הנוסעים יכולים לחזור לטוס בביטחון, באחריות וציות לאמצעים שננקטים ע" נמלי התעופה וחברות התעופה."

אוליבייה ינקובץ, מנכ"לית מועצת נמלי התעופה הבינלאומית לאירופה: " חיוני שממשלות יסירו כעת את מלוא ההגבלות באירופה ויעקבו אחר התוכנית שקבעה הנציבות להסרת ההגבלות גם ביחס לשאר מדינות העולם."

מדינות ביבשת אירופה. הגבולות נפתחים מ-15 ביוני. צילום Depositphotos

רפאל שוורצמן, סמנכ"ל יאט"א אירופה: " הבטיחות היא בראש סדר העדיפויות. מומחי בריאות ותעשייה יצרו את ההנחיות הדרושות להפעלה מחדש של תעשיית התעופה ושמירת פרנסתם של 9.4 מיליון עובדים ברחבי האיחוד האירופי. המלצת הנציבות לפתוח את הגבולות מבוססת על הנחיה זו. כעת על המדינות לעקוב אחר הנציבות ולהשיב במלואה את התנועה החופשית של האנשים בתוך האיחוד האירופי, החל מהשבוע הבא. הם גם צריכים לעבוד יד ביד כדי להתחיל להסיר את מגבלות הנסיעות עם העולם הרחב ב-1 ביולי. "

מועצת נמלי התעופה הבינלאומית באירופה מייצגת למעלה מ-500 נמלי תעופה ב-45 מדינות אירופאיות ואחראית על 90% מהתנועה האווירית המסחרית באירופה, 2.5 מיליארד נוסעים, 20.7 מיליון טון מטען ו-25.7 מיליון תנועות מטוסים בשנת 2019. יאט"א מייצגת כ-290 חברות תעופה המהוות כ-82% מהתנועה האווירית העולמית.

 

Exit mobile version