Site icon IAS

אמריקן קולוני נפתח מחדש ומכריז על חגיגות 120 שנה להיווסדו

מלון אמריקן קולוני. צילום מיקאלה ברסטו

אמריקן קולוני, המחזיק במורשת האירוח הארוכה ביותר בישראל משולב בהיסטוריה של העיר ירושלים והמדינה, פתח את שעריו בתחילת החודש עם סיום משבר הקורונה ויכריז על חגיגות 120 שנה להיווסדו בשנת 1900!

זהו המלון היחיד בישראל שהצליח לעמוד מול משברים שחוללו האדם והטבע ופעל ברצף 120 שנה, גם בעתות משבר ומלחמות ורק שני אירועים גלובליים הכניעו אותו: מלחמת העולם ה-1 ובעת החדשה -מגפת הקורונה.

מדובר בפנינה ארכיטקטונית – מבנה נדיר ביופיו ומעורר התפעלות באופן שימורו המחמיר. הוא נבנה במחצית המאה ה-19 כארמון לפאשה ראבח דאווד אל חוסייני וארבע נשותיו וב- 1896 רכשו אותו קבוצה של נוצרים אמריקאים שהגיעו לעיר כמה שנים קודם לכך ובהמשך החלו להפעיל במקום בית הארחה ברמה אירופית – דבר שהיה חסר בירושלים של אותם ימים. (עד היום צאצאיהם הינם בעלי הנכס).   שנים רבות כונה המקום ע"י התושבים המקומיים "הארמון" וככזה נבנה סביב חצר פנימית, שבמרכזה מזרקת מים בהתאם למסורת בנייה בעלות השפעות אדריכלות עות'מאנית, שהטביעו את חותמן על המבנה.

חדר מפואר במלון אמריקן קולוני. צילום מיקאלה ברסטו

92 חדרי וסוויטות המלון פרושים בין ארבעה מבני אמריקן קולוני, שהינו ריזורט נדיר בלב ירושלים מוקף ירק מכל עבר.

במבנה המרכזי (והעתיק ביותר) ניתן למצוא את: הלובי, המסעדות, הבריכה, חדר הכושר ומרכז העסקים.

הבניין המזרחי (East house) כולל חדרים מפוארים עם תקרות גבוהות ומרהיבות וגם סוויטות מודרניות המצויידות בסאונה פרטית.

 Cow Byre,מבנה ששימש בעבר כאסם ומקלט לבעלי חיים, לאחרונה עבר שיפוץ נרחב ועם פתיחתו המחודשת של המלון תושק באגף זה וילה ספא – מתחם מרגוע שיציע שירותי ספא וטיפולים.

בית הדקלים (Palm House) מצוי סמוך לגן הדקלים, לבר הקיץ ולמתחם הברביקיו – מציג חדרים שנשתמרו היטב. במבנה זה גם שוכן הארכיון/מוזיאון.

בכל החדרים ריהוט אלגנטי בסגנון קולוניאליסטי וסוויטות מרווחות במיוחד שכבר לא רואים כמותן כיום, הופכות את השהות בו לחוויה רומנטית במיוחד, המפגישה בין מזרח למערב זהו המלון היחיד בישראל, שמחזיק ארכיון פעיל במטרה לשמר את ההיסטוריה של המבנה וסביבתו באופן מקצועי ולמען הדורות הבאים. הארכיון אוצר אוספי תמונות ומסמכים על ירושלים מהמאה ה-19 וה-20 ופתוח לקהל הרחב בתאום מראש.  

הצצה לעברו העשיר של המלון מגלה רשימה ארוכה של אורחים ידועי שם:סר וינסטון צ׳רצ׳יל, מיכאל גורבצ'וב, בוב דילן, אומה ת׳ורמן, להקת קולדפליי , ריצ׳רד גיר, ג׳ורג'יו ארמני, מוצ'יה פראדה, טוני בלייר ועוד רבים אחרים.

המלון הוא נמצא במרחק הליכה קצר מהרכבת הקלה אשר באמצעותה ניתן להגיע בקלות לכל מקום בעיר.

החל מ-990 ש"ח ללילה לזוג באמצע שבוע כולל לינה וארוחת בוקר

בריכת השחייה באמריקן קולוני. צילום מיקאלה ברסטו
Exit mobile version